ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
2 هفته پیش
.
135 بازدید

پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴

پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴

مقدمه

در بازار روبه‌رشدی که اکثر خودروهای اسپرت گران‌قیمت در آن متعلق به قشر خاصی از جامعه است، هنوز هم بارقه امیدی برای آن دسته افراد وجود دارد که علی‌رغم بودجه کم به دنبال خودروی پرسرعت هستند. ما در این مقاله شما را با پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴ آشنا می‌کنیم که فرضیه پرفورمنس بالا در کالبد ممتاز و لوکس را نقض می‌کنند. این ماشین‌های اقتصادی، هم چهره جذابی دارند و هم شتاب‌گیری فوق‌العاده آن‌ها، تجربه رانندگی مهیج و بی‌نظیری را برای راننده و سرنشینان خودرو رقم می‌زند. پس برای کاوش در قلمرو سرعت مقرون‌به‌صرفه آماده شوید؛ جایی که قدرت، هارمونی جالبی با بودجه پیدا کرده است.

مدل ۲۰۲۴ تویوتا سوپرا با قیمت ۴۷.۵ هزار دلار۲۰۲۴ تویوتا سوپرا

لیست پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴ را با معرفی یکی از نام‌های آیکونیک و نمادین در دنیای خودروهای اسپرت، یعنی تویوتا سوپرا آغاز می‌کنیم. این ماشین با موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر خود حدود ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور آزادکرده و چرخ‌های عقب ماشین را با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به حرکت می‌اندازد. البته سرعت دلیل ذکر نام خودرو در این مقاله نیست. سوپرا می‌تواند در عرض کمتر از ۵ ثانیه، یا به بیان دقیق‌تر، ۴.۷ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مدل ۲۰۲۴ قیمت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد، چون کابین آن مجهز و لوکس‌تر شده و دارای المان‌های مشترک با ب‌ام‌و Z4 است.

مدل ۲۰۲۳ کیا استینگر GT2 با قیمت ۵۴ هزار دلار

کیا استینگر GT2 یکی دیگر از خودروهای پرشتاب در بازار است که با بودجه نه‌چندان زیاد می‌توان پشت فرمان آن نشست. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل‌عقب و دو دیفرانسیل روانه بازار شده و قوای محرکه خود را از موتور ۳.۳ لیتری توئین توربو ۶ سیلندر دریافت می‌کند. در هر دو نسخه، گیربکس ۸سرعته اتوماتیک موظف به انتقال ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور موتور به چرخ‌ها است. به لطف این پیشرانه، محصول اقتصادی کره‌ای می‌تواند شتاب‌گیری صفر تا صد را در عرض ۴.۶ برآورده سازد و به‌سرعت ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1 با قیمت ۴۰.۳ هزار دلارمدل ۲۰۲۴ شورولت کامارو LT1

شورولت کامارو LT1 یکی دیگر از پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴ است. این ماشین از موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۴۵۵ اسب بخار و ۶۱۶ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد کامارو LT1 در مدت‌زمان ۴.۳ ثانیه اتفاق می‌افتد. این ماشین دیفرانسیل‌عقب ، قادر است به‌سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یک رقم عالی و قابل‌ملاحظه و البته مورد انتظار از اسپرت شورولت است. در مقایسه با مدل قبلی، کاماروی جدید از لحاظ کابین نیز به طور چشمگیری بهبودیافته و شامل نمایشگاه هدآپ و چند تکنولوژی جدید دیگر می‌شود.

مدل ۲۰۲۴ نیسان Z با قیمت ۴۳.۴ هزار دلار

همانند شورولت کامارو LT1، خودرو ژاپنی نیسان Z نیز قادر به شتاب‌گیری صفر تا صد ۴.۳ ثانیه‌ای است. این خودرو را می‌توان نسخه مدرن نیسان 240Z در نظر گرفت که به‌جای پیشرانه تنفس طبیعی، از موتور توربوشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌کند. البته داخل کابین تا حدودی شبیه به مدل 370Z است. این موتور با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتن متر گشتاور، چرخ‌های عقب ماشین را به حرکت وامی‌دارد. بدین ترتیب، نیسان زد با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در مسیر می‌تازاند و تجربه سواری مهیج و ایمنی را به راننده انتقال می‌دهد.

مدل ۲۰۲۴ فورد ماستنگ GT با قیمت ۴۳.۵ هزار دلارمدل ۲۰۲۴ فورد ماستنگ GT

ماستنگ GT اصیل‌ترین خودرو عضلانی آمریکایی به‌حساب می‌آید. مدل ۲۰۲۴ نه‌تنها ظاهر جذاب‌تری نسبت به مدل قبلی به خود گرفته، بلکه از جنبه‌های دیگر نیز ارتقا یافته و به‌روز شده است. خطوط برجسته و دینامیک رانندگی تهاجمی در کنار موتور قدرتمند و خشمگین ۸ سیلندر، این اسپرت آمریکایی را هیجان‌انگیز و تازه‌نفس نگه داشته‌اند. موتور ۵ لیتری ماستنگ جی‌تی ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری حدود ۵۶۲ نیوتن متر تولید می‌کند. این مشخصات از طریق گیربکس ۶سرعته دستی یا ۱۰سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب وارد شده و ماشین را به حرکت می‌اندازد. به لطف قوای محرکه، ماستنگ GT در مدت‌زمان ۴.۲ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در صورت اصرار راننده به فشردن پدال گاز، تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

مدل ۲۰۲۳ دوج چلنجر با پک Scat

چلنجر، برادر چارجر است و به نحوی طراحی شده که موردپسند هر سلیقه‌ای قرار می‌گیرد. با نصب پک Scat روی این خودرو، چلنجر می‌تواند به یکی از پرشتاب‌ترین و در حین حال، به‌صرفه‌ترین خودرو اسپرت تبدیل شود. موتور ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر چلنجر با کمک‌گیربکس ۶سرعته دستی یا ۸سرعته اتوماتیک، قدرتی حدود ۴۸۵ اسب بخار را به چرخ‌های عقب وارد کرده و سرعت ماشین را به ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. گشتاور ۶۴۴ نیوتن متری موتور نیز شتاب‌گیری صفر تا صد ۴.۲ ثانیه‌ای را برای چلنجر اسکات پک به ارمغان می‌آورد. البته این ماشین شتاب کمتری نسبت به بردار خود دارد که می‌توان آن را به وزن بیشتر ربط داد.

مدل ۲۰۲۳ فولکس‌واگن گلف R با قیمت ۴۶.۹ دلارمدل ۲۰۲۳ فولکس‌واگن گلف R

نسخه درشت جثه تر از فولکس‌واگن GTI، یعنی گلف R در لیست پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد. مهندسین آلمانی با بهبود المان‌های برتر GTI و تعبیه آن‌ها در گلف R، یک محصول جذاب و شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌اند که یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تیونرها به‌حساب می‌آید. استفاده از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک، گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک و موتور ۳۱۵ اسب بخاری با گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر، گلف R را به جایگاه بالایی در این لیست رسانده است. خودرو آلمانی به موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر مجهز بوده و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۴.۱ ثانیه مدیریت می‌کند.

مدل ۲۰۲۳ دوج چارجر پک Scat با قیمت ۵۳.۵ هزار دلار

جایگاه اول لیست پرشتاب‌ترین خودروهای ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۴ متعلق به مدل ۲۰۲۳ دوج چارجر با پک Scat است. این ماشین به لطف موتور ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر بزرگ خود می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حدود ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور موتور به چرخ‌های عقب وارد شده و علی‌رغم وزن سنگین، ماشین را به پرواز درمی‌آورد. دوج چارجر با پک Scat خودرویی با پرفورمنس بالا و بی‌رقیب در جاده است که می‌تواند به‌سرعت ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0