ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
3 هفته پیش
.
69 بازدید

معرفی خودرو سال آمریکای شمالی در دهه اخیر

معرفی خودرو سال آمریکای شمالی در دهه اخیر

خودرو سال آمریکای شمالی (NACOTY) عنوانی است که توسط حداکثر ۶۰ داور متشکل از خبرنگاران و ژورنالیست‌های خودرویی ساکن ایالات متحده و کانادا، در ژانویه هر سال و در نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت به یک خودرو اختصاص پیدا می‌کند. رقابت بین خودروها در امریکای شمالی از سال ۱۹۹۴ آغاز شد. در آن زمان، مرسدس‌بنز کلاس C، شورولت کامارو و تویوتا سوپرا سه فینالیست آخر بودند و در نهایت عنوان NACOTY 1994 به مرسدس‌بنز آلمانی رسید. معیارهای متعددی در انتخاب خودرو سال لحاظ می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی، کاربردپذیری، کابین و تجهیزات آن، رنگ‌آمیزی و.. اشاره کرد. در این مقاله شما را با خودروهای سال آمریکای شمالی در دهه اخیر آشنا می‌کنیم.

مدل ۲۰۱۵ فولکس‌واگن Golf MK7

در ابتدای لیست خودروهای سال آمریکای شمالی در دهه اخیر، مدل ۲۰۱۵ فولکس‌واگن گلف MK7 قرار دارد. این خودرو به سگمنت C تعلق داشته و جانشین مستقیم Golf MK6 به‌حساب می‌آید. این ماشین در سپتامبر سال ۲۰۱۲ در برلین معرفی شد. گلف MK7 روی پلتفرم MQB ساخته شده که پلتفرم مشترک با اشکودا اکتاویا، آئودی A3 و سئات لئون است. یک موتور ۱ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری با ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور، وظیفه به حرکت درآوردن چرخ‌های جلوی این هاچبک آلمانی را بر عهده داشت. با شتاب صفر تا صد ۹.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت، گلف MK7 توانست فورد موستانگ و هیوندای جنسیس را پشت سر گذاشته و برنده جایزه NACOTY در سال ۲۰۱۵ شود.

مدل ۲۰۱۶ هوندا Civicمدل ۲۰۱۶ هوندا Civic

سیویک در دهه اخیر، یک‌مرتبه در سال ۲۰۱۶ و مرتبه دوم در سال ۲۰۲۲ برنده عنوان خودرو سال آمریکای شمالی شده است. این خودرو ژاپنی از سال ۱۹۷۲ روانه بازار شده و در سال ۲۰۰۵ عنوان خودرو سال جهان را به دست آورد. جذابیت، زیبایی، رانندگی لذت‌بخش، فرمان‌پذیری دقیق و فوری و اعتبار برند و از همه مهم‌تر مصرف سوخت بهینه، از جمله دلایل محبوبیت سیویک به‌حساب می‌آیند. سیویک در تریم‌های متعدد و در قالب سدان چهاردرب، کوپه دو درب و هاچبک چهاردرب در دسترس آمریکایی‌ها قرار گرفت. موتور ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری در سدان‌های LX و EX و کوپه LX-P به‌کاررفته است. حال‌آنکه سایر مدل‌ها از موتور ۱.۵ لیتری ۱۷۴ اسب بخاری استفاده می‌کنند. سواری با سیویک ترکیبی از هندلینگ عالی و آسایش حین رانندگی است.

مدل ۲۰۱۷ شورولت Bolt

مدل ۲۰۱۷ شورولت Bolt
2017 Chevrolet Bolt EV

خودرو تمام برقی شورولت بولت در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد. این ماشین به‌اندازه‌ای پیشرفته به نظر می‌رسید که تمام خودروهای الکتریکی و البته اقتصادی زمان خود را از دور خارج کرد. این ماشین خیلی زود به دومین خودروی پرفروش در ایالات متحده تبدیل شد و بالاخره توانست به‌عنوان خودرو سال آمریکای شمالی انتخاب شود. باتری ۶۰ کیلووات ساعتی بولت از بازه پیمایشی ۳۸۳ کیلومتر پشتیبانی می‌کند که یک رقم قابل‌توجه در آن زمان به‌حساب می‌آید. خودرو آمریکایی علی‌رغم بدنه هاچبک، فضای سخاوتمندانه‌ای را در صندوق‌عقب و ردیف عقب برای سرنشینان مهیا می‌کند. موتور این ماشین ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن به ۳۶۰ نیوتن متر می‌رسد.

مدل ۲۰۱۸ هوندا Accordمدل ۲۰۱۸ هوندا Accord

در بین سه کاندید آسیایی هوندا اکورد، کیا استینگر و تویوتا کمری، آکورد توانست به لقب خودرو سال ۲۰۱۸ آمریکای شمالی دست پیدا کند. این خودرو که در ژاپن و چین با نام Inspire شناخته می‌شود، یکی از پرطرف‌دارترین محصولات هوندا است که تولید نخستین مدل آن به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد. نسخه‌های مختلف این سدان چهاردرب در طول سال‌ها در لیست خودروهای پرفروش در بازار آمریکا جای دارند. برنده NACOTY در سال ۲۰۱۸ با دو موتور ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری ۶ سیلندر در دسترس آمریکایی‌ها قرار گرفته است. موتور ۱.۵ لیتری ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد، حال‌آنکه خروجی موتور ۲ لیتری شامل ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. این ماشین دارای ۵ ستاره ایمنی در آزمون تصادف NHTSA است.

مدل ۲۰۱۹ جنسیس G70مدل ۲۰۱۹ جنسیس G70

جنسیس G70 در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و از همان ابتدا با ظاهر لوکس و چهره تهاجمی، موتور قدرتمند، کابین مجلل و امکانات فراوان خود توانست مورد تحسین خودرو دوستان و لوکس‌پسندان قرار گیرد. جی ۷۰ سومین مدل برند کره‌ای جنسیس به‌حساب می‌آید که مطابق باسلیقه آمریکایی‌ها ساخته شد و توانست عنوان خودرو سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. مدل پایه این خودرو به موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۲۵۲ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس ۸سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب وارد می‌کند. البته نسخه عرضه‌شده با موتور ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر به سبب تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت، ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور و شتاب صفر تا صد ۴.۷ ثانیه‌ای از محبوبیت بیشتری برخوردار است. سواری نرم، هندلینگ عالی و سیستم تعلیق سازگار با انواع سطوح ناهموار، از دیگر مزایای جنسیس G70 محسوب می‌شوند.

مدل ۲۰۲۰ شورولت Corvetteمدل ۲۰۲۰ شورولت Corvette

نسل هشتم شورلت کوروت با نام C8 در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان خودرو سال آمریکا انتخاب شد. این خودرو اسپرت آمریکایی به‌صورت کانورتیبل و کوپه وارد بازار شده و علاوه بر ظاهر جذاب و موتور قدرتمند، قیمت پایه ۶۷ هزاردلاری آن نیز مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. این ماشین از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر استفاده می‌کند که به‌جای زیر کاپوت، در قسمت وسط جاسازی شده و ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. قوای محرکه موتور از طریق گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک وارد چرخ‌ها شده و شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه‌ای را برای کوروت C8 رقم می‌زند.

مدل ۲۰۲۱ هیوندای Elentraمدل ۲۰۲۱ هیوندای Elentra

از دیگر خودروهای سال آمریکای شمالی در دهه اخیر، می‌توان به مدل ۲۰۲۱ هیوندای النترا اشاره کرد. سدان خوش‌چهره کره‌ای با خطوط برجسته و تیز روی بدنه، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده، توانست از رقبای سرسختی همچون جنسیس G80 و نیسان سنترا پیشی گرفته و جایزه NACOTY 2021 را به دست آورد. النترا یک سدان قدیمی متعلق به دهه ۹۰ میلادی است که در طول سال‌ها ارتقا یافته و درگذشته با نام آوانته (Avante) نیز شناخته می‌شد. درهرصورت، مدل ۲۰۲۱ این خودرو از موتور ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری استفاده می‌کند و از نوع دیفرانسیل‌جلو است. خودرو کره‌ای در عرض ۸.۱ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و آن را تا رقم ۲۰۰ ادامه می‌دهد.

مدل ۲۰۲۲ هوندا Civicمدل ۲۰۲۲ هوندا Civic

خودرو اقتصادی و درعین‌حال، جذاب و راحت هوندا Civic در سال ۲۰۲۲ به لقب خودرو سال آمریکای شمالی دست پیدا کرد. مدل پایه این خودرو با موتور ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری روانه بازار شده، حال‌آنکه نسخه ۱.۵ لیتری آن قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت است. هوندا سیویک به‌وسیله گیربکس CVT قوای محرکه موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این ماشین به ۷.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در صورت اصرار راننده به فشردن پدال گاز، سیویک تا ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

مدل ۲۰۲۳ آکورا Integra مدل ۲۰۲۳ آکورا Integra

سدان لوکس هوندا، یعنی آکورا اینتگرا در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان خودرو سال آمریکای شمالی شناخته شد. این سدان به‌عنوان جانشین ILX و در سه تریم متفاوت با قیمت اقتصادی روانه بازار شده است. هر سه تریم اینتگرا از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کنند که به گیربکس CVT متصل است. این موتور ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد که حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۷.۱ ثانیه‌ای را برای خودرو رقم می‌زند. هندلینگ عالی در کنار مزایایی همچون طراحی جذاب و کابین لوکس، جادار و مجهز، مدل ۲۰۲۳ هوندا آکورا اینتگرا را به یک گزینه شایسته برای عنوان خودرو سال تبدیل می‌کند.

مدل ۲۰۲۴ تویوتا Priusمدل ۲۰۲۴ تویوتا Prius

سدان پلاگین هیبرید و جذاب تویوتا پریوس توانست در سال ۲۰۲۴ عنوان خودرو سال آمریکای شمالی را از آن خود کند. این ماشین ظاهری متفاوت نسبت به مدل قبلی داشته و تریم ممتاز XSE  با یکی از زیباترین و مجهزترین کابین‌های حاضر در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. پریوس پیشرانه خود را از کراس‌اوور هیبریدی کرولا کراس قرض کرده که متشکل از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر و دو موتور الکتریکی است. این پیشرانه در مجموع ۲۲۰ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند و از طریق گیربکس CVT چرخ‌های جلو را به حرکت می‌اندازد. به لطف این موتور، پریوس می‌تواند شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۶.۶ ثانیه مدیریت کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0