ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
3 هفته پیش
.
105 بازدید

سریع‌ترین خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۴

مقدمه

سرعت همیشه واژه مهیجی نزد عاشقان خودرو بوده است. چه در عصر خودروهای درون‌سوز و چه در عصر حاضر که محصولات پاک رواج پیدا کرده‌اند، سرعت به‌عنوان معیاری برای عملکرد و کارایی خودرو در نظر گرفته می‌شود. به لطف تویوتا پریوس، نخستین خودروی هیبریدی با تولید انبوه، واژه Hybrid خیلی زود بر سر زبان‌ها افتاد و به مترادفی برای «بهره‌وری در بهترین حالت» تبدیل شد. اکنون از این فناوری برای استخراج حداکثر عملکرد و به همان اندازه، کاهش هزینه‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با پرسرعت‌ترین خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۴ آشنا می‌کنیم که رسیدن به حداکثر پتانسیل آن‌ها مشروط به یک جاده صاف و مستقیم و یک راننده شجاع و توانمند است.

فراری SF90 Stradale/ SF90 Spider

لیست سریع‌ترین خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۴ را با دوقلوهای ایتالیایی فراری SF90 Stradale و SF90 Spider آغاز می‌کنیم. استراداله و اسپایدر هر دو می‌توانند به‌سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند. این دو خودرو به پیشرانه هیبریدی ۹۸۶ اسب بخار مجهز هستند که شامل یک موتور ۴ لیتری توئین توربوی ۸ سیلندر و سه موتور الکتریکی می‌شود. سوپر اسپرت‌های هیبریدی SF90 به ۲.۵ ثانیه زمان احتیاج دارند تا از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

پورشه 918 Spyder

یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های موجود در لیست پرسرعت‌ترین خودروهای هیبریدی، پورشه ۹۱۸ اسپایدر است. این ماشین می‌تواند در کمتر از یک دقیقه به‌سرعت ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. خودرویی که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شده، از یک موتور ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی و دو موتور الکتریکی بهره می‌گیرد که در مجموع ۸۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را نتیجه می‌دهند. موتور ۸ سیلندر قدرتمند اسپایدر، بهترین موتوری است که تاکنون توسط پورشه ساخته شده و می‌تواند به محدوده ۹۰۰۰ دور در دقیقه دست یابد. بدنه Spyder از جنس فیبر کربن است که نقش بسزایی در وزن پایین خودرو ایفا می‌کند. به سبب همین وزن سبک و البته گشتاور بالای موتور، سوپر اسپرت آلمانی شتاب صفر تا صد را تنها در مدت‌زمان ۲.۶ ثانیه محقق می‌سازد.

مک‌لارن P1

مک‌لارن P1 و لامبورگینی روئلتو به طور مشترک در جایگاه چهارم سریع‌ترین خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرند. مک‌لارن P1 از سال ۲۰۱۳ روانه بازار شده و حدود ۱۰ سال است که در بالای جدول پرسرعت‌ترین خودروها فخرفروشی می‌کند. پیشرانه هیبریدی این ماشین در قسمت وسط جاسازی شده و شامل موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر و یک موتور الکتریکی می‌شود. این پیشرانه ۹۰۳ اسب بخار قدر داشته و حداکثر سرعت خودرو را به ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. جالب است بدانید که حداکثر سرعت P1 محدود شده و در صورت حذف این محدودیت، احتمالاً خودرو بتواند سریع‌تر از رقم فعلی در جاده مستقیم و بدون ناهمواری بتازاند. ناگفته نماند که هدف مک‌لارن از تولید P1 ثبت رکورد سرعت نبود. این ماشین باهدف تبدیل به بهترین خودروی سواری روی کره زمین و در تیراژ محدود (۳۷۵ دستگاه) ساخته شد. به لطف گشتاور ۹۰۰ نیوتن متری پیشرانه، مک‌لارن P1 می‌تواند در عرض ۲.۸ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

لامبورگینی Revuelto – ۲۱۷

همانند مک‌لارن P1، لامبورگینی روئلتو (Revuelto) نیز حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. لامبورگینی مدتی پس از عرضه سیان با موتور هیبریدی خفیف، از ابر خودروی پرسرعت خود رونمایی کرد. پیشرانه ترکیبی روئلتو متشکل از یک موتور ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر و همین‌طور ۳ موتوربرقی مجهز است. این پیشرانه در مجموع ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۸۴۸ نیوتن متر گشتاور داشته و شتاب صفر تا صد ماشین را در مدت‌زمان ۲.۵ ثانیه مدیریت می‌کند. حداکثر نرخ rmp موتور ۱۲ سیلندر به ۹۵۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و هیبریدی بودن ابر خودروی ایتالیایی را یادآور می‌شود.

مرسدس – آا‌م‌گ ONE – ۲۱۸

جاه‌طلبانه‌ترین پروژه مرسدس – آام‌گ که پیچیدگی فراوانی برای مهندسان شرکت داشت، در نهایت منجر به ساخت یک خودروی موشکی با حداکثر سرعت ۳۵۱ کیلومتر بر ساعت شد. پیشرانه هیبریدی ONE شامل موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر F1 و ۴ موتور الکتریکی می‌شود و در کل حدود ۱۰۴۹ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند. محور جلوی این خودرو به منبع انرژی الکتریکی و محور عقب آن به منبع انرژی هیبریدی متصل است و همین موضوع، مهندسان را به چالش و دردسر انداخته بود. مدیرعامل مرسدس‌بنز حتی در طی مصاحبه‌ای به شوخی گفته بود که هیئت‌مدیره در هنگام موافقت با این پروژه احتمالاً حال خوشی نداشته بود! درهرصورت خواه تصمیم عاقلانه و خواه تصمیم بدون فکر، پروژه به نتیجه مطلوبی رسید و مرسدس – آام‌گ ONE توانست در جایگاه سوم لیست خودروهای هیبریدی پرسرعت قرار گیرد. این ماشین به ۲.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مک‌لارن Speedtail

مدال نقره سریع‌ترین خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۴ به گردن مک‌لارن اسپیدتیل (Speedtail) آویخته می‌شود. اختلاف بسیاری میان مرسدس ONE و اسپیدتیل انگلیسی وجود دارد. این ماشین توانسته در آزمایشگاه جانی بومر در مرکز فضایی کندی در فلوریدا حداکثر سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت معادل ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. اسپیدتیل به پیشرانه هیبریدی متشکل از موتور توئین توربوی ۴ لیتری ۸ سیلندر و یک موتور الکتریکی مجهز است که در مجموع ۱۰۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه شتاب صفر تا صد خودرو حدود ۳ ثانیه اعلام شده، ولی اسپیدتیل در زمان  عرضه، آئرودینامیک‌ترین محصول مک‌لارن به‌حساب می‌آمد. تنها ۱۰۶ دستگاه از این خودروی ۳ نفره ساخته شده است.

کونیگزگ Regera

کونیگزگ رگرا (Regera) با حداکثر سرعت ۲۵۵ مایل بر ساعت (حدود ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت) صدرنشین خودروهای هیبریدی پرسرعت در سال ۲۰۲۴ است. البته جمرا ۲۰۲۵ به‌محض عرضه جایگاه رگرا را تصرف می‌کند، ولی ازآنجاکه این خودرو رسماً به عرضه درنیامده، فعلاً لقب «پرسرعت‌ترین هیبریدی جهان» به رگرا تعلق می‌گیرد. این ابر خودروی سوئدی با موتور ۵ لیتری توربوشارژ ۸ سیلندر بالستیک به‌عنوان منبع تأمین انرژی اصلی، یک موتور الکتریکی روی هر یک از چرخ‌های عقب و همین‌طور یک موتور الکتریکی روی میل‌لنگ خود می‌تواند به قدرت ۱۴۸۹ اسب بخار و گشتاور تقریباً ۲۰۰۰ نیوتن متر دست پیدا کند.  رگرا همچنین قادر است شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۸ ثانیه مدیریت کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0