ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
2 هفته پیش
.
138 بازدید

رتبه‌بندی شاسی‌بلندهای سوبارو بر اساس قابلیت اطمینان

رتبه‌بندی شاسی‌بلندهای سوبارو بر اساس قابلیت اطمینان

مقدمه

زمانی که بحث کاربردپذیری و سازگاری با شرایط جوی مختلف مطرح می‌شود، نام برند سوبارو با آن سیستم چهارچرخ محرک متقارن خود فوراً به ذهن می‌رسد. سوبارو تولیدکننده یکی از آیکونیک و نمادین‌ترین خودروهای مسابقه‌ای به نام ایمپرزا است که هم‌اکنون با نام WRX شناخته می‌شود. بااین‌وجود، شرکت ژاپنی امروزه بخش عمده‌ای از تمرکز خود را روی ساخت شاسی‌بلندها معطوف ساخته و درمجموع، ۵ شاسی‌بلند در سبد محصولات خود دارد. ما در این مقاله، شاسی‌بلندهای سوبارو را بر اساس قابلیت اطمینان مورد بررسی قرار می‌دهیم. قابلیت اطمینان رو می‌توان در دو معیار اصلی، یعنی هزینه نگهداری و تعمیرات در ازای کاربرد روزمره و مصرف سوخت خلاصه کرد. مرتب‌سازی خودروها بر اساس منابع موثقی همچون وب‌سایت رسمی سوبارو، J.D Power، Consumer Reports و RepairPal صورت‌گرفته است.

مدل ۲۰۲۳ سوبارو سولترا با قابلیت اطمینان ۶۷ از ۱۰۰

سولترا (Solteraa) یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای سوبارو به‌حساب می‌آید و در حال حاضر، تنها شاسی‌بلند تمام برقی این شرکت است. اگرچه سوبارو در مقایسه با خودروسازان دیگر کمی دیر وارد عرصه برقی‌سازی شده، ولی سولترا شامل تمام فناوری‌ها و تکنولوژی‌های موجود در یک خودرو برقی مدرن و پیشرفته می‌شود. این خودرو با قیمت نزدیک به ۴۵ هزار دلار همچنین به‌عنوان گران‌ترین شاسی‌بلند سوبارو به فروش می‌رسد.

سولترا از دو موتور الکتریکی با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. معادل مصرف سوخت بنزینی این خودرو برقی در ازای پیمایش صد کیلومتر جاده شهری و برون‌شهری به ترتیب ۲ و ۲.۵ لیتر است.

اطمینان‌پذیری سولترا به‌اندازه همتایان بنزینی خود نیست. این خودرو توانسته به امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ دست پیدا کند که یک رقم متوسط در بازار به شمار می‌آید. سولترا تنها یک‌مرتبه به سبب شل بستن پیچ‌های توپی چرخ‌ها جمع‌آوری شده و پس از رفع مشکل، به مالکین بازگردانده شده است. متوسط هزینه نگهداری سالانه این خودرو حدود ۱۰۵ الی ۲۷۴ دلار اعلام شده که هزینه معقولی نزد مشتریان است. سایش زودهنگام پدال ترمز از دیگر انتقادهای  وارده به سولترا در گزارش خریداران است.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو اوت‌بک با قابلیت اطمینان ۸۰ از ۱۰۰

شاسی‌بلند کراس‌اوور اوت‌بک (Outback) با قیمت پایه نزدیک به ۲۹ هزار دلار، در میانه رنج قیمتی محصولات سوبارو قرار دارد. این ماشین برای پیمایش جاده‌های آفرودی طراحی شده و در ۹ تریم متفاوت در دسترس مشتریان قرار گرفته است. گران‌ترین تریم، Touring XT با قیمت ۴۲.۸ هزار دلار است.

در تریم پایه، اوت‌بک به موتور ۲.۵ لیتری و گیربکس CVT مجهز است که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۹ نیوتن متر گشتاور ماشین را به سمت چهارچرخ انتقال می‌دهد. مصرف سوخت شهری ۹ لیتر و مصرف سوخت برون‌شهری ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

باتوجه‌به اخذ امتیاز ۸۰ از ۱۰۰ از سوی J.D Power، می‌توان گفت سوبارو اوت‌بک یکی از خودروهای مطمئن جهت خرید بوده و نگرانی خاصی را برای مشتریان به وجود نمی‌آورد. اگرچه در گزارش‌های مختلف، اشکالاتی در سیستم ترمز، تراز چراغ‌های جلو، تراز چرخ‌ها، عدم تشخیص استارت و سیستم تعلیق خودرو وارد شده، ولی بر خلاف سولترا، اوت‌بک تاکنون جمع‌آوری نشده است. میانگین هزینه نگهداری سالانه این ماشین ۶۰۷ دلار تخمین زده شده است.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو اسنت با قابلیت اطمینان ۸۲ از ۱۰۰

کراس‌اوور اسنت (Ascent) از سال ۲۰۱۷ روانه بازار شده و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند برند سوبارو است. اسنت با قیمت پایه ۳۴.۳ هزار دلار همچنین گران‌ترین شاسی‌بلند بنزینی برند به شمار می‌آید که در ۸ تریم متفاوت در دسترس خریداران قرار دارد. گران‌ترین تریم با نام Touring با حدود قیمت ۴۸.۷ هزار دلار به فروش می‌رسد که البته در عوض استفاده از ویژگی‌های لوکس و سطح بالا، کاربردپذیری کمتری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر دارد.

در نسخه پایه، سوبارو اسنت به پیشرانه ۲.۴ لیتری با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ نیوتن متر گشتاور مجهز بوده و به‌وسیله گیربکس CVT، هر چهارچرخ ماشین را به حرکت می‌اندازد. این ماشین برای پیمودن صد کیلومتر جاده شهری و برون‌شهری به ترتیب ۱۱.۷ و ۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

طبق تحلیل و آنالیز J.D Power امتیاز اطمینان‌پذیری ۸۲ از ۱۰۰ است. طبق گزارش مشتریان، نیاز به تعویض مایع خنک‌کننده، نیاز به سرویس ترمینال کابل باتری، از تراز خارج‌شدن چراغ‌های جلو و نقص در سیستم تعلیق فعال، رایج‌ترین مشکلات این ماشین به‌حساب می‌آیند. میانگین هزینه نگهداری و تعمیرات این خودرو در هر سال، ۶۱۷ دلار است.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو کراس‌ترک با قابلیت اطمینان ۸۳ از ۱۰۰

کراس‌ترک (Crosstrek) نامی قدیمی‌تر نسبت به اسنت است و نخستین مدل آن در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. نسل سوم این خودرو که در سال ۲۰۲۴ به عرضه درآمده، ارزان‌ترین شاسی‌بلند سوبارو به‌حساب می‌آید و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های برند ژاپنی است. ارزان‌ترین تریم کراس‌ترک حدود ۲۶.۵ هزار دلار و گران‌ترین تریم آن با نام Wilderness حدود ۳۳.۵ هزار دلار قیمت دارد.

سوبارو کراس‌ترک با موتورهای ۲ و ۲.۵ لیتری در دسترس مشتریان قرار دارد. موتور ۲ لیتری در نسخه پایه حدود ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با استفاده از گیربکس CVT، نیروی خود را به سمت چهارچرخ انتقال می‌دهد. این ماشین برای پیمودن صد کیلومتر جاده شهری و برون‌شهری به ترتیب ۶.۳ و ۶.۹ لیتر بنزین احتیاج دارد.

کراس‌ترک با کسب امتیاز ۸۳ از ۱۰۰، در جایگاه دوم مطمئن‌ترین شاسی‌بلندهای سوبارو قرار می‌گیرد. این ویژگی در کنار قیمت اقتصادی، کراس‌ترک را به یکی از گزینه‌های جذاب برای خریداران به شمار می‌آید. البته این خودرو تابه‌حال دومرتبه فراخوانی شده است؛ یک‌بار برای حل مشکل اتصال کوتاه بالقوه ناشی از سیم‌کشی پنل پشت فرمان و بار دیگر برای ترک‌خوردگی شفت یا همان میله محرک. رایج‌ترین مشکلات گزارش‌شده توسط مالکین خودرو مربوط به سیستم هیدرولیک فرمان، تعویض مایع خنک‌کننده، باتری و ترمز می‌شود. با تمام این اوصاف، هزینه نگهداری سالانه سوبارو کراس‌ترک به طور متوسط به ۴۲۹ دلار می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو فورستر با قابلیت اطمینان ۸۴ از ۱۰۰

بهترین شاسی‌بلند سوبارو از لحاظ اطمینان‌پذیری، فورستر (Forester) است که توانسته به امتیاز ۸۴ از ۱۰۰ دست پیدا کند. فورستر یکی از قدیمی‌ترین محصولات سوبارو بوده که تاریخ عرضه نخستین مدل آن به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد. نسل ششم فورستر در بهار امسال رونمایی شده و گویا در سال ۲۰۲۵ با به‌روزرسانی جنبه‌های مختلف از جمله ظاهر، کابین و موتور روانه بازار می‌شود. به‌هرحال نسل فعلی فورستر هم‌اکنون در رنج قیمت ۲۷ الی ۳۷.۳ هزار دلار به فروش می‌رسد و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های برند ژاپنی است.

فورستر ۲۰۲۴ در نسخه پایه از موتور ۲.۵ لیتری بهره می‌گیرد که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۹ نیوتن متر گشتاور دارد. قوای محرکه از طریق گیربکس CVT روی چهارچرخ اعمال شده و ماشین را به حرکت وامی‌دارد. مصرف سوخت شهری و برون‌شهری شاسی‌بلند فورستر نیز به ترتیب ۹ و ۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

باتوجه‌به کسب امتیاز اطمینان‌پذیری ۸۴ از ۱۰۰ از سوی J.D Power، فورستر یکی از بهترین شاسی‌بلندهای   روزمره است. این ماشین یک‌مرتبه برای حل مشکل ترک‌خوردگی میله محرک و دفعه دوم برای حل مشکل نشت مایع خنک‌کننده موتور در لوله خروجی و افزایش ریسک آتش‌سوزی فراخوانی شده، هرچند مشکل دوم تنها در ۴۹ دستگاه اتفاق افتاده و شرکت خیلی سریع توانسته از حوادث ناگوار بعدی جلوگیری کند. پرتکرارترین تعمیرات نیز مربوط به سیستم تهویه، سنسور اکسیژن و ترازبندی چراغ‌های جلو بوده است. میانگین هزینه نگهداری سالانه از فورستر حدود ۶۳۲ دلار اعلام شده که این رقم منطقی می باشد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0