بهترین موتورسیکلت های چینی حاضر در بازار اکثرا دارای پیشرانه چهار سیلندر هستند و به راحتی میتوانند جای مدلهای معروفی همچون کاوازاکی ZX-4R را بگیرند. مزیت موتورسیکلتهای چینی به نسخههای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی، قیمت اقتصادی است که آنها را به گزینههای ایدهآل برای خرید تبدیل میکند. بد نیست بدانید از مدلهای اسپرت گرفته تا کروزر و تورر، محصولات چینی رقبای اصلی مدلهای ژاپنی در نظر گرفته میشوند. با ایستگاه همراه باشید تا با بهترین موتورسیکلت های چینی با ارزش خرید بالا آشنا شوید.
بندا Darkflag Commander 500

همانطور که گفته شد، پیشرانههای چهار سیلندر خطی با حجم کم دوباره احیا شدهاند. با این حال اکثر موتورسیکلتهای ۴ سیلندر حاضر در بازار، مدلهای ممتاز و گرانقیمت ایتالیایی هستند که حجم موتور آنها چندان کم نیست. خوشبختانه جایگزینی ایدهآل برای موتورسیکلتهای ایتالیایی وجود دارد که محصولی از شرکت چینی بندا (Benda) بوده و با نام دارکفلگ کامندر ۵۰۰ شناخته میشود.
این موتورسیکلت از پیشرانه ۴ سیلندر ۴۹۶ سیسی استفاده میکند که یکی از کوچکترین نمونههای V4 ساخته شده در تمام ادوار است. این پیشرانه ۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و به وسیله گیربکس ۶ سرعته و تسمه، چرخ عقب را به حرکت میاندازد. بندا دارکفلگ کامندر ۵۰۰ حدود ۲۴۰ کیلوگرم وزن داشته و یکی از بهترین موتورسیکلت های چینی محسوب میشود.
کوو 450RR

کوو (Kove) نخستین شرکت چینی بود که جسارت رقابت با ZX-4R را پیدا کرد و 450 RR را در مقابل مدل کاوازاکی نینجا قرار داد. این موتورسیکلت پیشرانه بزرگتری نسبت به QJ دارد، اما با ۶۹.۷ اسب بخار قدرت و ۳۹ نیوتن متر گشتاور، خروجی کمتری تولید میکند. البته این ضعف، نقطه قوت 450 RR به حساب میآید، چراکه موتورسیکلت را به گزینهای عالی برای سواری روزمره تبدیل میکند.
مزیت دیگر دوچرخ چینی، سیستم تعلیق قابل تنظیم آن است. وزن کوو ۴۵۰ آرآر به ۱۶۵ کیلوگرم میرسد و انسجامی عالی دارد. بنابراین منصفانه است که این مدل را در دسته بهترین موتورسیکلت های چینی قرار دهیم.
ووگ RR500 با حداکثر قدرت ۷۶ اسب بخار

مدل RR500 پس از RR660، دومین موتورسیکلت اسپرت ۴ سیلندر خطی از برند ووگ (Voge) است که شایستگی حضور در لیست بهترین موتورسیکلت های چینی با ارزش خرید بالا را دارد. پیشرانه ۴۷۶ سیسی بهکاررفته در این مدل میتواند ۷۶ اسب بخار قدرت تولید کند. مدل RR500 تقریبا هموزن ZX-4RR بوده و طبق ادعای ووگ، محصول کاوازاکی را به چالش میکشد.
استایل این موتورسیکلت نیز خاص و منحصر به فرد است. ورودی رمایر در دماغه فیرینگ، ظاهری متفاوت را به وجود آورده که برای برخی چندان خوشایند به نظر نمیرسد. این موتورسیکلت ۱۹۲ کیلوگرم وزن داشته و قوای محرکه آن به وسیله زنجیر به چرخ عقب انتقال مییابد.
کیوجی موتور SRK 450 RR با حداکثر قدرت ۷۶.۵ اسب بخار

مدل SRK 450 RR جدیدترین عضو از سگمنت چهار سیلندرهای کمحجم است. سگمنتی که توسط کاوازاکی نینجا ZX-4R احیا شد. موتورسیکلت کیوجی قدرت و گشتاور نزدیک به محصول کاوازاکی را ارائه میدهد و قطعات شاسی آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
سیستم تعلیق مارزوچی و ترمزهای دیسکی دوگانه ۳۰۰ میلیمتری برمبو با کالیپر ۴ پیستونی ثابت روی چرخهای جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل بوش، سیستم کنترل کشش، کوییک شیفتر و اسلیپر کلاچ، از جمله تجهیزات SRK 450 RR به حساب میآیند.
کیوجی 450 RR از پیشرانه ۴۲۱ سیسی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ استفاده میکند که از فناوری خنکسازی مایع و DOHC بهرهمند بوده و ۷۶.۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. نهایت گشتاور موتور نیز به ۳۹ نیوتن متر در دورموتور ۱۳۰۰۰ میرسد. این قوای محرکه، موتورسیکلت ۱۷۶ کیلوگرمی را در جاده به حرکت میاندازد.
سیاف موتو 500SR Voom با حداکثر قدرت ۷۷.۷ اسب بخار

گزینه بعدی در لیست بهترین موتورسیکلت های چینی با ارزش خرید بالا، مدل 500 SR Voom است. سیاف موتو با عرضه این مدل به طور رسمی پا به عرصه موتورسیکلتهای ۴ سیلندر خطی کمحجم گذاشت. ظاهر ووم کمی گیجکننده به نظر میرسد، اما در خلاقیت نمره کامل را میگیرد.
دو چراغ دایره شکل که با مافلرهای اگزوز استوانهای زیر صندلی مطابقت پیدا کردهاند، در هیچ مدلی تاکنون دیده نشده است. سیستم تعلیق در هر دو قسمت جلو و عقب از قابلیت تنظیم برای پیشتنش و بازگشت پشتیبانی میکند. کالیپر ترمز جلو از نوع چهار پیستونی شعاعی ثابت بوده و اسلیپر کلاچ در دسترس راننده قرار دارد. مدل 500SR همچنین شامل امکانات عجیبی میشود. به عنوان مثال، کوییک شیفتر این موتورسیکلت تنها برای دنده بالا کار میکند و پدال گاز آن مکانیکی است.
دوچرخ چینی به پیشرانه ۴۹۹ سیسی ۴ سیلندر مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۷۷.۷ اسب بخار و ۴۹ نیوتن متر میرسد. با وزن ۱۹۴ کیلوگرم، ۵۰۰ اسآر ووم میتواند تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.
ووگ DS800 Rally با حداکثر قدرت ۹۳.۸ اسب بخار

ووگ برای بیامو موتوراد همچون سیاف موتو برای کیتیام است و با ساخت پیشرانه و قطعات، هزینه تولید را در حد مطلوب حفظ میکند. با این حال به نظر میرسد مدل DS800 رالی دارای دیانای BMW است و وجود پیشرانه ۷۹۸ سیسی با دو سیلندر موازی، این ادعا را ثابت میکند. با این حال با بررسی موشکافانه، میتوان متوجه شد که پیشرانه بهکاررفته در محصول چینی دارای میللنگ ۲۷۰ درجه است، در حالی که پیشرانه بیامو از میللنگ ۳۶۰ درجه بهره میبرد.
این پیشرانه ۹۳.۸ اسب بخار قدرت و ۸۱ نیوتن متر گشتاور داشته و با گیربکس ۶ سرعته و فاینالدرایو زنجیری، چرخ عقب را به حرکت میاندازد. دیاس ۸۰۰ رالی همچنین شامل قطعات ممتازی مثل تعلیق قابل تنظیم KYB، ترمزهای نیسان، سیستم ترمز ضد قفل قابل تعویض و سیستم کنترل کشش میشود. این موتورسیکلت وجهه آفرودی خود را با رینگهای توری، تایرهای برجسته و باک سوخت ۶.۳ گالنی به نمایش میگذارد.
ووگ RR 660S با حداکثر قدرت ۹۹ اسب بخار

به عنوان یکی دیگر از بهترین موتورسیکلت های چینی با ارزش خرید بالا، RR 660S حرف بسیاری برای گفتن دارد. با توجه به مشخصات نوشتهشده روی کاغذ، این مدل از لحاظ قدرت، حجم موتور و قابلیت تنظیم تعلیق به هوندا CBR650R شبیه است، اما ویژگیهای منحصر به فردی را ارائه میدهد. قابلیت تنظیم موقعیت سواری، یکی از این مشخصات خاص به شمار میآید که شامل سه ارتفاع متفاوت برای نشستن راکب، ۱۰ موقعیت مختلف برای جاپایی و دستهفرمان با قابلیت تنظیم در ۸ درجه میشود.
ویژگی خاص دیگر RR 660S، خروجی اگزوز است که با لمس یک دکمه صدایی بلند یا ملایم را از خود خارج میکند. از جمله تجهیزات استاندارد موتورسیکلت نیز میتوان به مواردی همچون کوئیک شیفتر، حالات رانندگی، ترمزهای برمبو روی چرخ جلو و ترمز نیسان روی چرخ عقب، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل کشش اشاره کرد.
ووگ RR 660S از پیشرانه ۶۶۲.۸ سیسی ۴ سیلندر استفاده میکند که به وسیله سیستم خنکسازی مایع تنظیم دما شده و هر سیلندر آن ۴ سوپاپ دارد. به لطف این پیشرانه، گیربکس ۶ سرعته و فاینالدرایو زنجیری، موتورسیکلت با ۹۹ اسب بخار قدرت و ۶۴ نیوتن متر گشتاور به حرکت درمیآید.
کیوجی موتور SRV 900 V با حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار

مجموعه کروزرهای SRV شامل مدلهای پایه با پیشرانه ۱۲۵ سیسی و همینطور مدلهای قدرتمندی همچون SRV 900 V میشود که به پیشرانه ۸۹۹ سیسی ۴ سیلندر مجهز است. حدود ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتن متر گشتاور تولیدی پیشرانه، باعث حرکت خودروی دوچرخ ۲۲۱ کیلوگرمی کیوجی میشود.
استایل این موتورسیکلت، علاقهمندان حوزه را به یاد مدل اسپرتستر S هارلی دیویدسون میاندازد. اما مشخصهای که SRV 900 V را از مدل آمریکایی متمایز کرده، تعلیق جلو به همراه دوشاخهای متمایز آن است، هرچند با نگاه دقیقتر فرق خاصی با دوشاخهای وارون معمولی ندارند. کروزر چینی در هر دو طرف به مافلرهای اگزوز مجهز بوده و از تسمه برای انتقال قدرت از گیربکس به چرخ استفاده میکند.
ترمزهای جلو از نوع دیسکی دوگانه هستند و کالیپرها به صورت شعاعی نصب شدهاند. بنابراین SRV 900 V در سگمنت خود یک موتورسیکلت نسبتا سریع با صدای منحصر به فرد محسوب میشود.
کیوجی موتور SRK 921 RR با حداکثر قدرت ۱۲۷ اسب بخار

به عنوان نخستین مدل ممتاز و پریمیوم کیوجی موتور (QJ Motor)، مدل SRK 921 RR یک موتورسیکلت با وزن متوسط به حساب میآید. این دوچرخ چینی از پیشرانه قدیمی متعلق به اموی آگوستا بروتاله استفاده میکند که ۱۲۷ اسب بخار قدرت داشته و حداکثر گشتاور آن به ۹۲ نیوتن متر میرسد. بدین ترتیب، SRK به راحتی از اکثر رقبای حاضر در سگمنت خود پیشی میگیرد. بازوی شناور یکطرفه و چهار خروجی اگزوز با برش مورب، باعث شدهاند این موتورسیکلت استایل و ظاهری جذاب را به نمایش بگذارد.
موتورسیکلت کیوجی علاوه بر پرفورمنس بالا، ویژگیهای ممتاز متنوعی دارد. سیستم لانچ کنترل، سیستم ترمز ضد قفل در پیچها، ضربهگیر فرمان، اهرمهای قابل تنظیم و دوربینهای جلو و عقب، مهمترین ویژگیهای این موتورسیکلت هستند. مدل SRK 921 RR بدون شک از نظر ظاهر، قدرت و امکانات، حرفی برای گفتن دارد و در دسته بهترین موتورسیکلت های چینی با ارزش خرید بالا قرار میگیرد.
گریت وال موتور Souo S2000 با حداکثر قدرت ۱۵۲ اسب بخار

نام S2000 احیا شده است، ولی این مرتبه با دو برابر تعداد سیلندر و نصف تعداد چرخها و البته که به عنوان یکی از بهترین موتورسیکلت های چینی با ارزش خرید بالا. گریت وال موتور تصمیم گرفته شروع آتشین داشته باشد و سویو S2000 را به عنوان رقیب اصلی گلدوینگ روانه بازار کرده است. بنابراین سویو از جنبههای مختلفی نسبت به محصول هوندا برتری دارد، مثل پیشرانه بزرگتر با تعداد سیلندرهای بیشتر و پرفورمنس بالاتر.
پیشرانه ۱۹۹۹ سیسی ۴ سیلندر، ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اس ۲۰۰۰ همچنین از گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه به همراه دنده معکوس استفاده میکند. این ماشین دوچرخ تقریبا نیم تنی، به یکی از بزرگترین نمایشگرهای TFT موجود در بازار برای موتورسیکلتها مجهز است.





دیدگاهتان را بنویسید