ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
2 ماه پیش
.
39 بازدید

رتبه‌بندی قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت کاوازاکی نینجا

رتبه‌بندی قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت کاوازاکی نینجا

مقدمه

کاوازاکی به تولید موتورسیکلت‌های با پرفورمنس بالا شهرت دارد که ترکیبی از ویژگی‌های زیبایی‌شناسی، اطمینان‌پذیری تزلزل‌ناپذیر و فناوری پیشرفته در آن‌ها خلاصه می‌شود‌. سری نینجا نیز در دسته محصولات پرفورمنس کاوازاکی قرار می‌گیرند و گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به‌سرعت و سواری مهیج محسوب می‌شوند. سری نینجا دارای مدل‌های اسپرت و متنوع است؛ از موتورسیکلت‌های شهری برای کاربرد روزمره گرفته تا سوپر اسپرت‌های مسابقه‌ای. در این مقاله با درنظرگرفتن قدرت هر مدل، سری نینجا را مرتب‌سازی کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید تا با قوی‌ترین موتورسیکلت‌های کاوازاکی نینجا آشنا شوید.

کاوازاکی نینجا e-1

با حداکثر قدرت ۱۲ اسب بخار

در لیست قوی‌ترین موتورسیکلت‌های کاوازاکی نینجا مدل e-1 در پایین‌ترین جایگاه قرار می‌گیرد‌. البته این موتورسیکلت، برقی است و علی‌رغم قدرت ۱۲ اسب بخاری، به‌عنوان یک مدل اسپرت الکتریکی ارزان‌قیمت، طرف‌داران بسیاری دارد. نینجا e-1 اگرچه ظاهری اسپرت و تهاجمی به خود گرفته، ولی هندلینگ عالی و دقیقی داشته و برای رفت‌وآمدهای شهری طراحی شده است. موتورسیکلت ژاپنی شامل دو باتری لیتیوم یونی می‌شود که در صورت شارژ کامل، امکان پیمایش ۴۱ مایل را فراهم می‌آورند. نینجا e-1 برقی می‌تواند به‌سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت برسد.

کاوازاکی نینجا ۴۰۰

با حداکثر قدرت ۴۴.۳ اسب بخار

علی‌رغم معرفی در سال ۲۰۱۸ و ارتقا در سال ۲۰۲۴، نینجا ۴۰۰ کماکان یکی از گزینه‌های پرطرف‌دار جهت خرید در سطح جهانی است. محبوبیت نینجا ۴۰۰ به پرفورمنس عالی، ارگونومی ظاهری و قیمت معقولانه بازمی‌گردد که این موتورسیکلت را به ۱ مدل اسپرت ابتدایی و ایدئال برای افراد غیرحرفه‌ای تبدیل می‌کند. نینجا ۴۰۰ همچنین به طور چشمگیری سبک‌‌وزن است و ارتفاع کم صندلی آن، بدون شک به مذاق رانندگان جوان و تازه‌کار خوش می‌آید. با پیشرانه ۳۹۹ سی‌سی ۴۴.۳ اسب بخاری که گشتاور آن به ۳۷ نیوتن متر می‌رسد، نینجا ۴۰۰ می‌تواند تا ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۴.۵ ثانیه مدیریت کند.

کاوازاکی نینجا ۵۰۰

با حداکثر قدرت ۵۱ اسب بخار

نینجا ۵۰۰ یکی از جدیدترین موتورسیکلت‌های کاوازاکی است که در EICMA برای سال ۲۰۲۴ رونمایی شد. این مدل، ظاهری متمایز با فیرینگ‌های برجسته و بدنه آئرودینامیک دارد و اسپرت سواران را شیفته خود می‌سازد. موتور این دوچرخ حرفه‌ای با حجم ۴۵۱ سی‌سی، ۵۱ اسب بخار قدرت و ۴۳ نیوتن متر گشتاور به وجود می‌آورد و مناسب برای گردش در سطح شهر و تاختن در جاده‌ها است. این مدل در سه نسخه متفاوت بعلاوه نسخه KRT و نسخه چهلمین سالگرد در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

کاوازاکی نینجا ۶۵۰

با حداکثر قدرت ۶۷ اسب بخار

نینجا ۶۵۰ تقریباً به مدت بیست سال، یکی از مدل‌های پرفروش بازار جهان بود و به لطف انعطاف‌پذیری استثنایی خود هنوز هم در لیست موتورسیکلت‌های محبوب باقی‌مانده است. مدل ۶۵۰ با طراحی تهاجمی، ماهیت نینجا را به تصویر می‌کشد، توجه همگان را به سمت خود جلب می‌کند و درآن‌واحد، توازنی عالی میان پرفورمنس و رانندگی راحت و آسوده برقرار می‌کند. نینجا ۶۵۰ قوای محرکه خود را از پیشرانه ۶۴۹ سی‌سی دریافت می‌کند که قادر به تولید ۶۷ اسب بخار قدرت و ۶۴ نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب، حدود ۳.۵ ثانیه طول می‌کشد تا نینجا ۶۵۰ از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت موتورسیکلت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. کاوازاکی نینجا ۶۵۰ ترکیبی از قدرت، آسایش و هندلینگ را برای رانندگان در هر سطح مهارتی فراهم می‌آورد؛ خواه برای رفت‌وآمدهای معمولی، خواه برای تورهای ورزشی و خواه برای رقابت‌های گاه‌وبی‌گاه در پیست مسابقات.

کاوازاکی نینجا ۷ هیبرید

با حداکثر قدرت ۶۸.۵ اسب بخار

کاوازاکی با معرفی نخستین موتورسیکلت اسپرت هیبریدی، انقلابی را در صنعت موتورسیکلت به وجود آورد. نینجا ۷ هیبرید با پیشرانه نیمه برقی خود، ترکیبی از پرفورمنس، کارایی و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. موتور ۴۵۱ سی‌سی بنزینی و موتور ۹ کیلوواتی الکتریکی در مجموع ۶۸.۵ اسب بخار قدرت و ۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این موتور الکتریکی کوچک، نینجا ۷ شتاب بیشتری را نسبت به موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت ۱۰۰۰ سی‌سی از خود نشان می‌دهد و درعین‌حال در حالت اکو، مصرف سوخت مشابه با موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی دارد.

کاوازاکی نینجا ZX-4R

با حداکثر قدرت ۷۶ اسب بخار

سری ZX در خط تولید نینجا، موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت آماده مسابقه هستند که برای رقابت در پیست و همین‌طور جولان در خیابان‌ها طراحی شده‌اند. مدل پایه این سری با پسوند 4R نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیشرانه ۳۹۹ سی‌سی ۴ سیلندر  ZX-4R  با ۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹ نیوتن متر گشتاور، امکان شتاب‌گیری صفر تا صد را در مدت‌زمان ۴.۲۷ ثانیه میسر می‌کند و حداکثر سرعت را به ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته نسخه آمریکایی این موتورسیکلت به طور قابل‌توجهی ضعیف شده و در جایگاهی میان نینجا ۶۵۰ با موتور ۶۷ اسب بخاری و نینجا ۴۰۰ با موتور ۴۴ اسب بخاری قرار می‌گیرد.

کاوازاکی نینجا ZX-6R

با حداکثر قدرت ۱۲۷ اسب بخار

مدل ZX-6R به‌عنوان یک سوپر اسپرت با وزن متوسط در خانواده نینجا ZX می‌درخشد. این موتورسیکلت ژاپنی به‌عنوان یکی از رقبای برتر در کلاس خود شناخته می‌شود و دارای طراحی سبک، عملکرد استثنایی، هندلینگ دقیق و دوام و سرسختی بالا است. موتور قدرتمند ۶۳۶ سی‌سی ۴ سیلندر ZX-6R می‌تواند ۱۲۷ اسب بخار قدرت و ۷۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند و سرعت موتورسیکلت را به ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت برساند. نینجا ZX-6R یک سوپر اسپرت اقتصادی مسابقه‌ای و قدرتمند است که حداکثر با قیمت ۱۲۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

کاوازاکی نینجا ZX-10R

با حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب بخار

مدل ZX-10R جایگاه سوم در لیست قوی‌ترین موتورسیکلت‌های نینجا کاوازاکی را به خود اختصاص داده است. زد ایکس R10  با شجره‌نامه مسابقه‌ای، یک موتورسیکلت اسپرت جاده‌ای به شمار می‌آید که فناوری پیشرفته و اصلاحات عملکردی به‌کاررفته در مدل WSBK را درون خود جای‌داده است. نینجا ZX-10R به طور هم‌زمان قابلیت‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای را ارائه می‌دهد؛ تلفیقی از شاسی سبک‌وزن و آئرودینامیک، به همراه روحیه رقابتی و تهاجمی. پیشرانه ۹۹۸ سی‌سی ۴ سیلندر ZX-10R می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر آزادکرده و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب‌گیری صفر تا صد ۳.۱ ثانیه‌ای را امکان‌پذیر کند.

کاوازاکی نینجا ZX-14R ABS

با حداکثر قدرت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

مدل ZX-14R با بزرگ‌ترین موتور خط تولید نینجا، نماد و نیرویی غالب در دنیای موتورسیکلت‌های با پرفورمنس بالا محسوب می‌شود که عملکرد و برتری آن در نوار درگ منحصربه‌فرد و افسانه‌ای است. پیشرانه حجیم ۱۴۴۱ سی‌سی ۴ سیلندر، چیرگی بی‌چون‌وچرا در شتاب را برای این موتورسیکلت رقم می‌زند. سرعت ZX-14R در ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر قدرت فراوان و اندازه‌بزرگ، قاب مونونوک آلومینیومی و تعلیق قابل‌تنظیم پیشرفته، امکان هندلینگ دقیق و بی‌درنگ را برای موتورسیکلت فراهم می‌آورد. این مشخصات در کنار تجهیزات الکترونیکی مدرن و ارگونومی راحت و آسوده، رؤیای هر موتورسواری است. نینجا ZX-14R در حقیقت هیولایی است که سوزوکی هایابوسای افسانه‌ای را می‌ترساند.

کاوازاکی نینجا  H2 / H2 R

با حداکثر قدرت ۳۱۰/ ۲۲۸ اسب بخار

سوپربایک Ninja H2 قوی‌ترین موتورسیکلت نینجا کاوازاکی به‌حساب می‌آید. این موتورسیکلت دارای پیشرانه سوپر شارژ ۹۹۸ سی‌سی چهارسیلندر است که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف نیروی پیشرانه، نینجا اچ ۲ می‌تواند تا ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. البته به جز قدرت و سرعت، اچ ۲ شامل ویژگی‌های قابل‌توجه دیگری نیز می‌شود. به سبب استفاده از فریم چوبی سبک‌وزن و بازوی شناور یک‌طرفه، وزن نینجا H2 نهایتاً به ۵۲۴.۸ کیلوگرم می‌رسد و هندلینگ فوق‌العاده‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مدل ارتقا یافته H2R نیز دارای مشخصات مشترک با H2 است، ولی خروجی موتور آن به ۳۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر می‌رسد. این وسیله نقلیه ممتاز حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را برآورده می‌سازد. باله‌های فیبر کربنی و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته، پایداری موتورسیکلت در سرعت‌های بالا را تضمین می‌کنند. نینجا H2R در عرض ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0