ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
3 هفته پیش
.
67 بازدید

با سریع‌ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

با سریع‌ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

مقدمه

سوپر کارهای الکتریکی در حال حاضر از لحاظ پرفورمنس و عملکرد حرف اول را در صنعت خودرو می‌زنند. این ماشین‌ها به لطف ترکیب قدرت فراوان و گشتاور لحظه‌ای، پا در محدوده مسابقات فرمول ۱ گذاشته‌اند و می‌توانند از لحاظ شتاب و سرعت از آن‌ها پیشی بگیرند. در این مقاله شما را با سریع‌ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ آشنا می‌کنیم.

مدل ۲۰۲۳ تسلا مدل ۳ پرفورمنس با حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت

لیست سریع‌ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ را با تسلا مدل ۳ نسخه پرفورمنس آغاز می‌کنیم. صرف‌نظر از کیفیت ساخت و آوازه برند، تسلا مدل ۳ یک رقیب ارزشمند در دنیای خودروهای پرفورمنس تمام الکتریکی تلقی می‌شود. تریم اسپرت Performance از دو موتوربرقی استفاده می‌کند که در مجموع ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو رقم می‌زنند. شتاب‌گیری صفر تا صد این ماشین تنها به ۳.۱ ثانیه زمان احتیاج دارد. با قیمت ۵۴۸۸۰ دلار می‌توان صاحب یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی و نسبتاً اقتصادی شد.

مدل ۲۰۲۳ پورشه تایکان توربو S با حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت

با فرمان‌پذیری عالی و سیستم تعلیق بهبودیافته و فوق‌العاده پورشه، تایکان توربو S نه‌تنها یکی از سریع‌ترین خودروهای پورشه است، بلکه یکی از لذت‌بخش‌ترین تجارب رانندگی را به ارمغان می‌آورد. به لطف سیستم انتقال قدرت دو‌سرعته خلاقانه برای موتورعقب، تایکان می‌تواند تنها در مدت‌زمان ۲.۴ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سپس این رقم را تا ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. چنین آماری برای یک سدان چهاردرب به‌راستی تحسین‌برانگیز است و قیمت‌گذاری ۱۸۸۸۵۰ دلاری چندان جای تعجبی ندارد.

مدل ۲۰۲۳ تسلا مدل X Plaid با حداکثر سرعت ۲۶۲ کیلومتر بر ساعتمدل ۲۰۲۳ تسلا مدل X Plaid

علی‌رغم داشتن وزنی حدود ۳ تن، تسلا مدل X Plaid به لطف سه موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۱۰۲۰ اسب بخار می‌تواند به‌سرعت ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این ماشین با شتاب صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای همچنین از اکثر سوپرکارها پرشتاب‌تر و چالاک‌تر است. درب‌های عقب با طراحی گالوینگ، از دیگر خصوصیات جذاب ایکس پلید به‌حساب می‌آیند. این خودرو هم‌اینک با قیمت ۱۱۰۱۳۰ دلار در بازار جهان معامله می‌شود.

مدل ۲۰۲۳ تسلا مدل S Plaid با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت

از دیگر محصولات تسلا در لیست سریع‌ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ می‌توان به مدل S Plaid اشاره کرد. همانند مدل X Plaid، این ماشین نیز از پیشرانه‌ای متشکل از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموع قوای آن‌ها به ۱۰۲۰ اسب بخار می‌رسد. اس پلید می‌تواند تا ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۱ ثانیه مدیریت کند. خودروی آمریکایی در ژوئن سال ۲۰۲۳ و در پیست نوربررینگ توانست یک دور کامل را در ۷.۲۵ ثانیه طی کرده و از پورشه تایکان توربو S جلو بزند. تسلا مدل S Plaid حدود ۱۱۱۳۸۰ دلار قیمت دارد.

مدل ۲۰۲۴ لوتوس اوایا با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت

اوایا (Evija) نخستین خودروی تمام الکتریکی لوتوس بوده و هیچ شباهتی به محصولات قبلی این شرکت ندارد. اوایا قوای محرکه خود را از یک پیشرانه با ۴ موتور الکتریکی دریافت می‌کند که قدرت آن‌ها در مجموع به ۲۰۰۰ اسب بخار می‌رسد. ماشین در مدت‌زمان کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند، پس از گذشت تقریباً ۶ ثانیه به‌سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و در نهایت این رقم را تا ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. خودروی برقی لوتوس حدود ۱۶۷۸ کیلوگرم وزن داشته و با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در دسته گران‌ترین و درعین‌حال پرسرعت‌ترین خودروهای برقی سال ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد.

مدل ۲۰۲۴ لوسید ایر سافایر با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعتلوسید Air Grand Touring با برد ۸۳۰ کیلومتر 1

لوسید ایر سافایر (Air Sapphire) قوی‌ترین نسخه از اولین خودروی تولیدی شرکت است که از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند. این پیشرانه در مجموع ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن به ۱۹۳۹ نیوتن متر می‌رسد؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۱.۹ ثانیه‌ای را به نام خود ثبت کند. در حقیقت لوسید ایر سافایر پرشتاب‌ترین و همین‌طور پرسرعت‌ترین سدان ساخته‌شده در تمام ادوار است. این ماشین ۲۵۰۵۰۰ دلار قیمت دارد.

مدل ۲۰۲۴ پینین‌فارینا باتیستا با حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت

شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا با مدل Battista پا به عرصه تولید ابر خودروی برقی گذاشت. باتیستا دارای بدنه‌ای از جنس فیبر کربن بوده و پک باتری آن به‌صورت T شکل است. چهار موتور الکتریکی نصب‌شده روی چهارچرخ خودرو، قدرتی حدود ۱۸۷۷ اسب بخار تولید می‌کنند. بدین ترتیب، باتیستا در مدت‌زمان ۱.۸ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با تداوم فشار پدال گاز توسط راننده، این رقم را تا ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد. پینین‌فارینا نیز همانند لوتوس اوایا جزو خودروهای گران‌قیمت بوده و در حال حاضر ارزشی حدود ۲.۴ میلیون دلار دارد.

مدل ۲۰۲۴ ریماک نورا با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت

با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت، ریماک Nevera در صدر لیست سریع‌ترین خودروهای برقی ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد. این ماشین به لطف پیشرانه چهارموتوره خود حدود ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت داشته و در بالاترین جایگاه بین ابر خودروهای برقی نشسته است. علاوه بر سرعت خیره‌کننده، نورا به سبب شتاب باورنکردنی نیز توانسته شهرت خاصی را در صنعت خودروسازی جهان به دست آورد. این خودرو تنها به ۱.۷۴ ثانیه‌ زمان احتیاج دارد تا از سرعت صفر به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. برچسب قیمت ریماک نورا به رقم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اشاره می‌کند.

ناگفته نماند که علاوه بر خودروهای فوق، مدل‌های شگفت‌انگیز دیگری همچون اسپارک اول با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، دئوس وایان با حداکثر سرعت ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت و همچنین خودروی چینی نیو EP9 با حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارند که هر یک به نوبه خود نقطه عطفی در صنعت خودروسازی جهان به‌حساب می‌آیند. بااین‌حال به سبب تمرکز روی مدل‌های سال ۲۰۲۴، از ذکر نام و شرح آن‌ها در این مقاله چشم‌پوشی شده است.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0