ایستگاه
خواندن 3 دقیقه
.
1 سال پیش
.
32 بازدید

۱۰ مشکل بزرگ خودروهای تویوتا که درباره آن‌ها صحبت نمی شود

۱۰ مشکل بزرگ خودروهای تویوتا که درباره آن‌ها صحبت نمی شود

زمانی که بحث اطمینان مطرح است، تویوتا حرف اول را می‌زند. این خودروساز ژاپنی بیش از ۸ دهه مشغول فعالیت بوده و به ساخت مطمئن‌ترین و بادوام‌ترین خودروهای موجود در بازار جهانی معروف است. تعداد انگشت‌شماری از خودروهای متعلق به برندهای مطرح، از لحاظ دوام و ماندگاری می‌توانند رقیب سرسختی برای محصولاتی همچون لندکروزر(Land Cruiser)  هایلندر(Highlander) ، سکویا(sequoia) ، فوررانر(Toyota Forerunner) و اسکپدیشن (expedition) در نظر گرفته شوند. بااین‌وجود، کمال مطلق وجود ندارد و این موضوع درباره محصولات تویوتا نیز صدق می‌کند. در ادامه با ۱۰ مشکل بزرگ خودروهای تویوتا آشنا می‌شوید که هیچ‌کس درباره آن‌ها صحبت نمی‌کند.

– کاهش ناگهانی قدرت و آتش‌گرفتن باتری در خودرو RAV4Toyota RAV4

مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ خودروی راوفور (Toyota RAV4) به باتری ۱۲ ولتی مجهز است که در صورت ایجاد تماس بین ترمینال مثبت و قاب نگهدارنده باتری، دچار کوتاه مداری الکتریکی و در نهایت ازکارافتادگی سیستم الکتریکی خودرو و در بدترین حالت ممکن، آتش‌گرفتن باتری می‌شود.

– لجن شدن روغن‌موتور در خودروهای آوالون و هایلندرToyota-Avalon

مدل‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ تویوتا آوالون (Avalon) و ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ تویوتا هایلندر با مشکل لجن شدن روغن‌موتور دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که روغن‌موتور غلیظ شده و باعث اصطکاک و حتی خرابی موتور می‌شود. بد نیست بدانید که تنها در سال ۲۰۰۷، مشکل لجن شدن روغن برای حدود ۲.۵ میلیون دستگاه خودروی تویوتا شامل مدل‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ آوالون، کمری (Toyota Camry)، سلیکا (Toyota Celica)، سیِنا (Toyota Sienna) و مدل‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ هایلندر گزارش شد.

– ضعف عملکرد ایربگ در خودروهای آوالون و کروناtoyota-corolla

گزارش‌هایی از وجود ولتاژ اضافی در واحد کنترل ایربگ (ACU) وجود دارد که می‌تواند موجب اختلال در عملکرد آن شود. وظیفه واحد ACU، تعیین زمان مناسب برای باز شدن ایربگ‌ها و فعال‌شدن پیش کشنده کمربندهای ایمنی است. هنگامی که مدار ASIC بیش از حد نیاز ولتاژ دریافت می‌کند، ACU از کار می‌افتد و در نتیجه عملکرد ایربگ و کمربند ایمنی مختل  می‌شود. مشکل ایربگ‌های ناقص به طور خاص در مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ تویوتا کرولا (Toyota Corolla) ، مدل‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۲ آوالون و همین‌طور مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ سکویا، ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ تاکوما (Toyota Tacoma) وجود دارد.

– زنگ‌زدگی زودهنگام بدنه در خودروهای تاکوما و سکویا

Toyota Tundra

مشکلات مربوط به بدنه، حدود ۹ درصد از شکایات مشتریان تویوتا را تشکیل می‌دهند و زنگ‌زدگی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بدنه به‌حساب می‌آید. طبق گزارش یکی از مالکین ناراضی، مدل ۲۰۰۶ خودروی تاکوما تنها پس از طی ۱۲ هزار کیلومتر مسافت، دچار زنگ‌زدگی در قسمت‌های مختلف بدنه شده است. عدم کاربرد مناسب از مواد شیمیایی ضدزنگ در مرحله تولید را می‌توان دلیل اصلی برای زنگ‌زدگی زودهنگام بدنه دانست. به دنبال شکایت مالکین خودروهای تاکوما (مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰)، سکویا (مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸) و تاندرا (Toyota Tundra) از زنگ‌زدگی زودهنگام بدنه، تویوتا متحمل پرداخت غرامتی حدود ۳.۴ میلیارد دلار شد.

مطلب ادامه دارد …

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0