ایستگاه
خواندن 9 دقیقه
.
6 ماه پیش
.
64 بازدید

 گزارشی جامع از نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲

 گزارشی جامع از نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲

 پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران تحت عنوان تجاری اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ از تاریخ ۹ بهمن‌ماه در شهر آفتاب برگزار شده و تا روز یکشنبه مورخ ۱۵ بهمن‌ماه ادامه دارد. اکثر تولیدکنندگان، مونتاژکاران، واردکنندگان و قطعه‌سازان خودرویی در این رویداد بزرگ شرکت دارند تا از جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولات خود رونمایی کنند. بااین‌وجود، جای خالی سایپا، گروه خودروسازی ایلیا و گروه خودروسازی آرین در این نمایشگاه به‌خوبی احساس می‌شود. با ما همراه باشید تا نگاهی بر اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ و غرفه‌های آن بیندازیم.

 خودروهای سواری و پیکاپ در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲

 در بخش خودروهای سواری، شاهد نمایش محصولات مختلف از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، مکث موتور، فردا موتور، خودروسازان بم، نبکا، معین خودرو، دیار خودرو، سروش دیزل، نامی خودرو، ماموت خودرو و کوشا خودرو در اتو اکسپو ۱۴۰۲ هستیم.

 ایران‌خودرو در نمایشگاه تهران از تاکسی برقی دانگ فنگ E70 با موتور ۱۴۸ اسب بخاری، سدان فرانسوی چینی لونا با موتور الکتریکی ۱۴۸ اسب بخاری، مینی ون برقی فاو بستیون NAT با موتور ۱۶۱ اسب بخاری و بازه پیمایشی ۴۲۰ کیلومتری و همین‌طور ریرا برقی با پیشرانه ۱۶۱ اسب بخاری و برد پیمایشی ۴۲۰ کیلومتری رونمایی کرده است. ریرا برقی خودروی بومی ایکو است که نخستین بار در آبان سال جاری رونمایی شد. البته نسخه بنزینی ریرا نیز به نمایشگاه آورده شده است. ایران‌خودرو همچنین از تارا برقی رونمایی کرده که به باتری ۴۵ کیلووات ساعتی مجهز بوده و می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر مسافت را در صورت شارژ کامل باتری طی کند. خودروی وارداتی دانگ فنگ شاین مکس نیز در غرفه ایران‌خودرو به چشم می‌خورد.

 کرمان موتور با محصولات متنوعی پا به نمایشگاه خودرو تهران گذاشته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیکاپ جدید KMC T9 اشاره کرد که به گیربکس ۸سرعته اتوماتیک مجهز بوده و به‌عنوان جانشین اصلی KMC T8 روانه بازار می‌شود. سدان ایگل، دیگر محصول مهم کرمان موتور در نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ به‌حساب می‌آید که نسخه بومی و فیس لیفت جک J4 است. کرمان موتور همچنین خودروهای وارداتی هیوندای کرتا، اکسنت و النترا را به تهران آورده و تحت برند KTL به نمایش می‌گذارد.

 بهمن موتور

 بهمن موتور یکی دیگر شرکت‌کنندگان نمایشگاه اتو اکسپو بوده که غرفه جذابی را به خود اختصاص داده است. بهمنی‌ها در این رویداد خودرویی بزرگ از مدل‌های مونتاژی جدیدی همچون فیدلیتی پرستیژ، فیدلیتی XB1 با نام اصلی جتور داشنگ و پیکاپ G9 رونمایی کرده‌اند. بخش دیگر غرفه بهمن موتور به خودروهای وارداتی این شرکت اختصاص دارد که تحت برند BM Cars روانه بازار می‌شوند. سدان لوکس و مجلل هونگچی H5، بستیون T77، کراس‌اوور هیبریدی دانگ فنگ E5 و همین‌طور نتا U محصولات وارداتی بهمن در نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ هستند. این نخستین بار است که بهمن موتور از کراس‌اوور تمام برقی NETA U رونمایی می‌کند. این خودرو ۱۶۱ اسب بخار قدرت داشته و باتری آن در صورت شارژ کامل از پیمایش مسافت ۵۰۰ کیلومتری پشتیبانی می‌کند. در غرفه این شرکت همچنین می‌توان از محصولات قدیمی‌تری مثل مدل‌های دیگنیتی و ریسپکت بازدید کرد.

 کوشا خودرو

 کوشا خودرو با مدل‌های وارداتی کیا، یکی از جذاب‌ترین غرفه‌ها را در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ دارد. کیا K با آن چهره مدرن و آینده‌نگرانه، کیا سراتو GT Line مخصوص اسپرت‌پسندان، سلتوس گران‌قیمت، سونت و پگاس اقتصادی رهاورد کوشا خودرو از کره جنوبی هستند که امکان بررسی نزدیک آن‌ها در نمایشگاه تهران میسر شده است. در بین این خودروهای جذاب، جای خالی اسپورتیج به‌خوبی احساس می‌شود.

 نبکا

 برند نبکا حاصل همکاری کرمان موتور و مپنا بوده و اسکای ول ET5 را به نمایشگاه خودرو تهران آورده است. این کراس‌اوور جذاب و برقی با رنگ سفید در غرفه این شرکت نوپا به‌خوبی توانسته نظر بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کند. نبکا اسکای ول ET5 به پیشرانه ۲۰۳ اسب بخاری مجهز بوده که ساخت شرکت معروف BYD است. این خودرو مخصوص بازار اروپا ساخته شده و امکانات و تجهیزات فراوانی دارد. باتری اسکای ول ET5 با هر مرتبه شارژ، مسافتی حدود ۵۲۰ کیلومتر را می‌پیماید.

 فردا موتور

 فردا موتور با مدل‌های متعددی روانه نمایشگاه شده که برخی آن‌ها چهره آشنایی دارند و برخی دیگر نامی آشنا و هیجان‌انگیز. سدان FMC 511، ام‌پی‌وی سوبا M4، کراس‌اوور FMC SX5 متعلق به شرکت چینی DFL، کراس‌اوور FMC T5 و جیلی آزکارای هیبریدی محصولاتی هستند که نام آن‌ها را قبلاً شنیده‌ایم. ولی فردا موتور باعرضه جیلی جئومتری C و همین‌طور دو خودروی MG 5 و MG GT نگاه مشتاق بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه را به سمت غرفه خود جلب کرده است.

 مدیران خودرو

 مدیران خودرو یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌ها را در نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ دارد. از برند ام‌وی‌ام مدل‌های X33 Cross، آریزو ۵ اسپرت، X22 Pro و X55 Pro و از برند لوکس فونیکس مدل‌های فونیکس FX، تیگو ۸ پرو e پلاس، تیگو ۸ پرومکس، تیگو ۷ پرومکس، آریزو ۶ پرو، آریزو ۶ جی‌تی و برای نخستین بار، آریزو ۸ به عنوان پرچم‌دار سدهای مونتاژی در کشور به عرضه عموم درآمده‌اند. اما این خودروساز از محصولات گران‌تری نیز رونمایی کرده که لوگوی Xtim روی آن‌ها دیده می‌شود. این مدل‌ها عبارت‌اند از اکستریم VX لوکس‌ترین محصول مدیران خودرو، اکستریم TXL به عنوان برادر کوچک‌تر VX و در نهایت اکستریم LX.

 معین خودرو

 معین خودرو واسط ورود خودروهای تویوتا و هوندا به کشور است. این شرکت در غرفه خود از تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری، تویوتا کرولا ۱٫۵ لیتری، نسخه درون‌سوز هوندا وزل یا همان هوندا HR-V به عنوان رقیب اصلی کیا سونت و هیوندای کرتا و همین‌طور نسخه برقی این خودرو رونمایی کرده است. هوندا وزل برقی ظاهری بسیار جذاب و نوآورانه داشته و با موتور ۲۰۴ اسب بخاری کار می‌کند که گشتاوری حدود ۳۱۰ نیوتن متر دارد. برد پیمایشی این خودرو ۵۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

 دیار خودرو

 دیار خودرو به عنوان زیرمجموعه ماموت، خودروهای متنوعی را در غرفه خود به نمایشگاه گذاشته است. دو خودروی جدید با برند تیگارد، یعنی X35 پرایم و L7 پلاس در غرفه دیار قرار دارند که توسط سانیار موتور عرضه می‌شوند. ولی عمده جذابیت این بخش نمایشگاه، به وجود خودروهای برند بایک، یعنی کراس اور X55، نسخه کمپینگ شاسی‌بلند BJ80 با چادر سقفی، نسخه کوچک‌تر این خودرو یعنی بایک BJ40 و همین‌طور بایک BJ60 با لقب پرادوی چینی ربط دارد.

 سروش دیزل

 سروش دیزل دو خودروی فرانسوی کره‌ای را به نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ آورده که چهره‌ای آشنا برای علاقه‌مندان حوزه خودرو دارند. رنو آرکانای مونتاژ سامسونگ با نام XM3 و رنو کولیوس مونتاژ سامسونگ با نام QM6 محصولات جذاب سروش دیزل هستند که در غرفه این شرکت حس هیجان را در دل بازدیدکنندگان به وجود آورده‌اند.

 نامی خودرو

 خودروهای نیسان در غرفه نامی خودرو به نمایش درآمده‌اند. ایکس تریل با موتور ۲٫۵ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری گل سرسبد این غرفه به‌حساب می‌آید. کیکس جثه کوچک‌تری نسبت به ایکس تریل دارد و به موتور ۱٫۵ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری مجهز است. مدل دیگر، یعنی سیلفی قوای محرکه خود را از موتور هیبریدی دریافت می‌کند که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

 ماموت خودرو

 جتا VS7 و جتا VS5 به واسطه ماموت خودرو وارد نمایشگاه شهر آفتاب شده‌اند. شاسی‌بلند سایز متوسط VS7 در اتو اکسپو تهران با تجهیزات اضافی مثل درب برقی صندوق‌عقب، کف‌پوش چرمی و سیستم نورپردازی داخلی ظاهر شده است. برند جتا، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان فولکس‌واگن و فاو چین بوده و مدل‌های مختلف آن از پیشرانه‌های آلمانی بهره می‌گیرند.

 مکث موتور

 غرفه مکث موتور در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ جزو جالب‌ترین بخش‌های نمایشگاه به‌حساب می‌آید. مکث با چهار مدل ونوسیا، دو مدل کلوت و همین‌طور سدان تیارا پرایم به شهر آفتاب آمده است. نسخه بنزینی و پلاگین هیبریدی کراس‌اوور سایز متوسط ونوسیا وی آنلاین با ظاهر جذاب و تهاجمی، ونوسیا D60 پلاس، ونوسیا استار هیبریدی و همین‌طور نسخه بنزینی و برقی پیکاپ کلوت در غرفه مکث به نمایش درآمده‌اند. ولی گل سرسبد این شرکت، تیارا پرایم است که ظاهری بسیار متمایز و مدرن داشته و در بازار چین با نام بیجینگ X7 شناخته می‌شود.

 خودروسازان بم

 شرکت خودروسازان بم با محصولاتی همچون جیلی GC6 و لیفان X70 شناخته می‌شود. این خودروساز کرمانی با یک کراس‌اوور جدید با نام BAC X3 Pro روانه اتو اکسپو تهران شده تا ثبات فعالیت خود در حوزه واردات و مونتاژ را نشان دهد. بی‌ای‌سی ایکس ۳ پرو با نام دیگر میپل X3 پرو، محصولی از شرکت جیلی است که به واسطه موتور ۱٫۵ لیتری ۱۴۴ اسب بخاری شروع به حرکت می‌کند.

 خودروهای سنگین در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲

 نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران تنها مختص به خودروهای سبک و پیکاپ نیست. در غرفه‌های مختلف این نمایشگاه شاهد انواع کامیون، کامیونت، کشنده و کمپرسی هستیم که توسط شرکت‌هایی همچون آتین، مایان دیزل، سروش دیزل، بهمن دیزل، ماموت خودرو، شیران دیزل، ویرا دیزل و گروه کاریزان به شهر آفتاب آورده شده‌اند.

 کشنده وارداتی TGX در غرفه شیران دیزل رونمایی شده که به شرکت آلمانی و معروف MAN تعلق دارد. ویرا دیزل کشنده دماغه دار Z3، کشنده بدون دماغ Y3 و کامیونت Y9 را به نمایش گذاشته که جزو محصولات شاکمن با موتور آمریکایی کامینز هستند.

 در غرفه کاریزان، شاهد عرضه کامیون باری کاویان K-219، کامیونت کاویان K-106 و کامیون کوچک‌تر کاویان K-103 هستیم که همانند محصولات ویرا، از پیشرانه‌های کامینز استفاده می‌کنند. در غرفه مایان دیزل، کمپرسی ۱۹ تنی دیما، کامیونت ۶ تنی خواب‌دار و همین‌طور کشنده محبوب و پرفروش دیما قرار دارند. این کشنده در نسخه‌های ۵٫۵، ۶ و ۹ تنی به بازار عرضه می‌شود که نسخه ۹ تنی دارای کابین خواب‌دار است.

 آتین خودرو و پیلسان زیرمجموعه ماموت خودرو هستند و محصولات جدیدی را در نمایشگاه تهران به عرضه درآورده‌اند. دو ون ۱۵ نفره و کامیونت ۶/۹ تنی به آتین خودرو تعلق دارند. پیلسان نیز از کشنده نیوفیس ۵۴۰ رونمایی کرده است.

بهمن دیزل به همراه سیبا موتور و اسنا، کامیون ۳٫۵ تنی فورس، بایک X9، کامیون ۶ و ۱۲ تنی فورس، کامیون امپاور BD300، مینی‌بوس پگاسوس، کشنده‌های سری J6 و J7 فاو و در نهایت اتوبوس‌های ۱۲ و ۱۸ متری را به نمایش گذاشته‌اند.

 سروش دیزل نیز در غرفه خود علاوه بر سواری‌های سامسونگ، از کامیونت EX8 هیوندای رونمایی کرده است. این خودرو به نام مایتی، به موتور دیزلی چهارزمانه کاماتریل مجهز بوده که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو با گیربکس ۶۶ سرعت دستی یا ۸سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که هر دو محصول هیوندای کره هستند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0