ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
3 بازدید

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴؛ یک فیس لیفت رادیکال

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴؛ یک فیس لیفت رادیکال

نسل هشتم سدان جذاب و پرطرف‌دار سوناتا در سال ۲۰۱۹ با ظاهری متفاوت نسبت به مدل‌های قبلی عرضه شده و توانست به موفقت قابل‌قبولی در بازار دست پیدا کند. بااین‌وجود باگذشت زمان، فروش این ماشین کاهش یافت و شرکت کره‌ای تصمیم گرفت فیس لیفت نسل هشتم را به‌عنوان مدل ۲۰۲۴ روانه بازار کند. تغییرات عمده در ظاهر و کابین، سوناتا را به یک خودروی رادیکال و متمایز نسبت به سایر سدان‌های موجود در بازار تبدیل کرده و بدون شک هیوندای را به نتیجه مورد انتظار و قابل‌قبول می‌رساند. در ادامه با مشخصات سوناتا ۲۰۲۴ بیشتر آشنا می‌شویم.

مشخصات ظاهری هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

فیس لیفت نسل هشتم سدان سوناتا دارای چهره متمایز و متفاوتی نسبت به نسخه قبل است. نمای مقابل این ماشین از فناوری مبتکرانه‌ای به نام Seamless Horizon Lamp ‌ استفاده می‌کند که در واقع جزوی از زبان طراحی محصولات جدید هیوندای به‌حساب می‌آید. این فناوری شامل یک چراغ LED باریک سرتاسری می‌شود که با اندکی فاصله، در بالای چراغ‌های اصلی قرار دارد. جلوپنجره جدید سوناتا شکل هندسی‌تر با الگوی برجسته‌تری به خود گرفته و ظاهر جذاب‌تری به خودرو بخشیده است.

در نمای عقب، چراغ‌های عقب، سپر و  صندوق‌عقب از نو طراحی شده است. چراغ‌های عقب در هماهنگی با چراغ‌های جلو، حالت سرتاسری داشته و جلو جذابی را در طول شب به نمایش می‌گذارند. یک جفت خروجی اگزوز در دو طرف سپر دیده می‌شوند که حالت دایره شکل دارند. البته در مدل N-Line سر اگزوزها متفاوت هستند.

داخل کابین فیس لیفت سوناتا ۲۰۲۴

همانند ظاهر، داخل کابین مدل ۲۰۲۴ سوناتا نیز به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییریافته و مدرن‌تر شده است. غربیلک فرمان، داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا پیدا کرده و کنسول مرکزی به طور کامل از نو طراحی شده است. اهرم تعویض دنده از ناحیه کنسول به پشت فرمان انتقال‌یافته تا فضای کافی برای تعبیه جالیوانی فراهم شود. استراحتگاه بازو برای سرنشینان جلو نیز بزرگ‌تر شده تا راننده فضای بیشتری برای استراحت داشته باشد.

سوناتا همیشه یکی از بهترین و جادارترین کابین‌ها را بین محصولات هیوندای داشته، ولی مدل ۲۰۲۴ با بهبود متریال به‌کاررفته در داشبورد و بخش‌های مختلف کابین و همین‌طور ارگونومی مناسب و چرم مرغوب صندلی‌ها، آسودگی خاطر را برای سرنشینان فراهم آورده و هیچ جایی برای انتقاد نمی‌گذارد.

در مقابل راننده یک پنل یکپارچه بزرگ قرار گرفته است که شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی می‌شود. نمایشگر سمت چپ اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد و نمایشگر راست متعلق به سیستم اطلاعات سرگرمی است. علاوه بر این پنل بزرگ، سیستم هد آپ ۱۲ اینچی اطلاعات اصلی را روی شیشه جلو به راننده نشان می‌دهد.

سیستم اطلاعات سرگرمی سوناتا ۲۰۲۴ از فناوری‌های اندروید اوتو و اپل کار پلی و همین‌طور امکان آپدیت نرم‌افزاری از راه دور (OTA) پشتیبانی کرده و به سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو مجهز است.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا ۲۰۲۴

سوناتا ۲۰۲۴ هیوندای با سه پیشرانه متفاوت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر از نوع تنفس طبیعی، یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر از نوع توربوشارژ و همین‌طور یک پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی که به طور خاص با سیستم احیای انرژی ترمزها جهت بهبود مصرف سوخت، تقویت شده است.

علی‌رغم اعلام انواع پیشرانه، قدرت و گشتاور آن‌ها هنوز مشخص نیست. البته گزارش‌های مختلف اشاراتی به موتور ۲.۵ لیتری توربو داشته و جزئیاتی از آن را منتشر کرده‌اند. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ قادر به تولید ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور است که از طریق گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. این مشخصات درست شبیه به پیشرانه به‌کاررفته در سوناتا N-Line ‌ مدل ۲۰۱۹ است. در این صورت، شتاب صفر تا صد ماشین در مدت‌زمان ۵.۴ ثانیه رخ می‌دهد و حداکثر سرعت آن حدوداً به ۱۵۰ مایل بر ساعت (معادل ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. همچنین گفته می‌شود سوناتا برای نخستین‌بار در دو نسخه چهارچرخ متحرک (AWD) روانه بازار خواهد شد.

امکانات و تجهیزات ایمنی و فنی

فیس لیفت سوناتا ۲۰۲۴ به پکیج دستیار راننده انحصاری هیوندای، یعنی SmartSense مجهز است و شامل اتولایت، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سیستم هشدار توجه راننده می‌شود که می‌تواند خواب‌آلود بودن یا حواس‌پرتی راننده را تشخیص و تذکر دهد. خودروی جدید حتی می‌تواند بدون دخالت راننده وارد فضای پارکینگ شده و یا از آن خارج شود. اما این ویژگی خاص تنها در تریم ممتاز قابل‌دسترس است. سیستم هشدار تصادف از طرف جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم دستیار رانندگی بدون خطوط، رادار نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک از عقب جزو اصلی‌ترین ویژگی‌های ایمنی سوناتا ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند.

قیمت و تاریخ عرضه سوناتا ۲۰۲۴

فیس لیفت جدید هیوندای سوناتا با تغییرات عمده نسبت به مدل قبلی اواخر سال ۲۰۲۳ روانه بازار شده و مدل پایه آن حدود ۲۶ هزار دلار قیمت دارد. گفته می‌شود نسخه هیبریدی با قیمت ۲۸ هزار دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. به‌هرحال با نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه، اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت سدان جدید کره‌ای در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

 

7

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0