ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
17 بازدید

نگاهی به مشخصات KMC KX7 محصول مشترک کرمان موتور و دانگ‌فنگ

نگاهی به مشخصات KMC KX7 محصول مشترک کرمان موتور و دانگ‌فنگ

مقدمه

فنگون ix7 نام یکی از شاسی‌بلندهای نسبتاً جدید دانگ‌فنگ است که با همکاری کرمان موتور و تحت برند انحصاری این شرکت، یعنی KMC روانه بازار ایران می‌شود. فنگون ix7 با نام دیگر KMC KX7 محصول سال ۲۰۱۹ بوده و با نام دانگ‌فنگ گلوری ix7 نیز شناخته می‌شود. بد نیست بدانید علاوه بر کرمان موتور، بهمن موتور نیز این شاسی‌بلند چینی را به‌صورت کاملاً وارداتی و با نام دیگنیتی دریم در دسترس مشتریان قرار خواهد داد. اما دلیل جذابیت و اصرار شرکت‌های خصوصی روی عرضه این ماشین چیست؟ با بررسی مشخصات KMC KX7 همراه ما باشید تا پاسخ این سؤال را پیدا کنید.

مشخصات ظاهری KMC KX7

شاسی‌بلند کی‌ام‌سی KX7 در دسته شاسی‌بلندهای سایز متوسط قرار داشته و وزن آن به ۲۰۷۰ کیلوگرم می‌رسد. این ماشین ۴۹۳۰ میلی‌متر طول، ۱۹۳۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۶۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و دو محور آن دقیقاً ۲.۸۱ متر از یکدیگر فاصله دارند. در نمای مقابل کی‌ایکس ۷ کرمان موتور یک جلوپنجره بزرگ وجود دارد که شامل خطوط منقطع کرومی می‌شود. جلوپنجره بدون حاشیه خاصی از دو طرف به چراغ‌های درشت جلو متصل شده که گوشه تیز آن‌ها به سمت بالا کشیده است. خودرو ظاهری تهاجمی و جوان‌پسند داشته و روی رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی سوار می‌شود.

نمای جانبی ماشین بسیار ساده و فاقد ویژگی خاصی است. سقف ماشین حالت صاف داشته و به اسپویلر برجسته منتهی می‌شود. بااین‌حال، طراحی زاویه‌دار ستون D باعث شده سقف حالت شیب‌دار پیدا کند. نمای عقب ماشین نیز در مقایسه با محصول بهمن، به‌صورت جعبه‌ای درآمده و فرم کوپه ندارد. آنتن باله کوسه‌ای، چراغ عقب سرتاسری با رویه باریک کرومی و همین‌طور سپر اسپرت، دیفیوزر نقره‌ای و یک خروجی اگزوز با حاشیه کرومی در دو طرف آن، المان‌های نمای عقب را تشکیل می‌دهند.

به‌طورکلی می‌توان گفت کی‌ایکس ۷ به‌عنوان یک خودروی شاسی‌بلند، از زیبایی کافی برای جذب مشتری برخوردار است. هرچند که زیبایی ظاهری، مهم‌ترین ویژگی مشترک میان خودروهای چینی موجود در بازار ایران به‌حساب می‌آید. پس احتمالاً فنگون ix7 مشخصه دیگری دارد که کرمانی‌ها و بهمنی‌ها را مصر به عرضه کرده است.

داخل کابین شاسی‌بلند KX7  

ازآنجاکه شاسی‌بلند فنگون محصول سال ۲۰۱۹ است، یک ویژگی رایج بین خودروهای امروزی را ندارد، یعنی نمایشگر یکپارچه در داشبورد دیده نمی‌شود. بااین‌حال، فضای داخلی کابین به سبب جادار بودن، زیبایی نسبی و وجود امکانات مختلف می‌تواند نمره قبولی را از سرنشینان دریافت کند.

در وسط داشبورد کی‌ایکس ۷، یک نمایشگر بزرگ لمسی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی است. دو دریچه هوا با حاشیه باریک کرومی در زیر نمایشگر و دو دریچه دیگر در سمت راست و چپ داشبورد جاسازی شده‌اند. غربیلک فرمان به‌صورت دی – کات بوده و دکمه‌های کنترلی متعددی روی دوشاخه آن به چشم می‌خورد. فرمان به نحوی طراحی شده که راننده به‌راحتی بتواند اطلاعات نشان‌داده‌شده در پنل دیجیتالی پشتی را مشاهده کند.

طراحی کنسول مرکزی مابین صندلی راننده و شاگردراننده، چندان مینیمال نیست. در حقیقت علاوه بر اهرم تعویض دنده، شیفترها و دکمه‌های متعددی از جمله تنظیم صدای سیستم صوتی، ترمز پارک برقی، تنظیم حالت رانندگی و… درون کنسول وجود دارند تا راننده به‌وسیله آن‌ها بتواند امکانات داخل کابین را کنترل کند. البته باگذشت زمان، راننده به محل قرارگرفتن دکمه‌ها عادت می‌کند و این ایراد کنسول خیلی زود محو می‌شود.

به سبب فاصله ۲.۸۵ متری میان دو محور، کابین فضای باز و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی‌ها دارای ارگونومی مناسب هستند و با ترکیب پارچه و چرم، روکش شده‌اند. احتمالاً سفارش روکش تمام چرمی یا تمام پارچه‌ای در هنگام خرید خودرو امکان‌پذیر باشد.

مشخصات فنی کی‌ام‌سی کا ایکس ۷

مهم‌ترین مزیت فنگون ix7 در مقایسه با اکثر شاسی‌بلندهای موجود در بازار ایران، انتقال نیروی محرکه به چهارچرخ است. این موضوع باعث شده بهمن موتور و کرمان موتور هر یک به طور جداگانه، ix7 را با نام‌های متفاوت در سبد محصولات خود قرار دهند. البته «دو دیفرانسیل بودن» باعث نمی‌شود ix7 به‌عنوان خودروی آفرودی مورداستفاده قرار گیرد.

شاسی‌بلند KMC KX7 تنها با موتور ۲ لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت عرضه شده که شامل ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این ماشین می‌تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی کرده و قوای فنی خود را از طریق گیربکس ۶سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. البته راننده می‌تواند توان خروجی موتور را فقط به چرخ‌های جلو (FWD) یا چرخ‌های عقب (RWD) انتقال دهد.

از دیگر مشخصات فنی KMC KX7 می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلو، سیستم تعلیق مولتی لینک مستقل در بخش عقب، ترمزهای دیسکی خنک‌شونده برای چرخ‌های جلو و ترمزهای دیسکی معمولی برای چرخ‌های عقب اشاره کرد. مصرف سوخت ترکیبی ماشین ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی KMC KX7

شاسی‌بلند جدید کرمان موتور دارای تنوع امکانات ایمنی و رفاهی است. این ماشین به‌وسیله شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای از سرنشینان جلو در تصادفات رانندگی محافظت می‌کند. پکیج ترمز و پایداری ماشین در بازار جهانی شامل سیستم‌های متعدد ABS به همراه EBD، ESC، ESP، TCS، CBC، BAS، TCS، ASR، DSC، EBA، BAS، TRC و DSC می‌شود. البته شرکت کرمانی ممکن است چند آپشن غیرضروری را از این لیست حذف کند.

از دیگر امکانات ماشین می‌توان به سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، سنسور بالا، درب برقی صندوق‌عقب، سقف پانورامیک، رادار نقطه کور، تابلو خوان، کروز کنترل انطباقی، دوربین ثبت وقایع حین رانندگی، سیستم تهویه‌مطبوع خودکار سه‌کاناله، استارت دکمه‌ای، نورپردازی داخلی، اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، صندلی‌های برقی ردیف جلو به همراه گرم‌کن و سردکن، پد شارژ بی‌سیم گوشی همراه و همین‌طور قابلیت رانندگی خودمختار در سطح ۲.۵ اشاره کرد.

قیمت کی‌ام‌سی KX7

فنگون ix7 در بازار جهانی در محدوده ۱۷.۲ الی ۲۹.۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.   شاسی‌بلند دو دیفرانسیل کرمانی به‌محض عرضه در بازار، در مقابل رقبایی همچون دیگنیتی دریم و بستیون T99 بهمن موتور، تیگو ۸ پلاس مدیران خودرو و چانگان CS95 سایپا قرار می‌گیرد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0