ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
3 بازدید

نگاهی به مشخصات مرسدس‌بنز پرفورمنس S63E

نگاهی به مشخصات مرسدس‌بنز پرفورمنس S63E

کلاس S ‌ همیشه نقش مهمی برای زیرمجموعه مرسدس AMG داشته است. بنیان‌گذاران این زیرمجموعه حدود ۵۰ سال پیش ثابت کردند که باروحیه نوآوری خود می‌توانند یک سدان لوکس را به خودروی اسپرت تبدیل کنند. برند خودروهای اسپرت و پرفورمنس آفلترباخ نخستین‌بار در سال ۱۹۷۱ توانست به نقطه عطف خود، یعنی مرسدس‌بنز 300 SEL 6.8 AMG دست پیدا کند. حال خودروی بنز S63E Performance با تکنولوژی هیبریدی آاِم­گAMG یک‌بار دیگر به یک دستاورد بزرگ تبدیل شده و علی‌رغم استفاده از سیستم هیبریدی، به‌عنوان قوی‌ترین عضو کلاس S در نظر گرفته می‌شود. در ادامه با بررسی مشخصات بنز پرفورمنس S63E همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری بنز پرفورمنس S63E

سدان لوکس جدید از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل‌های کلاس S ندارد. این خودرو دارای ۵۳۳۶ میلی‌متر طول، ۱۹۲۱ میلی‌متر عرض و ۱۵۱۵ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محورهای آن به ۳۲۱۶ میلی‌متر می‌رسد. پرفورمنس لاکچری جدید شامل یک جلوپنجره بزرگ با نوارهای عمودی و حاشیه کرومی می‌شود که لوگوی بنز در وسط آن جاساز  شده است. با کمی فاصله از قسمت بالا، چراغ‌های درشت با طراحی جذاب قرار گرفته‌اند که ظاهری تهاجمی و درعین‌حال قدرتمند به خودرو بخشیده‌اند. ورودی‌های هوا روی سپر جلو در مقایسه با مدل‌های قبلی بزرگ‌تر شده و رینگ‌های چند پر ۲۰ یا ۲۱ اینچی، اسپرت بودن ماشین را تقویت می‌کنند.

در قسمت عقب، چراغ‌های دوتکه چندضلعی به‌صورت مجزا در دو طرف خودرو قرار گرفته و به‌وسیله نوار کرومی به یکدیگر وصل شده‌اند. در بالای این نوار نیز لوگوی بنز به چشم می‌خورد و پلاک ماشین در پایین آن نصب می‌شود. دو جفت اگزوز مربعی‌شکل با حاشیه کرومی در طرفین سپر نصب شده و یک نوار کرومی برای افزایش جذابیت ظاهری در بالای آن‌ها کشیده شده است. بنز پرفورمنس جدید همانند سایر خودروهای کلاس S هیچ نقصی در ظاهر و طراحی نداشته و هر بیننده تنها با یک نگاه، مجذوب آن می‌شود.

داخل کابین بنز پرفورمنس S63E

در مقایسه با مدل‌های قبلی، فضای داخلی پرفورمنس S63E اندکی تغییریافته است. این تغییرات شامل لوگوی AMG روی پشت‌سری‌ها، تودوزی و دوخت سفارشی AMG و جلوه خاص AMG در صفحه آمپر دیجیتالی پشت فرمان می‌شود. دریچه‌های تهویه هوا در وسط داشبورد، نمایشگر بزرگ لمسی روی کنسول مرکزی، تزئینات کرومی در جای‌جای کابین و فرمان D-Cut با لوگوی بنز و دکمه‌های کنترلی دایره‌ای‌شکل برای انتخاب هفت حالت رانندگی و چهار سطح سیستم احیای انرژی ترمزها، دیگر مشخصات کابین به‌حساب می‌آیند.

مشخصات فنی Performance S63E

و اما مهم‌ترین مشخصه خودروی جدید کلاس S مرسدس- AMG، به پیشرانه آن مربوط می‌شود. سدان S63E موتور توئین توربوی ۴ لیتری ۸ سیلندر را با پیشرانه هیبریدی خاص AMG و نسل جدید باتری قدرتمند HPB ترکیب کرده است. باتری HPB 150 نسخه بهبودیافته‌ای از باتری معروف HPB 80 است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهد. در این باتری، محتوای انرژی به ۱۳.۱ کیلووات‌ساعت افزایش‌یافته و به لطف آن، مسافت قابل پیمایش تنها به‌وسیله موتور الکتریکی به ۳۳ کیلومتر رسیده است. این باتری، ۱۴۰ کیلووات توان حداکثر و ۸۰ کیلووات توان مکانیکی پیوسته را برای موتور تأمین می‌کند.

البته تمرکز اصلی پرفورمنس جدید روی موتور هیبریدی معطوف شده است. موتور بنزینی قادر به تولید ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق گیربکس ۹سرعته اتوماتیک MCT به هر چهارچرخ وارد می‌شود. اما به‌واسطه موتوربرقی که در قسمت عقب ماشین جاسازی شده، مجموع قدرت و گشتاور S63E به ترتیب به ۸۰۲ اسب بخار و ۱۴۳۰ نیوتن متر می‌رسد که بدون شک باعث تعریف استانداردهای جدید در کلاس S می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ تنها در مدت‌زمان ۳.۳ ثانیه رخ می‌دهد و حداکثر سرعت در حالت عادی حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و در صورت سفارش پکیج AMG حدود ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. سیستم‌هایی مثل تعلیق AMG Ride Control+، سیستم کنترل چرخش AMG Active Ride Control و همین‌طور فرمان محور عقب به‌عنوان فرمان استاندارد، آسودگی و پویایی در رانندگی را تضمین می‌کنند.

با اضافه‌شدن این سیستم پیچیده، وزن مدل جدید پرفورمنس حدود ۵۲۰ کیلوگرم بیشتر شده است. همان‌طور که قبلاً گفته شد، ۷ حالت رانندگی برای خودرو لحاظ شده که شامل Individual (شخصی)، Slippery (رانندگی در مسیرهای لغزنده)، Sport+، Sport، Battery Hold ‌ (نگهدارنده باتری)، Comfort و Electric (کاملاً برقی) می‌شود.

تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی بنز پرفورمنس S63E

خودروی جدید AMG به سیستم‌های کمک‌راننده متعدد و پیشرفته‌ای مجهز است. این سیستم‌ها با تشخیص موقعیت‌های خاص و از طریق تطبیق سرعت، کنترل فاصله، کنترل فرمان و تغییر لاین، رانندگی را آسان‌تر می‌کنند. در وضعیت‌های خطرناکی که تصادف اجتناب‌ناپذیر و قریب‌الوقوع است، سیستم‌های کمک‌راننده تا جای ممکن از شدت برخوردهای احتمالی کاسته و در صورت امکان از بر‌خورد اجتناب می‌کنند.

امکانات تعبیه‌شده در پرفورمنس جدید شامل سیستم هوشمند تنظیم فاصله نسبت به خودروهای جلویی، سیستم کنترل فرمان با قابلیت تشخیص لاین به‌وسیله دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم خوانش علائم رانندگی، سیستم کمک به تغییر لاین، سیستم توقف اضطراری، سیستم تشخیص خستگی راننده و هشداردهی برای افزایش توجه، ترمز کمکی و جلوگیری از تصادف، رادار نقطه کور و همین‌طور سیستم خودمختار سطح ۳ درایو پایلوت می‌شود که می‌تواند در شرایط مساعد، کنترل کامل خودرو را تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در دست گیرد.

 

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0