ایستگاه
خواندن 8 دقیقه
.
5 ماه پیش
.
23 بازدید

نگاهی به لیست خودروهای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴

نگاهی به لیست خودروهای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴

مقدمه

با ورود به سال ۲۰۲۴ به‌تدریج خودروسازان بزرگی همچون آکورا، شورولت، مرسدس‌بنز و… مدل‌های جدید خود را به بازار معرفی می‌کنند. هرساله انواع و اقسام خودروهای شاسی‌بلند و اسپرت به‌روزرسانی شده و یا مدل‌های جدیدی عرضه می‌شوند و این پویایی، جزو خصایص تفکیک‌ناپذیر صنعت خودروسازی جهان به‌حساب می‌آید. به طور خاص با پیشرفت برقی‌سازی، تحولی در صنعت به وجود آمده و خودروسازان با تمرکز روی تولید پاک، ماشین‌های برقی بیشتری را به سبد محصولات خود اضافه می‌کنند. در این مقاله با معرفی خودروهای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴ همراه ما باشید.

مدل ۲۰۲۴ آکورا ZDX

آکورا در سال ۲۰۲۴ نام ZDX را با انتساب آن به نخستین شاسی‌بلند برقی خود زنده کرده است.  این ماشین اوایل سال جاری و با قیمت ۶۰ هزار دلار روانه بازار می‌شود. آکورا ZDX جدید ظاهری سنتی‌تر نسبت به مدل قبلی داشته و از سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر گوگل استفاده می‌کند. مدل Type S با موتور ۵۰۰ اسب بخاری، قدرتمندترین و پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند این برند محسوب می‌شود. باتری ZDX در صورت شارژ کامل از بازه پیمایشی ۵۲۳ کیلومتری پشتیبانی می‌کند.

مدل ۲۰۲۴ آئودی Q8/ SQ8

آئودی Q8 ‌ و SQ8 جزو خودروهای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴ هستند. این ماشین‌های شاسی‌بلند از جلوپنجره هشت‌ضلعی با الگوی کندویی و چراغ‌های LED ماتریسی استفاده می‌کنند. مدل پایه Q8 به موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است، حال‌آنکه قوای محرکه SQ8 به‌وسیله موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود. مدل پایه Q8 با قیمت ابتدایی حدود ۷۵ هزار دلار و مدل SQ8 با قیمت ابتدایی حدود ۹۸ هزار دلار به فروش می‌رسند.

مدل ۲۰۲۴ کادیلاک Celestiq

کادیلاک سلستیک با ظاهر جذاب و خیره‌کننده خود در سال ۲۰۲۴ راهی خیابان‌ها می‌شود. این خودروی برقی لوکس با قیمت ۳۴۰ هزار دلار به دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۶۰۰ اسب بخار مجهز است که نیروی خود را به سمت چهارچرخ انتقال می‌دهد. سلستیک می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. برد پیمایشی این ماشین حدود ۴۸۲ کیلومتر اعلام شده است.

مدل ۲۰۲۴ شورولت Traverse

شاسی‌بلند تراورس در سال ۲۰۲۴ درخشش خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. این ماشین نه‌تنها ظاهری زیبا و مقبول دارد، بلکه کابین آن با امکاناتی همچون نمایشگر لمسی بزرگ ۱۷.۷ اینچی ارتقا یافته است. تریم Z71 تراورس برای بیراهه نوردی‌های سبک عرضه می‌شود. این ماشین در مدل پایه با قیمت ۳۶ هزار دلار فروخته خواهد شد.

مدل ۲۰۲۴ جنسیس G70

یک فیس لیفت جزئی روی G70 ظاهر این سدان لوکس را در سال ۲۰۲۴ بهبود بخشیده است. مدل پایه جنسیس G70 از موتور ۳۰۰ اسب بخاری و ترمزهای برمبو استفاده می‌کند. این خودرو با موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۳۴۸ اسب بخاری نیز روانه بازار می‌شود. حداقل قیمت سدان کره‌ای با پیشرانه ۶ لیتری توئین توربو ۴۰.۵ هزار دلار اعلام شده است

مدل ۲۰۲۴ هیوندای Santa Fe

سانتافه، یکی دیگر از خودروهای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴ است که در ماه مارس با قیمت ۳۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. مدل ۲۰۲۴ این خودرو چهره‌ای خشن به خود گرفته و شبیه به خودروهای برقی است. بااین‌حال شاسی‌بلند هیوندای در زیر کاپوت از موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که قدرت آن به ۲۷۷ اسب بخار می‌رسد. البته مدل پایه به موتور هیبریدی ۱۷۷ اسب بخاری مجهز است.

مدل ۲۰۲۴ کیا Sorento

فیس لیفت سورنتو اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. مدل بنزینی این ماشین از لحاظ طراحی بیرونی دستخوش تغییراتی شده است، اما نسخه هیبریدی تا سال ۲۰۲۵ تغییر ظاهر نمی‌دهد. سورنتو اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت پایه ۳۲ هزار دلار روانه بازار می‌شود.

مدل ۲۰۲۴ لکسوس GX

در لیست خودروهای مورد انتظار در سال ۲۰۲۴ نام لکسوس GX نیز به چشم می‌خورد. ظاهر این ماشین به طور قابل‌توجهی ارتقا یافته و حالا از طراحی جعبه‌ای و قابلیت آفرود بیشتری برخوردار شده است. جی‌ایکس قوای محرکه خود را از موتور ۶ سیلندر توئین توربو دریافت می‌کند که ۳۴۹ اسب بخار قدرت دارد. در تریم‌های خاص GX از قفل دیفرانسیل‌عقب استفاده شده است. حداقل قیمت این ماشین ۶۴.۲ هزار دلار خواهد بود.

مدل ۲۰۲۴ مرسدس‌بنز CLE/ CLE53

به‌جای داشتن خط تولید کوپه C-Class و E-Class، مرسدس تصمیم گرفته محصولی ادغامی به نام CLE را به وجود آورد. مدل پایه CLE دارای موتور توئین توربوی ۶ سیلندر با ۳۷۵ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت و یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی مبتنی بر نرم‌افزار MBUX در داخل کابین است. نسخه قوی‌تر به نام CLE53 از پیشرانه ۴۴۳ اسب بخاری استفاده می‌کند و می‌تواند در مدت‌زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این ماشین در نسخه پایه حداقل ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.

مدل ۲۰۲۴ مرسدس‌بنز E-Class

مرسدس‌بنز E-Class در سال جدید با الهام از EQ طراحی شده است. کابین این خودرو از متریال مرغوب و باکیفیت ساخته شده و یک نمایشگر مرکزی بزرگ در وسط داشبورد دیده می‌شود. مدل پایه مرسدس‌بنز E-Class به لطف موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۵۵ اسب بخار قدرت شروع به حرکت می‌کند. البته پیشرانه ۶ سیلندر ۳۷۵ اسب بخاری نیز برای این سدان آلمانی عرضه شده است. قیمت دقیق مدل ۲۰۲۴ مرسدس E-Class هنوز مشخص نیست، ولی می‌توان حدس زد نسخه پایه حداقل ۶۰ هزار دلار ارزش داشته باشد.

مدل ۲۰۲۴ مینی کانتریمن/ نسخه جان کوپر ورکس

مینی تغییرات بزرگی را در کانتریمن به وجود آورده و برچسب قیمت ابتدایی حدوداً ۴۰ هزار دلار را روی محصول خود زده است. این ماشین در نسخه استاندارد از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک (AWD) پشتیبانی می‌کند. نسخه John Cooper Works به موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۳۱۲ اسب بخاری مجهز است و حداقل ۴۷.۹ هزار دلار قیمت دارد. نسخه تمام برقی کانتریمن نیز در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، هرچند هنوز اطلاعات دقیقی در مورد آن در دست نیست.

مدل ۲۰۲۴ نیسان روگ

نیسان چهره روگ را برای سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی کرده است. کراس‌اوور محبوب ژاپنی به جلوپنجره جدید با طراحی پیچیده‌تر و جذاب‌تری مجهز بوده و گرافیک چراغ‌های عقب آن تغییر یافته‌اند. نسل سوم نیسان روگ از لحاظ امکانات داخلی نیز بهبود پیدا کرده است. سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی این ماشین مبتنی بر گوگل بوده و امکان دسترسی به Maps، دستیار صوتی و پلی‌استور را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، بدون اینکه نیازی به جفت‌شدن با یک گوشی هوشمند باشد. روگ در مدل ۲۰۲۴ نیز از همان موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر در نسخه‌های فعلی استفاده می‌کند و با قیمت پایه ۳۰ هزار دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو BRZ tS

سوبارو تریم جدید BRZ را به مدل tS اضافه کرده و قرار است این خودرو را اوایل سال ۲۰۲۴ با حدود قیمت ۳۶.۵ هزار دلار روانه بازار کند. این نسخه به سیستم تعلیق بهبودیافته توسط STI و دامپر یا همان فنرهای هیتاچی مجهز است. نسخه پریمیوم سوبارو BRZ tS همچنین دارای ترمزهای بزرگ‌تری است (ترمز برمبو چهار پیستونی روی چرخ‌های جلو و ترمز برمبوی دو پیستونی روی چرخ‌های عقب). تایرهای میشلین Pilot دور رینگ‌های ۱۸ اینچی و فناوری دستیار راننده EyeSight امکانات دیگری هستند که در BRZ لحاظ شده‌اند.

مدل ۲۰۲۴ سوبارو WRX TR

سدان پرفورمنس سوبارو در تریم WRX TR در سال جاری با حدود قیمت ۴۳ هزار دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. در زیر کاپوت این ماشین یک موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ با ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. سوبارو WRX TR از فنرهای محکم‌تر، ترمزهای برمبو و جعبه‌فرمان جدید استفاده می‌کند و در نسخه استاندارد، یک ماشین دو دیفرانسیل (AWD) به‌حساب می‌آید.

مدل ۲۰۲۴ تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر جدید اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت ۵۵ هزار دلار عرضه می‌شود. این ماشین آفرودی از یک پیشرانه هیبریدی متشکل از موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند که ۳۲۶ اسب بخار قدرت دارد. زاویه ورود ۳۱ درجه و فاصله ۲۲ سانتیمتری نسبت به سطح زمین، از دیگر مشخصات لندکروزر جدید هستند.

مدل ۲۰۲۴ مرسدس‌بنز آاِم‌گ SL63 S E پرفورمنس

مدل فعلی مرسدس آاِم‌گ SL63 متعلق به سال ۲۰۲۱ است و از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده می‌کند. ولی مدل جدید مرسدس SL63 SE Performance که با قیمت ۲۰۰ هزار دلار در تابستان روانه بازار می‌شود، به موتور هیبریدی ۴ لیتری توئین توربوشارژ مجهز است که قدرت آن به ۸۱۶ اسب بخار می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ پورشه پانامرا

نسل سوم پورشه پانامرا با طراحی جدید، هندلینگ بهبودیافته و قدرت بیشتر اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. پورشه سدان جدید خود را با چهار پیشرانه هیبریدی متفاوت روانه بازار می‌کند. پانامرای مجهز به پیشرانه Turbo E-Hybrid حدود ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو به یک سیستم تعلیق بادی جدید با دو محفظه و دو سوپاپ مجهز شده که قادر به تفکیک کنترل کشیدگی و فشردگی کمک‌فنرها است. پانامرا ۲۰۲۴ از لحاظ ظاهری تا حدودی به مدل قبلی شباهت دارد، ولی درون کابین یک کنسول مرکزی با طراحی متفاوت دیده می‌شود. این ماشین با قیمت ۱۰۱.۵ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

مدل ۲۰۲۴ پولستار ۳

پولستار ۳ اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و عرضه انبوه آن در ایالات متحده از تابستان ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. این ماشین به لطف باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی خود می‌تواند مسافتی حدود ۴۸۲ کیلومتر را بدون نیاز به ایستگاه شارژرسانی طی کند. در صورت استفاده از پکیج پرفورمنس، راندمان پیشرانه الکتریکی به ۵۱۷ اسب بخار و ۹۰۹ نیوتن متر می‌رسد، هرچند از بازه پیمایشی ماشین کاسته می‌شود. پولستار ۳ شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۴.۵ ثانیه مدیریت می‌کند. قیمت این خودرو ۸۵.۳ هزار دلار خواهد بود.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0