ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
1 سال پیش
.
10 بازدید

نگاهی بر مشخصات کراس‌اوور کایی X3 Pro محصول مونتاژی جدید ایران‌خودرو

نگاهی بر مشخصات کراس‌اوور کایی X3 Pro محصول مونتاژی جدید ایران‌خودرو

در راستای افزایش عرضه و ایجاد تنوع در بازار خودرو، ایران‌خودرو تصمیم گرفته کراس‌اوور کایی X3 Pro را به‌صورت مونتاژی در دسترس خریداران ایرانی قرار دهد. این شرکت   به‌احتمال زیاد، نام تانا را برای کراس‌اوور کایی در نظر بگیرد. بد نیست بدانید کایی درگذشته با نام کووین شناخته می‌شد. این برند، زیرمجموعه شرکت بزرگ چری بوده و مسئولیت تولید خودروهای ارزان‌قیمت را بر عهده دارد. البته گفته می‌شود ایران‌خودرو، تجهیزات متعددی را از این خودرو حذف کرده تا قیمت آن را پایین‌تر آورد. به‌هرحال بد نیست پیش از عرضه، نگاهی بر مشخصات کایی X3 پرو یا همان تانا داشته باشیم.

مشخصات ظاهری کایی ایکس ۳ پرو

کراس‌اوور کایی ایکس ۳ پرو شباهت بسیاری به خودروی ام وی ام X55 پرو مدیران خودرو دارد و گویی نسخه فیس لیفت این محصول است. این خودرو دارای ۴۴۰۰ میلی‌متر طول، ۱۸۳۱ میلی‌متر عرض و ۱۶۵۳ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محورهای آن ۲۶۳۲ میلی‌متر است. این ماشین ۱۴۰۰ کیلوگرمی روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار می‌شود و ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد.

در نمای مقابل، جلوپنجره بزرگ دوتکه با الگوی کهکشانی جلوه خاصی به خودرو بخشیده است. قسمت بالایی جلوپنجره بدون هیچ حاشیه و واسطه‌ای به چراغ‌های کشیده و بزرگ جلو متصل شده است و ظاهری خشن و تهاجمی را به وجود آورده است. نمای جانبی شامل رینگ‌های اسپرت چند پر و تزئینات مشکی رنگ در حدفاصل ستون‌های C و D می‌شود. قوس بالای چرخ‌ها نیز دارای روکش پلاستیکی به رنگ مشکی است. نمای عقب ماشین از جذابیت کافی برخوردار بوده و به دلیل استفاده از چراغ سرتاسری، جلوه خاصی در هنگام شب پیدا می‌کند. از دیگر المان‌های موجود در عقب ماشین می‌توان به وجود اسپویلر برجسته و همین‌طور دو خروجی اگزوز در دو طرف سپر اشاره کرد که با حاشیه کرومی قابل‌تشخیص هستند.

داخل کابین کایی X3 پرو

کابین کایی X3 Pro مطابق با طراحی‌های جدید و مدرن ساخته شده، هرچند ساختار داشبورد شبیه به X55 Pro است. تزئینات کرومی در جای‌جای کابین مشاهده می‌شوند. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته و دریچه‌های تهویه اتوماتیک با حاشیه کرومی در زیر آن دیده می‌شود. دو دریچه دیگر نیز در سمت راست و چپ داشبورد قرار دارند که باز هم با حاشیه کرومی احاطه شده و به سبب شکل هندسی خاص، تناسب و جلوه جذابی به بخش جلویی بخشیده‌اند. البته احتمال حذف تزئینات کرومی در محصول مونتاژی ایران‌خودرو وجود دارد.

فرمان خودرو حالت D-Cut ‌ دارد تا فضای کافی برای جابه‌جایی پای راننده فراهم شود. دکمه‌های کنترلی متعدد روی فرمان دوشاخه به چشم می‌خورد و لوگوی کایی در وسط فرمان خودنمایی می‌کند. در پشت فرمان، اطلاعات حیاتی خودرو به‌صورت دیجیتالی به راننده نشان داده می‌شوند. به لطف فاصله ۲.۶ متری محورها، کابین فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و حتی قوس ملایم سقف، موجب ناراحتی سرنشینان عقب نمی‌شود. در نسخه چینی، صندلی‌ها با روکش چرمی عرضه شده‌اند. بااین‌حال، نسخه مونتاژی ایران‌خودرو مخصوصاً با اشاره صریح به ارزان‌بودن، احتمالاً دارای روکش پارچه‌ای برای صندلی‌ها است. اگر متریال سازنده کابین در نسخه مونتاژی ایکو دارای کیفیت قابل‌قبولی باشند، به‌راحتی می‌توان از روکش چرمی صندلی‌ها دست کشید.

مشخصات فنی ایکس ۳ پرو کایی

کایی ایکس ۳ پرو با نام ایرانی تانا در زیر کاپوت به موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری مجهز است که دارای ۴ سیلندر بوده و قدرتی معادل ۱۵۶ اسب بخار و همین‌طور گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

بر اساس گزارش‌های مختلف، کراس‌اوور کایی X3 Pro در عرض ۱۱ ثانیه از حالت سکون به‌شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. این ماشین از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

کایی ایکس ۳ پرو در بازار چین با تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی فراوانی عرضه شده است. بااین‌وجود، ایران‌خودرو قصد دارد محصول آینده خود را با تجهیزات ضروری و پایه عرضه کند و با قیمت پایین در دسترس خریداران قرار دهد.

در نسخه اصلی، کایی دارای کروز کنترل، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز ضد قفل (ABS) به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، و ترمز پارک برقی است.

همچنین مواردی مثل اتولایت، دی لایت، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده، آینه جانبی برقی به همراه گرم‌کن و سانروف در لیست امکانات رفاهی و ایمنی خودرو قید شده است. باید دید ایران‌خودرو در تانا کدام تجهیزات را نگه داشته و از کاربرد چه امکاناتی صرف‌نظر می‌کند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0