ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
6 بازدید

نگاهی بر مشخصات پیکاپ KMC T8

نگاهی بر مشخصات پیکاپ KMC T8

پیکاپ‌های آفرودی دارای دو نوع کاربر خاص هستند که باعث می‌شود طرف‌داران بسیاری در بازار پیدا کنند. ازاین‌رو، کرمان موتور دست روی یکی از بهترین پیکاپ‌های چینی گذاشت تا این محصول را به طور مونتاژی در دسترس خریداران ایرانی قرار دهد. جک T8 به نام KMC T8 محصول مشترک میان کرمان موتور و شرکت چینی JAC به‌حساب می‌آید که به سبب توانایی حمل بار و همین‌طور قابلیت آفرودی و مزایای متعددی همچون کابین جادار و حالت رانندگی دو دیفرانسیل توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کرده و به فروش قابل‌قبولی در بازار ایران دست یابد. در ادامه مشخصات پیکاپ KMC T8 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات ظاهری کی‌ام سی T8

خودروی KMC T8 از ظاهری جذاب و پر ابهت برخوردار است. این ماشین در نمای جلو شامل یک جلوپنجره بزرگ می‌شود که لوگوی KMC با رنگ کرومی در قسمت بالای آن به چشم می‌خورد. جلوپنجره به‌واسطه حاشیه کرومی به چراغ‌های جلو متصل شده و چهره‌ای خشن و تهاجمی به خودرو بخشیده است.

نمای جانب شامل رکاب سرتاسری و رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی آلومینیومی، روکش برجسته روی قوس چرخ‌ها و آینه‌بغل‌های بزرگی می‌شود که تناسب خوبی با ماهیت آفرودی و جوان‌پسند خودرو دارد. نمای عقب نیز از طراحی ساده و درعین‌حال جذابی برخوردار است که سپر رنگ‌شده و چراغ‌های عمودی با گرافیک دوتکه  مهم‌ترین المان‌های آن را تشکیل می‌دهند.

کی‌ام سی T8 با ۵۳۲۵ میلی‌متر طول، ۱۸۸۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۳۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین دو محور آن به ۳۰۹۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو حدود ۱۹۶۵ کیلوگرم وزن داشته و با مساحت باربری ۱5۲ مترمربع می‌تواند محموله‌ای به وزن ۸۴۰ کیلوگرم را به‌راحتی جابه‌جا کند. زاویه حمله ماشین ۳۰.۹ درجه و زاویه فرار ماشین ۲۳.۳ درجه اعلام شده است.

کابین KMC T8

اتاقک پیکاپ T8 کرمان موتور به شیوه‌ای ساده و کاربردی طراحی شده و تزئینات براق تا حدی توانسته‌اند فضای داخل را زیباتر کنند. در مقابل راننده، غربیلک فرمان به شکل دایره‌ای قرار گرفته و دکمه‌های کنترلی روی آن دیده می‌شود. نشانگرهای پشت فرمان نیز با چاشنی اسپرت طراحی شده، ولی یک نمایشگر کوچک در میان آن‌ها دیده می‌شود که اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد.

در وسط داشبورد، دو دریچه هوای ذوزنقه‌ای شکل و بدون حاشیه به چشم می‌خورد که در زیر آن‌ها، نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی جاسازی شده است. دکمه‌های فیزیکی متعددی در پایین نمایشگر وجود دارد تا دسترسی به کنترل‌ها برای راننده ساده‌تر شود.

صندلی‌ها از ارگونومی و ساختار مناسب و راحتی برخوردار بوده و با چرم نسبتاً باکیفیتی روکش شده‌اند. به لطف فاصله حدوداً ۳ متری بین دو محور، کابین فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، هرچند کاربرد پلاستیک خشک در جای‌جای کابین تا حدی توی ذوق می‌زند.

مشخصات فنی کی‌ام سی T8

یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در زیر کاپوت، وظیفه تأمین قوای محرکه خودرو را بر عهده دارد. این موتور می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و این مشخصات را به‌واسطه گیربکس ۶سرعته دستی، به چرخ‌های عقب (RWD) یا هر چهارچرخ (AWD) وارد کند.

پیکاپ T8 با استاندارد آلایندگی یورو ۵ سازگاری داشته و حداکثر سرعت آن به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ماشین در بخش جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل با فنر مارپیچ و در بخش عقب از سیستم تعلیق غیرمستقل از فنر تخت استفاده می‌کند. ترمزهای جلو و عقب همگی از نوع دیسکی هستند.

پیکاپ تنومند کرمان موتور از سه حالت رانندگی دیفرانسیل‌عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین پشتیبانی می‌کند. این سه حالت در مسیرهای مختلف موجب بهبود هندلینگ خودرو شده و ضمن بهبود چسبندگی، گشتاور مناسب را به چرخ‌ها وارد می‌کند.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

کرمان موتور برای رقابت با حریفان سرسختی همچون مکث کلوت، امکانات و تجهیزات متنوعی را در محصول آفرودی و باری خود لحاظ کرده است. در بخش ترمز و پایداری، T8 به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC و همین‌طور سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع‌کننده نیروی ترمز الکترونیکی EBD مجهز است.

امکانات ایمنی ماشین شامل کروز کنترل، سیستم پایش باد لاستیک‌ها TPMS، قفل‌مرکزی و قفل خودکار، سیستم ضدسرقت، قفل ایمنی کودک، سنسور پارک عقب و دوربین عقب می‌شود.

از دیگر تجهیزات T8 می‌توان به اتولایت، دی لایت، پشتیبانی از قابلیت ناوبری، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید و آینه‌بغل برقی به همراه گرم‌کن اشاره کرد. بااین‌حال باتوجه‌به جثه درشت و بلند ماشین، کمبود دو آپشن مهم یعنی رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه به‌شدت احساس می‌شود.

  وضعیت در بازار

پیکاپ KMC T8 کرمان موتور به دلایل متعدد از جمله ظاهر زیبا و جذاب، کابین جادار، رانندگی روی چهارچرخ، ظرفیت باربری قابل‌توجه و ویژگی‌های آفرودی، طرف‌داران بسیاری در بازار ایران دارد. این محصول رقیب مستقیم پیکاپ‌های مکث کلوت، آمیکو آسنا و فوتون تونلند به‌حساب می‌آید.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0