ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
1 سال پیش
.
37 بازدید

نگاهی بر مشخصات هاچبک کراس اقتصادی BAC X3

نگاهی بر مشخصات هاچبک کراس اقتصادی BAC X3

هاچبک چینی BAC X3 فیس لیفت جیلی یوانژینگ X3 Pro است که در برخی شهرهای چین با نام میپل X3 Pro یا جیلی ویژن X3 شناخته می‌شود. این خودرو ظاهر جذاب و ایمنی بالایی داشته و به‌عنوان یک گزینه وارداتی توسط گروه خودروسازی بم مونتاژ شده و روانه بازار ایران می‌شود. گروه خودروسازی بم درگذشته نیز با Geely همکاری داشته و مدل GC6 را در داخل کشور مونتاژ و عرضه می‌کرد.

عرضه هاچبک کراس BAC X3 یا همان میپل X3 Pro به‌عنوان یک محصول وارداتی اقتصادی می‌تواند شروع دوباره‌ای برای خودروساز کرمانی در نظر گرفته شود. در ادامه، مشخصات این ماشین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات ظاهری باک X3

محصول جدید خودروسازی بم، روی پلتفرم SC5-RV ساخته شده و در دسته کراس‌اوورهای ساب کامپکت کلاس B قرار می‌گیرد. این پلتفرم حدود ۱۰ سال پیش توانست موفق به اخذ ۵ ستاره ایمنی انکپ چین شود. البته  BAC X3 یک محصول کاملاً جدید بوده که می‌توان روی ایمنی آن حساب باز کرد.

این خودرو در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره نه‌چندان بزرگ می‌شود که دور آن با نوارهای کرومی احاطه شده است.   جلوپنجره به‌واسطه نوار کرومی از طرفین به چراغ‌های درشت جلو متصل شده و حالت تهاجمی به خودرو بخشیده است. قسمت سپر به شکل بوم‌رنگ طراحی شده که امتداد آن‌ها به چراغ‌های دی لایت می‌رسد.

در نمای جانبی، رینگ‌های چند پر، قوس چرخ مشکی رنگ و دستگیره‌های هم‌رنگ بدنه خودنمایی می‌کنند. نمای عقب نیز تطابق و همخوانی عالی با نمای جلو داشته و شامل اسپویلر، چراغ‌های درشت چندضلعی جدا از هم و همین‌طور سپر بوم‌رنگی می‌شود. حروف MAPLE در حدفاصل میان چراغ‌های عقب درج شده و پلاک خودرو در زیر این حروف قرار می‌گیرد.

میپل ایکس ۳ پرو با ۴۰۰۵ میلی‌متر طول، ۱۷۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۷۵ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲۴۸۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو حدود ۱۸۵ میلی‌متر از سطح زمین فاصله داشته و وزن خالص آن ۱۱۵۷ کیلوگرم است. هاچبک کراس جیلی به‌طورکلی نمای اسپرت و تا حدی لوکس داشته و به‌راحتی می‌تواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

داخل کابین جیلی X3

کابین جیلی ایکس ۳ با الهام از خودروهای لوکس طراحی شده و شامل تزئینات کرومی می‌شود. مهم‌ترین مشخصه کابین در بدو ورود نظر بیننده را به خود جلب می‌کند، خطوط افقی رنگی (قهوه‌ای در نسخه ایرانی) است که روی داشبورد و درب‌ها به کار رفته‌اند. این خطوط، همان الهاماتی هستند که از خودروهای لوکس گرفته شده‌اند و در کنار تریم چرمی، حس و حال خوبی به سرنشینان انتقال می‌دهد.

نمایشگر لمسی ۸ اینچی متعلق به سیستم اطلاعات سرگرمی به حالت ایستاده روی داشبورد قرار گرفته و دریچه تهویه‌مطبوع با کمی فاصله در زیر آن جاسازی شده است. فرمان خودرو حالت D-Cut دارد و چند دکمه کنترلی روی آن جاسازی شده است. نشانگرهای دیجیتالی و در میان آن‌ها یک نمایشگر کوچک، در پشت فرمان تعبیه شده و اطلاعات حیاتی ماشین را در دسترس راننده قرار می‌دهند.

مشخصات فنی   BAC X3

BAC X3در زیر کاپوت به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر از نوع تنفس طبیعی با پاشش چندنقطه‌ای مجهز است که در حقیقت نسخه متفاوتی از موتور 4GI ‌ میتسوبیشی به‌حساب می‌آید. این موتور حداکثر می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو در چین با گیربکس دستی ۵سرعته و گیربکس‌اتوماتیک CVT عرضه شده که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. گفته می‌شود خودروسازی بم، نسخه مجهز به گیربکس CVT را مونتاژ کرده و در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌دهد.

هاچبک کراس میپل X3 پرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پشتیبانی می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتری، حدود ۶.۸ لیتر اعلام شده است.

بخش جلوی ماشین از سیستم تعلیق مک فرسون و بخش عقب از تعلیق محور پیچشی بهره می‌گیرد. ترمز چرخ‌های جلو از نوع دیسکی خنک‌شونده و ترمز چرخ‌های عقب از نوع معمولی است. BAC X3روی رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی ۱۶ اینچی سوار شده و با لاستیک ۲۰۵/۶۰ احاطه می‌شود.

تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی

محصول جدید گروه خودروسازی بم اگرچه دارای مشخصات فنی عالی و ظاهر جذابی است، اما در حین اقتصادی‌بودن، باید دارای امکانات و تجهیزات کافی باشد تا بتواند با سایر خودروهای چینی در بازار کشور رقابت کند.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل هرزگردی و سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC) از جمله مواردی هستند که قطعاً در بخش ترمز و پایداری یافت می‌شوند.

از امکانات و آپشن‌های خودرو می‌توان به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کروز کنترل، سیستم پایش باد لاستیک‌ها (TPMS)، سنسور پارک جلو و عقب، ایموبالایزر، دوربین عقب، سانروف، چراغ‌های هالوژنی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه دستی و…  اشاره کرد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0