ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
23 بازدید

نگاهی بر مشخصات لئو MX8 وارداتی ایستا موتور ارس

نگاهی بر مشخصات لئو MX8 وارداتی ایستا موتور ارس

شاسی‌بلند لئو MX8 به‌عنوان محصول وارداتی ایستا موتور ارس در سال جاری روانه بازار شده و به سبب ویژگی‌های آفرودی و سواری AWD، رقیب قدرتمندی برای خودروهای کارکرده جیپ و تویوتا به‌حساب می‌آید. لئو MX8 محصولی به نام پالازو متعلق به کمپانی دانگ فنگ بوده و در حقیقت نسخه فیس لیفت نیسان Terra است که در وهله اول ظاهر جذاب و سرسخت آن، نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. مشخصات لئو MX8 یا همان پالازوی دانگ فنگ را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات ظاهری لئو MX8

لئو MX8 جزو خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط بوده و ابعاد آن شامل ۴۸۸۲ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض، ۱۸۳۶ میلی‌متر ارتفاع می‌شود. فاصله بین دو محور به ۲۸۵۰ میلی‌متر می‌رسد. دانگ فنگ برای تغییر چهره نیسان ترا، از نمای مقابل پیکاپ ریچ ۷ الهام گرفته است. بدین ترتیب، نمای جلوی خودروی جدید شامل یک جلوپنجره بسیار بزرگ و بدون حاشیه می‌شود که از طرفین به چراغ‌ها متصل شده و یک نوار کرومی در بالای آن به چشم می‌خورد. استفاده از المان‌های درشت و برجسته، وجهه‌ای سرسخت و محکم به خودرو بخشیده است. در حقیقت ایستا موتور نام Leo را برای خودروی وارداتی در نظر گرفته تا به‌نوعی قدرت و سرسختی ماشین را در ذهن افراد تداعی کند.

در نمای جانبی، تفاوت خاصی میان ترا و MX8 دیده نمی‌شود. برجستگی قوس چرخ‌ها، رکاب سرتاسری، رینگ‌های چندپر، ستون‌های مشکی رنگ و شیب بسیار اندک سقف، مشخصات بارز خودرو هستند. عقب ماشین هماهنگی مناسبی با جلوی خودرو داشته و به سبب استفاده از المان‌هایی مثل اسپویلر برجسته و دیفیوزر، حالت اسپرت به خود گرفته است. چراغ‌های عقب در هماهنگی کامل با چراغ‌های جلو در دو طرف جاساز  شده و به‌وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر وصل شده است.

لئو MX8 به‌عنوان یک خودروی آفرودی پریمیوم بر اساس پلتفرم F آلفا ساخته شده و دارای شاسی مستقل است. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی وظیفه جابه‌جایی خودروی ۱۹۵۰ کیلوگرمی را بر عهده دارند.

داخل کابین لئو ام ایکس ۸

کابین محصول وارداتی ایستا موتور از طراحی امروزی و مدرن برخوردار بوده و تریم دورنگ و کیفیت متریال به‌کاررفته در آن، جایی برای انتقاد باقی نمی‌گذارد. هرچه باشد لئو ام ایکس ۸ یک آفرودی لوکس در سطح ممتاز است که به‌غیراز آسایش و وفور تجهیزات، انتظار دیگری از کابین آن نمی‌رود. به لطف فاصله ۲.۸ متری بین محورها، کابین فضای باز و جاداری را برای سرنشینان فراهم آورده و گردش‌های کوتاه و طولانی را به یک تجربه لذت‌بخش و راحت تبدیل می‌کند.

طراحی داشبورد دارای الگوهای مواج بوده که  یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در وسط آن دیده می‌شود. در بالای نمایشگر، دریچه‌های تهویه هوا قرار گرفته‌اند. دو دریچه دیگر نیز در سمت راست و چپ داشبورد مشاهده می‌شود. غربیلک فرمان با طراحی D-Cut و دکمه‌های کنترلی، پشت آمپری دیجیتالی، پوشش چرمی صندلی‌ها، زیرآرنجی برای سرنشینان ردیف عقب و سانروف از دیگر مشخصات کابین لئو MX8 ‌ به‌حساب می‌آیند.

مشخصات فنی لئو MX8

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه توربوشارژ، قلب تپنده شاسی‌بلند لئو ام ایکس ۸ است که با فناوری GDi تقویت شده است. این موتور می‌تواند ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس تیپ ترونیک ۸سرعته اتوماتیک مسئول هدایت قدرت موتور به هر چهارچرخ است. این گیربکس محصولی از کمپانی آلمانی ZF بوده و از حالت‌های مختلف رانندگی، از جمله حالت هوشمند، اسپرت، رانندگی در برف، رانندگی در شن، رانندگی در گل‌ولای و… پشتیبانی می‌کند.

پیشرانه خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کند. شتاب صفر تا صد نیز حدود ۱۳ ثانیه اعلام شده است. لئو MX8 در بخش جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل مستقل آزاد و در بخش عقب از سیستم تعلیق ۵ مفصلی استفاده می‌کند. چرخ‌های جلو به ترمز دیسکی خنک‌شونده و چرخ‌های عقب به ترمز دیسکی معمولی مجهز هستند.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

لئو MX8 دارای لیست جامعی از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی است. البته باتوجه‌به سقف مجاز قیمت، احتمال می‌رود برخی آپشن‌های غیرضروری در خودروهای سفارشی وارداتی حذف شوند.

به‌هرحال باتوجه‌به مشخصات نمونه چینی، لئو ام ایکس ۸ در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل کشش، اتو پارک، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع نیروی ترمز، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد می‌شود.

مهم‌ترین تجهیزات ایمنی و رفاهی ماشین عبارت‌اند از ایربگ برای سرنشینان جلو، ایربگ جانبی، ایربگ پرده‌ای، ایموبالایزر، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، سنسور عقب، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تشخیص تغییر لاین، اتولایت، دی لایت، دوربین عقب، نمایشگر هدآپ، ورود و استارت بدون کلید، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی ردیف جلو، ‌ گرم‌کن و ماساژور صندلی‌های جلو، آینه‌های بغل برقی مجهز به گرم‌کن، پشتیبانی سیستم اطلاعات سرگرمی از GPS و غیره.

 

ایستا موتور ارس قصد دارد در سال جاری، حدود ۲ هزار دستگاه دانگ فنگ پالازو را وارد ایران کند. شاسی‌بلند لوکس چینی، از تکنولوژی ساخت نیسان و موتور میتسوبیشی بهره گرفته و رقبای چندانی در بازار ندارد. جانشین چینی خودروهای کارکرده و دست‌دوم نظیر تویوتا لندکروزر یا تویوتا پرادو است و بدون شک نظر آفرود بازها را به خود جلب می‌کند، مخصوصاً آن دسته مشتریانی که به گردش‌های خانوادگی در دل طبیعت علاقه‌مند هستند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0