ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
1 سال پیش
.
11 بازدید

نگاهی بر مشخصات خودرو مکث تیارا

نگاهی بر مشخصات خودرو مکث تیارا

با ازسرگیری واردات خودرو، شرکت مکث موتور دست روی یکی از جدیدترین محصولات چینی گذاشته تا نسخه مونتاژی آن را در دسترس خریداران ایرانی قرار دهد. بایک روژیانگ X5 با نام ایرانی تیارا یک کراس‌اوور ۷ نفره است که بدون شک خانواده‌های پرجمعیت از آن استقبال خواهند کرد. این خودرو ظاهری جذاب و کابین جاداری داشته و مشخصات فنی آن در حد سایر خودروهای خانوادگی موجود در بازار ایران است؛ بنابراین مکث موتور با تنظیم قیمت می‌تواند میزان فروش Tiara را افزایش دهد. مشخصات اصلی کراس‌اوور مکث تیارا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری مکث تیارا

مکث تیارا با جثه جعبه‌ای خود با ۴۷۸۸ میلی‌متر طول، ۱۸۷۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۳۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین دو محور آن به ۲۸۱۵ میلی‌متر می‌رسد. این ماشین حدود ۱۶۱۰ کیلوگرم وزن دارد و روی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی   سوار است.

تیارا در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی عمودی می‌شود که از طرفین به چراغ‌های جلو متصل شده است. این خودرو بر خلاف نام دخترانه، ظاهری خشن و تهاجمی داشته و ناهمواری‌های متعدد روی بدنه، حس قدرت را به بیننده القا می‌کند. بااین‌حال، نمای جانبی بسیار ساده است و رینگ‌های کوچک تناسب چندانی با جثه بزرگ خودرو ندارند. به‌غیراز قاب کرومی، هیچ ابتکاری برای شیشه‌ها و ستون‌ها دیده نمی‌شود و سقف تقریباً با حالتی صاف به یک اسپویلر در بالای شیشه عقب می‌رسد. نمای عقب ماشین به‌سادگی نمای جانبی نیست و المان‌هایی همچون آنتن باله کوسه‌ای، سپر اسپرت با دو خروجی اگزوز مستطیلی شکل با حاشیه کرومی و چراغ‌های مجزا و کشیده که به‌وسیله نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند، جلوه قابل‌توجهی را به نمایش می‌گذارند. کراس‌اوور مکث تیارا به‌طورکلی ظاهر خوبی دارد، اما بدون شک خودروهای جذاب بیشتری در سگمنت خودروهای ۷ نفره و خانوادگی وجود دارند.

داخل کابین مکث تیارا

کابین مکث تیارا به‌خوبی طراحی شده و ترکیبی از المان‌های سنتی و مدرن است. به‌عنوان‌مثال، دریچه‌های تهویه در وسط داشبورد و در زیر آن‌ها، دکمه‌های کنترلی متعدد و اهرم تعویض ماشین، جلوه‌ای قدیمی و سنتی دارد، اما نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ایستاده روی داشبورد، ترمزدستی برقی، فرمان دی کات با دکمه‌های کنترلی و نشانگرهای دیجیتالی پشت فرمان از جمله مشخصاتی هستند که در خودروهای امروزی و به‌روز دیده می‌شوند.

متریال به‌کاررفته در کابین تیارا کیفیت متوسط و خوبی دارد و قابل‌رقابت با سایر خودروهای مشابه در بازار ایران است. در صورت نیاز می‌توان صندلی‌های دو ردیف عقب را خواباند تا فضای بیشتری برای حمل بار فراهم آید. سقف از طراحی پانوراما برخوردار بوده و تزئینات کرومی متعدد در جای‌جای کابین دیده می‌شوند که زیبایی انکارناپذیری به کابین بخشیده‌اند. کابین مکث تیارا فضای باز و آسوده‌ای را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به‌طورکلی امتیاز قبولی را دریافت می‌کند.

مشخصات فنی تیارا مکث موتور

قوای محرکه تیارا یا همان روژیانگ X5 توسط یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر تأمین می‌شود. این پیشرانه قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است و به‌واسطه گیربکس ۶سرعته اتوماتیک، موجب حرکت چرخ‌های جلو و در نتیجه حرکت ماشین می‌شود.

تیارا مکث موتور می‌تواند به‌سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در مدت‌زمان ۱۲ ثانیه رخ می‌دهد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت حدود ۷ لیتر اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

مکث Tiara با استفاده از ۶ کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای) در صورت بروز تصادف از سرنشینان محافظت می‌کند. در بخش ترمز و پایداری، تیارا به سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD، ترمز کمکی BA و برنامه کنترل پایداری ESP مجهز است.

امکانات و تجهیزات متنوعی برای تیارا در نظر گرفته شده تا بتواند با خودروهای مشابه در بازار رقابت کند. در لیست امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی تیارا می‌توان به مواردی همچون دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، آینه‌های الکترو کرومیک، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، گرم‌کن برای صندلی‌های جلو، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای و… اشاره کرد.

  محصول جدید مکث موتور می‌بایست با رقبای سرسختی همچون فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو، کی‌ام سی K7 کرمان موتور، سوبا M4 فردا موتور، دیگنیتی پرایم بهمن موتور، هایما 7X ایران‌خودرو و … دست‌وپنجه نرم کند. باتوجه‌به نزدیکی قیمت‌ها، برد با خودرویی است که کیفیت و امکانات بیشتری را ارائه دهد و از این بابت، تیارا شانس بالایی برای موفقیت دارد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0