ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
10 بازدید

نخستین محصول ۷ سرنشین فردا موتورز؛ SUBA M4

نخستین محصول ۷ سرنشین فردا موتورز؛ SUBA M4

فردا موتور در نمایشگاه تهران ۱۴۰۱ برای نخستین‌بار از مینی FMC M4 رونمایی کرد. این خودرو در حال حاضر با نام سوبا M4 شناخته می‌شود، ولی در واقع نسخه مونتاژی فورتینگ یوتور (UTour) دانگ فنگ است. بد نیست بدانید «سوبا» در فارسی کهن به معنی فردا است و نام شایسته‌ای برای M4 به‌حساب می‌آید. خودروی جدید و متفاوت فردا موتور به‌وسیله متریال باکیفیت ساخته شده و شامل امکانات و تجهیزات متنوعی می‌شود. این ماشین ۷ نفره فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای سفرهای کوتاه و طولانی خانوادگی است. در ادامه با معرفی مشخصات اصلی فردا سوبا M4 همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری فردا M4

مینی ون FMC M4 نخستین‌بار در نمایشگاه تهران رونمایی شد و از همان ابتدا به سبب ظاهر متفاوت، توانست توجه همگان را به سمت خود جلب کند. این خودروی درشت‌اندام ۴۸۵۰ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله بین محورهای آن به ۲.۹ متر می‌رسد.

مهم‌ترین مشخصه ظاهری M4، جلوپنجره چندضلعی خیلی بزرگ است که با نوارهای کرومی احاطه شده و از طرفین به چراغ‌های ذوزنقه‌ای جلو متصل می‌شود. بخشی از چراغ‌های دی لایت به‌صورت نوار باریک و عمودی روی سپر کشیده شده‌اند که ظاهری شبیه به دندان نیش را برای چهره خشن و تهاجمی سوبا M4 به وجود آورده‌اند. جانب خودرو به شیوه‌ای ساده طراحی شده و شامل رینگ‌های چند پر، پنجره‌های بزرگ، دستگیره‌های درب هم‌رنگ با بدنه و اندکی تورفتگی می‌شود. عقب ماشین بر خلاف نمای مقابل، چندان جذاب نیست و همانند نمای جانبی از طراحی ساده‌ای برخوردار است. یک اسپویلر برجسته در بالای شیشه عقب، آنتن باله کوسه‌ای و چراغ عقب سرتاسری با الگوی T و چراغ‌های مه شکل باریک روی سپر، المان‌های اصلی نمای عقب را تشکیل می‌دهند.

مینی ون M4 روی رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی سوار است که تناسب خوبی با جثه بزرگ ماشین دارد. سوبای فردا موتور به‌طورکلی ظاهر متمایزی نسبت به رقبای موجود در بازار داشته و همین موضوع می‌تواند عامل مؤثری در استقبال خریداران باشد.

داخل کابین سوبا M4

کابین مینی ون FMC M4 شبیه به اکثر خودروهای کراس‌اوور لوکس چینی است و حس و حال خوبی را به سرنشینان القا می‌کند. داشبورد به شیوه‌ای خاص و با حداقل المان‌ها طراحی شده که شامل نمایشگر بزرگ یکپارچه، چهار دریچه تهویه هوای دایره شکل و تزئینات چوبی می‌شود. نمایشگر یکپارچه در واقع ترکیبی از دو پنل ۱۰.۲۵ اینچی متفاوت است که یکی از آن‌ها به‌عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو به راننده مورداستفاده قرار می‌گیرد. غربیلک فرمان دارای طراحی دی کات بوده و دکمه‌های کنترلی متعدد روی آن مشاهده می‌شود. طراحی دی کات اجازه می‌دهد فضای کافی برای حرکت پاهای راننده فراهم باشد.

دو صندلی در ردیف اول، دو صندلی در ردیف وسط و یک نیمکت در ردیف آخر، چیدمان صندلی‌های سوبا M4 را تشکیل می‌دهند. صندلی‌ها با چرم مصنوعی روکش شده‌اند

کابین مینی ون جدید فردا موتور فضای باز و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و صندلی‌های راحت و امکانات متنوع، سفرهای کوتاه و طولانی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی M4

و اما وظیفه حرکت سوبای ۱۷۱۵ کیلوگرمی با ۷ سرنشین بر عهده یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که با فناوری‌های GDi و توربوشارژ تقویت شده و ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷سرعته اتوماتیک دوکلاچه یا (DCT) به چرخ‌های جلو وارد می‌کند.

حداکثر سرعت فردا M4 به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان تقریبی ۱۱ ثانیه اتفاق می‌افتد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت، بین ۷ الی ۸ لیتر اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

ازآنجاکه کلاس خودروهای مینی ون رونق چندانی در بازار ایران ندارد، فردا موتور می‌تواند به‌واسطه امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوع، جذابیت این خودرو را نزد مشتریان احتمالی افزایش دهد.

سوبا ام ۴ دارای ۸ ایربگ ۱۰ نقطه‌ای (جلو، پرده‌ای و جانبی) و همین‌طور کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای پیش کشنده است که در صورت بروز حادثه از سرنشینان محافظت می‌کند. در بخش کنترل و پایداری، این خودرو شامل سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کنترل کشش و پایداری (TCS، TRC و ASR)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC)، سیستم کمکی ترمز (BA) و ترمز پارک برقی می‌شود.

در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو نیز مواردی همچون کروز کنترل، سنسورهای جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، سیستم هشدار تصادف از جلو، دی لایت، اتولایت، دوربین ثبت وقایع حین رانندگی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، صندلی‌های برقی ردیف جلو به همراه گرم‌کن، آینه‌بغل‌های برقی مجهز به گرم‌کن، سقف پانوراما، سانروف، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ و… به چشم می‌خورد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0