ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
1 سال پیش
.
6 بازدید

مقایسه چانگان CS35، جک S3 و MVM X22

مقایسه چانگان CS35، جک S3 و MVM X22

خودروهای چینی به سبب ظاهر جذاب و قیمت پایین آن‌ها در مقابل برندهای کمیاب اروپایی، محبوبیت بسیاری در بازار ایران پیدا کرده‌اند. به طور خاص، کراس‌اوورهای چینی طرف‌داران بسیاری داشته و به همین خاطر شرکت‌های مختلف در تلاش هستند تا باعرضه محصولات متنوع، نیاز مشتریان را برطرف کنند.

در میان کراس‌اوورهای متعدد چینی در بازار ایران، خودروهای چانگان CS35، جک S3 و ام ­وی­ ام X22 دارای محدوده قیمت، امکانات و مشخصات فنی مشابهی هستند که ممکن است خریدار را دچار شک و تردید در تصمیم‌گیری کنند. در این مقاله با مقایسه مشخصات سه خودروی کراس‌اوور جذاب و چینی مونتاژی سایپا، کرمان موتور و مدیران خودرو همراه ما باشید.

مقایسه مشخصات ظاهری

کراس‌اوورهای چانگان CS35، جک S3 و X22 دارای یک وجه مشترک در نمای ظاهری هستند و آن، جلوپنجره چندضلعی بزرگ با نوارهای کرومی و همین‌طور چراغ‌های درشت است. گرافیک چراغ‌های جلو جک S3 و MVM X22 کمی با هم شباهت دارد، اما چراغ‌های چانگان به‌صورت منحنی طراحی شده و هماهنگی بیشتری با سایر المان‌ها ایجاد کرده است. علی‌رغم چند تفاوت جزئی در بخش‌هایی همچون سپر عقب و خروجی‌های اگزوز، بدنه عضلانی، رینگ‌های اسپرت، چراغ‌های درشت عقب و اسپویلر از جمله مشخصات مشترک بین این سه خودرو به‌حساب می‌آیند.

ام­ وی­ام X22 با ۴.۲ متر طول، ۱.۷۶ متر عرض و ۱.۵۷ متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲۵۵۵ میلی‌متر می‌رسد. جک S3 نیز با ۴۳۲۵ میلی‌متر طول، ۱۷۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن ۲۵۶۰ میلی‌متر است. در نهایت خودروی چانگان با ۴.۱۶ متر طول، ۱.۸۱ متر عرض و ۱.۶۷ متر ارتفاع ساخته شده و فاصله محوری آن ۲.۶۵ متر است. باتوجه‌به این اعداد، جک S3 خودروی کشیده تری نسبت به دو مدل دیگر به‌حساب می‌آید، ولی فضای کابین آن در مقایسه با خودروی چانگان کوچک‌تر است. در ضمن، چانگان CS35 خودروی عریض‌تر و بلندقامت‌تری نسبت به دو مدل دیگر است.

با تمام این اوصاف، خودروهای جک S3، MVM X22 و CS35 هر سه ظاهر شکیل و جوان‌پسندی دارند. بااین‌حال هماهنگی در بین المان‌های ظاهری خودروی چانگان بیشتر بوده و در نظرسنجی‌های مختلف، این خودرو امتیاز بالاتری نسبت به دو مدل دیگر گرفته است.

مقایسه کابین جک S3، چانگان CS35 و ام­ وی ­ام X22S3

از لحاظ زیبایی کابین، کراس‌اوور ام­وی­ام حرفی برای گفتن ندارد، در عوض کابین‌های جک و چانگان مطابق باسلیقه مشتریان امروزی ساخته شده است. خودروی X22 دارای یک نمایشگر نه‌چندان بزرگ در وسط داشبورد بوده و دریچه‌های هوا در بالای آن جاسازی شده است. فرمان حالت گرد داشته و دکمه‌های کنترلی روی آن دیده می‌شود. متریال به‌کاررفته در کابین چنگی به دل نمی‌زند، اما مدیران خودرو تلاش کرده تا با ایجاد تفاوت در نشانگرهای پشت آمپر و استفاده از تریم دورنگ، ظاهر کابین را کمی جذاب‌تر کند.

از طرف دیگر، جک S3 علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، کابین جذاب‌تری نسبت به X22 دارد. نمایشگر لمسی این خودرو نیز در وسط داشبورد تعبیه شده و دریچه‌های هوا در اطراف آن نصب شده‌اند. فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی بوده و حالت گردی دارد. نشانگرهای پشت آمپری اسپرت و همین‌طور تزیینات کرومی در جای‌جای کابین، باعث شده S3 امتیاز قبولی را در بخش کابین به دست آورد.

و اما در مورد کابین چانگان باید گفت که به‌جز دریچه‌های تهویه و نمایشگر کوچک، طراحی باقی بخش‌ها معمولی و کاربرپسند است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ طراحی شده و کمبودهای آن در مقایسه با خودروهای جدید کاملاً توجیه می‌شود. اگر سایپا کاربرد متریال بی‌کیفیت در کابین محصولات خود را کنار بگذارد، کابین چانگان که با الهام از محصولات فورد ساخته شده، می‌تواند رضایت سرنشینان را به خود جلب کند. درون کابین چانگان نیز تزیینات کرومی به چشم می‌خورد و غربیلک فرمان آن به طور خاص متفاوت با فرمان موجود در دو خودروی MVM ‌ و JAC آست.

مقایسه مشخصات فنی چانگان CS35، جک S3 و ام­ وی­ ام X22

و اما مهم‌ترین جنبه مقایسه کراس‌اوورهای چینی، به بخش موتور و قوای محرکه مربوط می‌شود. این مبحث را با مشخصات فنی چانگان CS35 آغاز می‌کنیم. خودروی کراس‌اوور سایپا به موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۲۳ اسب بخار (در ۶۰۰۰ دور در دقیقه) و ۱۶۰ نیوتن متر (در ۴۰۰۰ دور در دقیقه) می‌رسد. این‌قدرت از طریق گیربکس ۴سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. برای CS35 حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۱۴ الی ۱۵ ثانیه‌ای اعلام شده است.

جک S3 نیز همانند CS35 چانگان دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار (در ۶۰۰۰ دور در دقیقه) را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. حداکثر گشتاور موتور ۱۵۵ نیوتن متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است. این موتور می‌تواند سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۱۵ ثانیه‌ای را برای کراس‌اوور جک رقم بزند.

در نهایت ام ­وی ­ام ایکس ۲۲ به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت (در ۶۰۰۰ دور در دقیقه) و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور (در ۲۷۵۰ دور در دقیقه) تولید کند. خودرو از نوع FWD بوده و پیشرانه به گیربکس ۴سرعته اتوماتیک (یا ۵سرعته دستی) مجهز است. حداکثر سرعت ماشین به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۱۲ ثانیه در شرایط ایده­آل و به طور میانگین ۱۴ ثانیه اعلام شده است.

از لحاظ قدرت موتور، بدون شک چانگان حرف اول را نسبت به دو خودروی دیگر می‌زند. بااین‌وجود، بر خلاف خودروهای MVM ‌ و JAC ‌ که تابع استاندارد آلایندگی یورو ۵ هستند، چانگان به طرز عجیبی از استاندارد آلایندگی یورو ۴ پیروی می‌کند. مصرف سوخت در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی، برای CS35 حدود ۷.۲ لیتر، برای S3 حدود ۵.۹ لیتر و برای X22 حدود ۶.۱ لیتر اعلام شده است؛ بنابراین از لحاظ مصرف سوخت، جک S3 ‌ ماشین مقرون‌به‌صرفه‌تری در نظر گرفته می‌شود.

مقایسه تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی ام­ وی­ ام X22، چانگان CS35 و جک S3MVM

کراس‌اوورهای چینی سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور دارای تجهیزات مشترک متعددی هستند و البته تفاوت‌هایی در لیست امکانات آن‌ها مشاهده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، جک S3 دارای سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک است، حال‌آنکه این آپشن در ایکس ۲۲ و CS35 ‌ مشاهده نمی‌شود. از طرف دیگر، چانگان دارای آینه‌های تاشونده برقی است که در دو خودروی دیگر وجود ندارد. کراس‌اوورهای جک و ام­ وی­ ام به سیستم پایش باد لاستیک‌ها مجهز هستند، ولی این قابلیت در چانگان لحاظ نشده است.

به بیان کلی می‌توان گفت که از لحاظ تجهیزات و امکانات متنوع، چانگان و جک S3 در جایگاه مشابهی قرار دارند، اما ام­ وی­ ام X22 یک رده‌پایین‌تر از دو خودروی دیگر است. از جمله امکانات و تجهیزات مشترک بین این سه خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، سانروف، آینه‌های برقی جانبی، کامپیوتر سفری و چراغ‌های دی لایت اشاره کرد.

مقایسه قیمت چانگان CS35، جک S3 و ام­ وی­ ام X22

در  هفته آخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، جک S3 مدل ۱۴۰۱ با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود. بازه قیمتی مدل ۱۳۹۸ چانگان CS35 بین ۶۵۰ الی ۸۳۰ میلیون تومان است. البته مونتاژی‌های جدید سایپا بدون شک دارای قیمت بالاتری خواهند بود. در نهایت مدل ۱۴۰۱ کراس‌اوور MVM X22 دنده دستی مدیران خودرو با حدود ۷۰۵ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. قیمت دنده‌اتومات این محصول حدود ۸۱۰ میلیون تومان است.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0