ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
2 سال پیش
.
13 بازدید

معرفی و مروری بر مشخصات فیدلیتی بهمن موتور

معرفی و مروری بر مشخصات فیدلیتی بهمن موتور

فیدلیتی محصول مونتاژی بهمن موتور است که در بازار چین با نام جتور X70 شناخته می‌شود. برند جتور (Jetour) ، از مدت‌ها پیش عضوی از گروه خودروسازی چری (Cherry) بوده، ولی آوازه آن به‌تازگی بر سر زبان‌ها افتاده است. تاکنون خودروهای متعددی از برند چری و به‌واسطه گروه مدیران خودرو روانه بازار ایران شده‌اند، ولی این بار بهمن موتور تصمیم گرفته مونتاژ محصول جذاب جتور را بر عهده بگیرد.

جتور ایکس ۷۰ با نام فیدلیتی (Fidelity) و در دو مدل ۵ و ۷ صندلی روانه بازار ایران شده است. فیدلیتی به معنی وفاداری و صداقت بوده و به تعهد و حسن‌نیت بهمن موتور در عرضه محصولات جدید خود اشاره می‌کند. فیدلیتی به سبب ظاهر جذاب و جوان‌پسند و همین‌طور مشخصات فنی مناسب، به‌محض عرضه توانست توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه با مشخصات فیدلیتی بهمن موتور آشنا می‌شویم.

کراس‌اوور فیدلیتی محصول سال ۲۰۱۸ بوده و با ۴.۷۳۵ متر طول، ۱.۹ متر عرض و ۱.۷۱ متر ارتفاع ساخته شده است. فاصله بین محورهای جلو و عقب به ۲.۷۲ متر می‌رسد و بنابراین می‌توان گفت که درون کابین، فضای باز و آسوده‌ای را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

فیدلیتی در نمای مقابل شامل یک جلوپنجره نسبتاً بزرگ می‌شود که از طرفین به‌وسیله قطعات کرومی به چراغ‌ها متصل شده و حالت جسورانه‌ای به خودرو بخشیده است. سپر اسپرت و چراغ‌های دی لایت نیز جزو المان‌های جذاب در نمای جلو به‌حساب می‌آیند. در نمای جانبی، رینگ‌های بزرگ و چند پر ۲۰ اینچی به چشم می‌خورد. نمای عقب نیز در عین سادگی، هماهنگ با نمای جلو طراحی شده است. دو خروجی اگزوز با حاشیه کرومی در دو طرف سپر جاسازی شده‌اند که در حقیقت حالت تزئینی و دکوری دارند. خروجی اصلی اگزوز حالت مخفی داشته و در زیر ماشین تعبیه شده است.

داشبورد جتور X70 یا همان فیدلیتی بهمن موتور با الهام از خودروهای آلمانی طراحی شده است. وجود نمایشگر تبلتی ۱۰.۲۵ اینچی در بالای کنسول مرکزی و اجتناب از خطوط حجم دهنده اضافی، جزو ویژگی‌های خودروهای جدید آلمانی به‌حساب می‌آیند. دریچه‌های هوا به طور خاص شبیه به ماشین‌های فولکس‌واگن طراحی شده‌اند. فرمان خودرو از نوع D-Cut بوده و دکمه‌های کنترلی روی آن جاسازی شده‌اند. متریال قطعات به‌کاررفته در کابین از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و تریم دورنگ باعث شده کابین فضای اسپرت به خود بگیرد.

کراس‌اوور فیدلیتی در زیر کاپوت از یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کند که قدرت ۱۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری را از طریق گیربکس ۶سرعته دوکلاچه به محور چرخ‌های جلو وارد می‌کند. حداکثر سرعت خودرو به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در شرایط ایده­آل در مدت‌زمان ۱۲ ثانیه حاصل می‌شود.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع مولتی لینک مستقل است. حجم باک فیدلیتی ۵۵ لیتر بوده و در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر ترکیبی، حدود ۸.۱ لیتر سوخت مصرف می‌شود. از دیگر مشخصات فیدلیتی می‌توان به رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ اشاره کرد.

بهمن موتور برای رقابت با سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران، فیدلیتی را به امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی مجهز کرده است. امنیت این خودرو از طریق سیستم‌های کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC)، ترمز پارک برقی (EPB) به همراه اتوهلد، ایزوفیکس، سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)، ایربگ‌های جلو و جانبی و رادار هشدار انحراف از خط تأمین می‌شود.

از جمله امکانات رفاهی فیدلیتی می‌توان به سنسور پایش باد تایرها، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن، پوشش چرمی صندلی‌ها، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، قابلیت اتصال گوشی هوشمند به سیستم مولتی مدیا، کروز کنترل، درب برقی صندوق‌عقب، جلو آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، اتولایت، سانروف پانوراما، سنسور پارک عقب و جلو و … اشاره کرد.

فیدلیتی بهمن موتور در مدل پایه (دو ردیف صندلی) در حال حاضر در محدوده قیمت ۸۴۰ الی ۸۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. شاسی‌بلند فیدلیتی رقبای متعددی در بازار دارد که یکی از آن‌ها محصول دیگری از بهمن موتور به نام دیگنیتی پرایم است. خودروی KMC K7 کرمان موتور و تیگو ۷ مدیران خودرو نیز جزو رقبای هم‌رده و شاسی‌بلندهای هیوندای توسان و کیا اسپرتیج جزو رقبای رده‌بالای فیدلیتی در نظر گرفته می‌شوند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0