ایستگاه
خواندن 3 دقیقه
.
2 سال پیش
.
5 بازدید

معرفی محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در ایران

معرفی محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در ایران

کمپانی هیوندای سابقه بسیار طولانی در تولید خودرو دارد. این شرکت در سال ۱۹۴۷ در شهر سئول کره جنوبی تأسیس شد و بخش خودروسازی آن از سال ۱۹۶۷ شروع به فعالیت کرد.

هیوندای نخستین‌بار با همکاری شرکت راین، زیرمجموعه‌ای از خودروسازی بزرگ کرمان موتور، محصولات خود را راهی بازار ایران کرد و طی چند سال اخیر نیز کرمان موتور به‌عنوان نماینده عرضه مستقیم محصولات هیوندای در ایران مطرح بوده است.

خودروهای هیوندای علاوه بر ظاهر جذاب و زیبای خود، از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردار هستند و طرفداران بسیاری دارند. در این مقاله با چند مورد از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در ایران آشنا می‌شویم.

هیوندای آزرا  (Hyundai Azera)

آزرا یکی از زیباترین مدل‌های هیوندای موجود در بازار است و طرفداران بسیاری دارد. نسل ششم این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد کشور شده و پلتفرم مشترکی با کیا اپتیما و هیوندای سوناتا دارد. آزرا نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای، بلکه یکی از جدیدترین محصولات این برند در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی GDI مجهز بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۸۷ اسب بخار و ۲۴۱ نیوتن متر می‌رسد. حداکثر سرعت حدود ۲۱۳ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در مدت‌زمان ۹.۷ ثانیه رخ می‌دهد.

 

هیوندای توسان (Hyundai Tucson) Hyundai Tucson

شاسی‌بلند توسان (ix35) از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بدون شک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در ایران شناخته می‌شود. توسان علی‌رغم اشتراک پلتفرم با مدل النترا، یک خودروی چهارچرخ متحرک AWD آست. پیشرانه ۲ لیتری توسان، قدرتی معادل ۱۵۵ اسب بخار را از طریق گیربکس ۶سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها وارد می‌کند. شتاب ماشین در مدت‌زمان ۱۱.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت خودرو   حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

هیوندای النترا (Hyundai Elantra) Hyundai Elantra

نسل ششم النترا حدوداً از سال ۱۳۹۵ توسط گروه صنعتی کرمان موتور وارد بازار ایران شد. النترا نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در ایران بلکه یکی از پرشتاب‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید. این ماشین در عرض ۷.۸ ثانیه از حالت سکون به‌شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. پیشرانه ۲ لیتری النترا می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 

هیوندای آی ۲۰ مونتاژی (Hyundai i20 assembled) Hyundai i20 assembled

سدان i20 اواخر سال ۱۳۹۵ وارد بازار شد، ولی هنوز هم جزو یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در ایران به‌حساب می‌آید. کرمان موتور وظیفه مونتاژ i20 را بر عهده گرفت و باگذشت زمان آپشن‌های متعددی را به این خودرو اضافه کرد. هیوندای i20 به پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده و قدرت ۹۸ اسب بخاری آن از طریق گیربکس ۴سرعته اتوماتیک تیپترونیک به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. حداکثر سرعت خودرو به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در مدت‌زمان ۱۳.۲ ثانیه رخ می‌دهد.

هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) Hyundai Santa Fe

کراس‌اوور ix45 بدون شک خوش‌نام‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های هیوندای در کشور به‌حساب می‌آید. کیفیت بالای رانندگی و مشخصات فنی قوی، سانتافه را به یکی از خودروهای پرفروش هیوندای در بازار ایران تبدیل کرده است. سانتافه گران‌قیمت به موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده که قدرت و حداکثر گشتاور آن به ترتیب به ۱۸۸ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن می‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ سانتافه حدود ۱۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0