ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
31 بازدید

معرفی قدرتمندترین محصولات کرمان موتور

معرفی قدرتمندترین محصولات کرمان موتور

مقدمه

کرمان موتور به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مونتاژکاران و واردکنندگان کشور، سبد محصولات متنوعی دارد. از سدان‌های کوچک و جمع‌وجور گرفته تا پیکاپ‌های درشت‌هیکل و قدرتمند، خودروهای متعددی تاکنون توسط شرکت کرمانی روانه بازار ایران شده است. در این مقاله نگاهی به مشخصات قدرتمندترین محصولات کرمان موتور اعم از خودروهای مونتاژی و وارداتی می‌اندازیم. خودروهای مونتاژی حاصل همکاری با شرکت چینی JAC و وارداتی‌ها به سبب همکاری با شرکت کره‌ای هیوندای در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرند.

قدرتمندترین خودروهای مونتاژی کرمان موتور

لیست محصولات مونتاژی کرمان موتور شامل انواع و اقسام خودروهای JAC قدیمی و جدید می‌شود. این خودروها عبارت‌اند از سدان‌های جک J3، J4، J5 و J7، کراس اوورهای جک S3، S5، جک S5 توربو و جک K7 و پیکاپ‌های جک T8 و T9. در بین محصولات مونتاژی متعدد، قدرتمندترین آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

پیکاپ KMC T9 با قدرت ۱۹۷ اسب بخارT9

جک T9 محصول سال ۲۰۲۳ و جدیدترین خودروی شرکت کرمان موتور است که با برند انحصاری این شرکت، یعنی KMC روانه بازار می‌شود. این ماشین نسخه ارتقایافته پیکاپ T8 بوده و یک مزیت بزرگ نسبت به مدل قبلی دارد. پیکاپ KMC T8 با گیربکس دستی روانه بازار شده، ولی KMC T9 از جعبه‌دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. این خودرو در زیر کاپوت به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز بوده که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. این موتور می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های عقب (در حالت عادی) و یا به هر چهار چرخ (در صورت نیاز) وارد کند. به بیان بهتر، این خودرو از نوع دو دیفرانسیل 4WD است. کی‌ام‌سی T9 در مقایسه با مدل قبلی دارای تجهیزات و امکانات بسیاری از جمله قفل دیفرانسیل محور عقب بوده که امکان پیمایش مسیرهای آفرودی را فراهم می‌آورد.

کراس اوور جک S5 با قدرت ۱۷۴ اسب بخار

 قدرتمندترین محصول بعدی کرمان موتور، یک کراس اوور قدیمی به نام جک S5 بوده که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شده است. البته دو نوع جک S5 توسط شرکت کرمانی عرضه شده که از لحاظ پاشش سوخت موتور با یکدیگر تفاوت دارند. نسخه قوی‌تر از فناوری پاشش سوخت چندنقطه‌ای جهت تزریق سوخت درون سیلندرها استفاده می‌کند، ولی نسخه دیگر دارای موتور ۱.۵ لیتری مجهز به فناوری TGDi است. قدرت موتور TGDi به ۱۷۱ اسب بخار می‌رسد. به هر حال، قدرتمندترین کراس اوور کرمان موتور از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌گیرد و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر جفت شده تا قوای محرکه خود را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. اگرچه این خودرو چندان جدید نیست، ولی هیچ کمبودی در تجهیزات ایمنی و رفاهی آن احساس نمی‌شود.

سدان جک J7 با قدرت ۱۷۲ اسب بخارJ7

سدان جک J7 که در ایران با نام KMC J7 شناخته می‌شود، محصول سال ۲۰۲۱ بوده و یکی از جذاب‌ترین خودروهای موجود در بازار است. این ماشین لیفت‌بک مونتاژی چهره‌ای خشن، تهاجمی و جوان‌پسند داشته و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. با این حال موتور قدرتمند، خصیصه‌ای است که J7 را از سایر سدان‌های موجود در بازار متمایز می‌سازد. این ماشین در زیر کاپوت خود به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ GDi مجهز شده که دارای ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه به محور جلو وارد شده و باعث حرکت ماشین می‌شود. سدان KMC J7 همچنین یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای حال حاضر به شمار می‌آید، چراکه برای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی تنها ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته مصرف سوخت شهری این ماشین ۸.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

قدرتمندترین خودروهای وارداتی کرمان موتور

پس از لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو، شرکت‌های بسیاری از جمله کرمان موتور تصمیم به عرضه خودروهای خارجی در بازار ایران کردند. کرمانی‌ها به طور خاص دست  روی محصولات هیوندای گذاشتند تا آن‌ها را در دسترس مشتریان قرار دهند. برند هیوندای، یک برند خوش‌نام و معتبر در سطح جهانی بوده و محبوبیت بسیاری در بازار کشور دارد. هیونداهای موجود در لیست خودروهای وارداتی کرمان موتور شامل سانتافه، توسان، اکسنت، کونا، کرتا، سوناتا، النترا، آزرا، i20 و i10 می‌شوند. اما کدامیک از این محصولات، قدرت بیشتری دارند؟

شاسی‌بلند سانتافه با قدرت ۱۹۲ اسب بخار

سانتافه با چهره جدید و مدرن به بازار ایران برگشته و یکی از قدرتمندترین خودروهای وارداتی به حساب می‌آید. این ماشین از لحاظ چهره، کابین و مشخصات فنی، دستخوش تغییرات زیادی نسبت به سانتافه‌های قبلی بوده و یک محصول عالی، هرچند گران‌قیمت به شمار می‌آید و قشر جوان به طور خاص، طرفدار پروپاقرص آن هستند. سانتافه به موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با پاشش مستقیم سوخت مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۹۲ اسب بخار و ۲۴۷ نیوتن متر می‌رسد. این ماشین یک مزیت مهم نسبت به سایر شاسی‌بلندهای موجود در بازار دارد و آن، انتقال قدرت موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ است. سانتافه جدید کرمان موتور تا ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و در ازای هر صد کیلومتر مسافت، ۸.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند.

سدان آزرا با قدرت ۱۸۷ اسب بخار

آزرا محصول سال ۲۰۱۸ و یکی از وارداتی‌های قدرتمند کرمان موتور است. این ماشین طراحی عضلانی و در عین حال، زیبایی داشته و حتی پس از گذشت سال‌ها، در دسته گران‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران قرار دارد. آزرا به موتور ۲.۴ لیتری از نوع تنفس طبیعی با نحوه پاشش سوخت GDi مجهز بوده و ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد. حداکثر گشتاور این ماشین نیز به ۲۴۱ نیوتن متر می‌رسد. قوای محرکه به واسطه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وارد چرخ‌های جلو شده و خودروی کره‌ای را به حرکت می‌اندازد. آزرا در قسمت عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می‌کند و موجب هندلینگ عالی ماشین می‌شود. محصول وارداتی کرمان موتور علاوه بر تجهیزات ایمنی، شامل امکانات رفاهی بسیاری بوده و همین موضوع تأثیر مستقیم روی قیمت آن گذاشته است.

کراس اوور توسان GL با قدرت ۱۵۶ اسب بخار

توسان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای است که  نسخه جدید آن به واسطه کرمان موتور روانه بازار می‌شود. این ماشین همانند اکثر وارداتی‌ها، از استاندارد آلایندگی یورو۶ پیروی کرده و بنابراین سلامت موتور آن، وابسته به مصرف سوخت باکیفیت یا مکمل‌های اکتانی است. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر از نوع تنفس طبیعی با پاشش سوخت چندنقطه‌ای قرار گرفته که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مشخصات از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد شده و ماشین را به حرکت می‌اندازد. توسان وارداتی شامل امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی بوده و با توجه به قیمت خام ۲۰ هزار یورویی و تعرفه واردات ۱۳۵ درصدی، بدون شک با قیمت بالایی در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

کی‌ام‌سی KX قدرتمندترین خودروی کرمان موتور

علاوه بر محصولات بالا، بد نیست بدانید کرمان موتور قرار است با همکاری دانگ‌فنگ، شاسی‌بلند فنگون ix7 را در دسترس مشتریان ایرانی قرار دهد. این محصول با چهره جذاب و زیبا و همین‌طور مشخصات فنی عالی محبوبیت بسیاری دارد، تا این اندازه که بهمن موتور نیز قصد دارد آن را با نام دیگنیتی دریم به بازار عرضه کند. کی‌ام‌سی KX7 یک خودروی دو دیفرانسیل بوده که موتور ۲ لیتری توربوشارژ آن قادر به تولید ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور است. فنگون iX7 در نسخه فول آپشن حدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد. هرچند رقابت بین کرمان موتور و بهمن موتور، قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران را مشخص می‌کند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0