ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
4 ماه پیش
.
24 بازدید

معرفی سریع‌ترین خودروهای آمریکایی که تاکنون ساخته شده‌اند

معرفی سریع‌ترین خودروهای آمریکایی که تاکنون ساخته شده‌اند

برای بسیاری از عاشقان خودرو، سرعت و شتاب حرف اول را می‌زند. زمانی که بحث پرسرعت‌ترین خودروها مطرح می‌شود، ذهنیت اکثر افراد به سمت برندهای اروپایی یا ژاپنی می‌رود. ولی این طرز تفکر چندان صحیح نیست، چون بسیاری از خودروهای پرسرعت در جهان متعلق به تولیدکنندگان آمریکایی هستند. در این مقاله با معرفی سریع‌ترین خودروهای آمریکایی همراه ما باشید که برخی آن‌ها به شرکت‌های معروف و شناخته شده و برخی دیگر به شرکت‌های ناآشنا با تولیدات محصولات نمایشی و عجیب‌وغریب تعلق دارند.

وکتور W8 حداکثر سرعت ۳۸۹ کیلومتر بر ساعت

در لیست سریع‌ترین خودروهای آمریکایی در تمام ادوار، نام برخی تولیدکنندگان به چشم می‌خورد که محصولات خود را برای نمایش و باهدف خاص، و البته با تعداد محدود تولید می‌کنند. وکتور W8 منحصربه‌فردترین و تا حدودی مبهم‌ترین مدل بین آن‌ها است. وکتور در سال ۱۹۷۱ در کالیفرنیا تأسیس شد و نخستین مدل آن، یعنی W2 سروصدای بسیاری به پا کرد. مدل W8 در سال ۱۹۸۹ و در هنگامی به صنعت خودرو معرفی شد که فراری F40 با موتور ۴۷۱ اسب بخاری به خود می‌بالید. وکتور W8 با موتور ۶ لیتری توئین توربوی ۸ سیلندر پا به عرصه رقابت گذاشت و با تولید ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور، تمامی توجهات را به سمت خود جلب کرد. این ماشین در مدت‌زمان ۴.۲ ثانیه از شتاب صفر به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. البته وکتور مدعی بود که با تقویت موتور، W8 به قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه‌ای خواهد رسید. ولی این ادعا هرگز ثابت نشد.

سالین S7 با حداکثر سرعت ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت

شرکت کالیفرنیایی سالین بیشتر به‌عنوان تیونر خودروهای فورد موستانگ شناخته می‌شود، اما در سال ۲۰۰۰ تصمیم گرفت سوپرکار انحصاری خود را ساخته و از لحاظ سرعت، از مدل‌های ژاپنی و اروپایی پیشی بگیرد. با این هدف خاص، S7 با ظاهر تهاجمی و خشمگین خود برای رقابت با مک‌لارن F1 ساخته شد. بدنه S7 تماماً از جنس فیبر کربن است و وزن خودرو در نهایت به ۱۳۰۰ کیلوگرم می‌رسد. این ماشین از نسخه توئین توربو موتور ۷ لیتری ۸ سیلندر فورد استفاده می‌کند که در قسمت وسط ماشین جاسازی شده است. این موتور ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۹ نیوتن متر گشتاور داشته و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۷ ثانیه مدیریت می‌کند.

زینگر 21C V Max با حداکثر سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت

ابر خودروی 21C V Max محصولی از شرکت کالیفرنیایی زینگر بوده و یک ماشین متمایز و خاص در لیست سریع‌ترین خودروهای آمریکایی به شمار می‌آید. زینگر 21C V Max نخستین هایپرکاری است که در تولید آن از هوش مصنوعی و پرینت سه‌بعدی استفاده شده و نمای جذاب و تهاجمی آن به‌خوبی این وجه تمایز را به تصویر می‌کشد. موتور هیبریدی ۲.۸۸ لیتری ۸ سیلندر با ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۱ نیوتن متر گشتاور به خودرو اجازه می‌دهد تا ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد، ولی نقطه قوت شگفت‌انگیز خودرو، شتاب آن است. نسخه تک‌سرنشین زینگر 21C V Max برای رسیدن به‌شتاب صفر تا صد تنها به ۱.۹ ثانیه زمان احتیاج دارد. زینگر ادعا می‌کند که این ماشین در مدت ۲۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و مجدداً به حالت سکون بازمی‌گردد.

اس‌اس‌سی Ultimate Aero با حداکثر سرعت ۴۱۴ کیلومتر بر ساعت

یکی دیگر از سریع‌ترین خودروهای آمریکایی که تاکنون ساخته شده است، Ultimate Aero نام دارد. ابر خودروی اولتیمیت آئرو در سال ۲۰۰۷ توانست رکورد سریع‌ترین خودروهای جهان را از آن خود کند و از V Max زینگر جلو بزند. قلب تپنده این ماشین، یک موتور ۶.۴ لیتری توئین توربوی ۸ سیلندر است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۱۸۳ اسب بخار و ۱۴۸۳ نیوتن متر می‌رسد. به لطف این پیشرانه قدرتمند، اولتیمیت آئرو در مدت‌زمان ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.  شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۷ ثانیه فراهم می‌آورد. غول دیفرانسیل‌عقب آمریکایی تا سال ۲۰۱۰ سریع‌ترین خودروی جهان بود و سپس این لقب را به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت اعطا کرد.

هنسی Venom GT با حداکثر سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت

ونوم GT برای رقابت با بوگاتی ویرون و کسب لقب سریع‌ترین خودروی جهان پا به میدان گذاشت. این ماشین زاییده فکری تیونر تگزاسی، جان هنسی است. این تیونر معروف با رونمایی از سوپر کار ونوم GT در فستیوال سرعت گودوود در سال ۲۰۱۲، سروصدای بسیاری به پا کرد. ونوم GT بر پایه لوتوس Elise ساخته شده و قوای محرکه خود را از موتور ۷ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر دریافت می‌کند. این موتور با ۱۲۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۱۲ نیوتن متر گشتاور روی محور عقب نصب شده و شتاب صفر تا صد ۲.۷ ثانیه‌ای را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. ونوم GT توانست رکورد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت را بشکند و در زمان خود به لقب سریع‌ترین خودروی جهان دست یابد.

اس‌اس‌سی Tuatara با حداکثر سرعت ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت

تواتارا نخستین‌بار در قالب یک خودروی مفهومی در مراسم خودروهای کلاسیک ساحل پبل و به‌عنوان جانشین Ultimate Aero معرفی شد. تواتارا در سال ۲۰۱۱ و باهدف گرفتن لقب سریع‌ترین خودروی جهان از بوگاتی ویرون طراحی شد و در نهایت در سال ۲۰۱۸ به تولید رسید. موتور ۵.۹ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر این خودرو دارای میل‌لنگ تخت بوده و توسط تام نلسون توسعه‌یافته است. این موتور می‌تواند ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۱۸ نیوتن متر گشتاور تولیدی خود را به چرخ‌های عقب انتقال داده و شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۵ ثانیه مدیریت کند.

هنسی Venom F5 با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت

جایگاه اول در لیست سریع‌ترین خودروهای آمریکایی به هنسی ونوم F5 می‌رسد. این ماشین باهدف تبدیل به سریع‌ترین خودروی جهان ساخته شده و جانشین مدل افسانه‌ای ونوم GT به‌حساب می‌آید. این ماشین حاصل همکاری هنسی و شرکت انگلیسی دلتا موتور اسپرت سیلورستون بوده و نخستین‌بار در نمایشگاه SEMA 2017 از آن رونمایی شد. سوپر اسپرت ونوم F5 از پیشرانه ۶.۶ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر استفاده می‌کند که در بخش وسط ماشین تعبیه شده است. این موتور ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و چرخ‌های عقب را به حرکت می‌اندازد. بدنه ونوم F5 تماماً از جنس فیبر کربن است و وزن آن به ۱۳۳۸ کیلوگرم می‌رسد. این ماشین می‌تواند در مدت‌زمان ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0