ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
17 بازدید

معرفی خودرو وارداتی هیوندای i20 کرمان موتور

معرفی خودرو وارداتی هیوندای i20 کرمان موتور

مقدمه

با ازسرگیری واردات خودرو، مونتاژکاری قدیمی کشور تصمیم به عرضه مدل‌های مختلف هیوندای به بازار کرده است. شرکت کرمانی، دست روی نسل سوم هاچبک جذاب و جوان‌پسند و درعین‌حال اقتصادی و ارزان‌قیمت i20 گذاشته که محصول سال ۲۰۲۰ بوده و از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می‌گیرد. در ادامه، مشخصات هیوندای i20 وارداتی کرمان موتور را به طور مفصل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات ظاهری هیوندای i20

مدل ۲۰۲۳ هیوندای i20 از زبان طراحی جدید شرکت کره‌ای بهره می‌گیرد که دارای خطوط شکسته و زاویه سازی‌های متعدد است. نمای مقابل ماشین شامل یک جلوپنجره مشبک بزرگ و چندضلعی می‌شود که از دو گوشه بالا به چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار اصلی متصل شده است. نوار باریک LED در پیرامون این چراغ‌ها به عنوان دیلایت در طول روز عمل می‌کند. در قسمت پایین‌تر، چراغ‌های مه‌شکن در قاب مثلثی شکل در دو طرف سپر جاسازی شده‌اند. این المان‌ها در کنار خطوط برجسته کاپوت، نمای تهاجمی و جوان‌پسندی را برای خودرو به وجود آورده‌اند.

نمای جانبی ماشین طراحی ساده‌ای داشته و شامل رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، ستون‌های مشکی رنگ، حاشیه باریک و کرومی زیر پنجره‌ها و دستگیره‌های درب هم‌رنگ با بدنه می‌شود. عقب ماشین نیز با چراغ‌های سرتاسری، اسپویلر نه‌چندان برجسته، آنتن باله کوسه‌ای و سپر اسپرت، جلوه جذابی از خودروی وارداتی جدید را به تصویر می‌کشد. این هاچبک اسپرت با ارتفاع کم ۱.۴۵ متری خود، بدون شک نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. طول و عرض ماشین به ترتیب ۴۰۴۰ و ۱۷۷۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲۵۸۰ میلی‌متر می‌رسد.

داخل کابین i20 هیوندای

علی‌رغم فاصله ۲.۵۸ میلی‌متری میان دو محور، کابین i20 فضای نسبتا جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ایستاده روی داشبورد، به سیستم اطلاعات سرگرمی تعلق دارد که از فناوری‌های اپل کارپلی، اندروید اتو، قابلیت اتصال به گوشی از طریق AUX، بلوتوث، HDMI، سی دی پلیر، هدفون بی‌سیم و USB پشتیبانی می‌کند. غربیلک فرمان حالت گرد و دایره‌ای داشته و لوگوی هیوندای در وسط آن حک شده است. دکمه‌های کنترلی متعدد روی دو شاخه فرمان جاسازی شده‌اند. پشت فرمان نیز نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، اطلاعات حیاتی ماشین را به راننده نمایش می‌دهد.

صندلی‌ها خوش‌ساخت و راحت هستند، هرچند ممکن است برای کنترل قیمت، کرمان موتور به‌جای روکش چرمی، روکش پارچه‌ای را برای آن‌ها سفارش دهد. علی‌رغم اقتصادی‌بودن، کابین i20‌ هیوندای از متریال باکیفیت و مرغوب ساخته شده و بدون شک نمره قبولی را از سرنشینان دریافت می‌کند.

مشخصات فنی i20

هیوندای i20 در بازار جهانی با دو پیشرانه متفاوت عرضه شده، ولی نسخه کرمان موتور به موتور ۱ لیتری توربوشارژ ۳ لیتری ۱۲ سوپاپه با پاشش سوخت T-GDi مجهز است. این پیشرانه می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال یافته و باعث حرکت آن‌ها می‌شود.

از دیگر مشخصات فنی هیوندای i20 می‌توان به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد، ۱۰.۳ ثانیه اشاره کرد. این ماشین برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی به مصرف ۵ لیتر سوخت احتیاج دارد.

اگر نسبت به قوای محرکه پیشرانه دوم کنجکاو هستید، بد نیست بدانید حجم آن ۱.۲ لیتر بوده و ضعیف‌تر از موتور ۱ لیتری عمل می‌کند، چراکه فاقد فناوری توربوشارژ و پاشش GDi است. این موتور حداکثر ۸۷ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن به ۱۱۵ نیوتن متر می‌رسد. گیربکس CVT وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو را بر عهده داشته و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۱۴.۵ ثانیه اتفاق می‌افتد. این نسخه حداکثر تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

بنابراین، سفارش موتور ۱ لیتری توسط کرمان موتور برای این هاچبک اسپرت و جوان‌پسند، یک انتخاب هوشمندانه به‌حساب می‌آید که درعین‌حال موجب کاهش قیمت محصول کره‌ای در بازار داخلی شده است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی هیوندای i20

هاچبک i20 در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESC و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) می‌شود.

در لیست امکانات ایمنی و رفاهی ماشین، مواردی همچون شش ایربگ ۱۰ نقطه‌ای، کروز کنترل، استارت بدون کلید، سیستم هشدار تشخیص برخورد، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، نورپردازی محیطی آبی‌رنگ، قفل‌مرکزی، سیستم تهویه‌مطبوع به همراه دریچه‌های جداگانه برای صندلی‌های ردیف عقب، بالابرهای شیشه‌برقی، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، پد شارژ بی‌سیم گوشی همراه، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور نور، کرنرلایت، سانروف و… ذکر شده‌اند.

قیمت هیوندای i20 مدل ۲۰۲۳

هاچبک وارداتی کرمان موتور در بازار جهانی بین ۸ الی ۱۳ هزار دلار قیمت دارد؛ بنابراین می‌توان گفت i20 به‌عنوان یک خودروی اقتصادی وارد بازار کشور می‌شود.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0