ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
4 ماه پیش
.
28 بازدید

معرفی خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت

معرفی خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت

صنعت خودروسازی جهان بنا به خواسته مصرف‌کنندگان، قوانین انتشار گازهای آلاینده و دستورالعمل‌های دولتی، با سرعت بالایی به سمت برقی شدن پیش می‌رود. با اینکه اکثر تولیدات خودروسازان در سال‌های اخیر در دسته تمام برقی قرار می‌گیرند، هنوز هم برخی مدل‌ها به پیشرانه‌های هیبریدی مجهز هستند که برخی از بهترین مشخصات خودروهای درون‌سوز و برقی را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. خودروهای هیبریدی به‌جای شارژ پک باتری، به پر کردن باک بنزین احتیاج دارند، ولی مصرف سوخت آن‌ها به طور قابل‌توجهی کمتر از ماشین‌های بنزینی است. در این مقاله به معرفی خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت می‌پردازیم.

مدل ۲۰۲۴ لکسوس ES 300h

لکسوس تنها تولیدکننده لوکسی است که یکی از مدل‌های آن در لیست خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت قرار می‌گیرد. مدل ES 300h لکسوس تأکید می‌کند که یک خودروی هیبریدی نباید صرفاً روی جنبه اقتصادی تمرکز داشته باشد. سدان سایز متوسط لوکس ژاپنی به کابین جادار، آرام، مجلل و مجهز برخوردار است و با قیمت ۴۴.۵ هزار دلار به فروش می‌رسد. لکسوس ES 300h از پیشرانه هیبریدی ۲.۵ لیتری استفاده می‌کند که قادر به تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور است. این ماشین برای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی به ۵.۳ لیتر بنزین احتیاج دارد.

مدل ۲۰۲۴ هوندا آکورد

هوندا آکورد یک قهرمان شایسته و ارجمند در سگمنت سدان‌های سایز متوسط است که ویژگی‌هایی همچون دینامیک عالی، فهرست بالابلندی از امکانات و تجهیزات، کابین لوکس و مجلل، استایل جذاب و کارایی قابل‌ملاحظه‌ای را ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه، آکورد هیبریدی در مصرف سوخت نیز به شیوه‌ای بهینه عمل می‌کند. این خودرو برای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی تنها ۴.۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. پیشرانه به‌کاررفته در محصول لوکس ژاپنی حدود ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. با اینکه اکثر خودروهای هیبریدی فاقد هیجان رانندگی هستند، ولی آکورد تجربه و کیفیت رانندگی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. قیمت مدل جدید این خودرو از ۳۲.۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

مدل ۲۰۲۴ تویوتا کرولا

تویوتا کرولا ۲۰۲۴ با مصرف سوخت ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر جاده ترکیبی، در لیست خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت قرار می‌گیرد. جالب اینکه مصرف سوخت شهری ماشین، ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. قیمت این خودرو از ۲۳.۵ هزار دلار آغاز شده و در نهایت به ۲۷ هزار دلار می‌رسد. کرولای هیبریدی خودروی چندان هیجان‌انگیزی برای سواری نیست، چون موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر آن تنها ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به گیربکس CVT متصل است. اما علاوه بر مصرف سوخت بهینه، این ماشین تجربه رانندگی عالی و سواری نرم و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

مدل ۲۰۲۴ تویوتا کمری

نسخه هیبریدی کمری ترکیبی از تمام مشخصه‌های مثبت مدل استاندارد است، ولی در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند. این ماشین در ازای پیمایش صد کیلومتر جاده ترکیبی به ۴.۵ لیتر بنزین احتیاج دارد، درحالی‌که مصرف سوخت ترکیبی در بهینه‌ترین نسخه بنزینی دست‌کم ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. کمری در ۴ تریم روانه بازار شده که بهینه‌ترین آن‌ها از لحاظ مصرف سوخت، نسخه LE است. سه تریم دیگر یعنی SE، XLE و XSE نیز مصرف سوخته بهینه‌ای دارند و برای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی به ۵.۱ لیتر بنزین احتیاج دارند. کمری از موتور ۲.۵ لیتری بهره می‌گیرد که به گیربکس CVT متصل است. پیشرانه هیبریدی خودرو درمجموع ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور داشته و نیروی خود را روی محور جلو اعمال می‌کند. ارزان‌ترین تریم کمری با قیمت ۲۸.۸ هزار دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد. همان‌طور که از یک کمری انتظار می‌رود، این ماشین دارای ویژگی‌های مطلوب از جمله فضای کابین جادار و مجهز است و به‌عنوان یک خودروی عالی برای مسافرت‌های خانوادگی در نظر گرفته می‌شود.

مدل ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا

مدل ۲۰۲۴ هیوندای سوناتا، یکی دیگر از خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت است. این ماشین در هر صد کیلومتر جاده ترکیبی حدود ۴.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. سدان سایز متوسط سوناتا با طراحی خاص و منحصربه‌فردی ساخته شده و علاوه بر ویژگی‌های استاندارد متنوع، کابین جادار و راحت و فضای حمل بار سخاوتمندانه‌ای را در دسترس سرنشینان قرار می‌دهد. سوناتا به موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۸ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها می‌رساند. این ماشین صد کیلومتر جاده شهری را با ۸.۴ لیتر بنزین طی می‌کند. سوناتا در پایه‌ترین مدل با قیمت ۲۸.۴ هزار دلار به فروش می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ کیا نیرو

کیا نیرو با مصرف ۴.۴ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر جاده ترکیبی، جزو خودروهای هیبریدی با مصرف سوخت بهینه در نظر گرفته می‌شود. جدیدترین مدل این ماشین با ظاهری کاملاً جدید، ویژگی‌ها و فناوری‌های به‌روز و از همه مهم‌تر، قیمت اقتصادی حدود ۲۷ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. یک پیشرانه هیبریدی ۱.۶ لیتری با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور، کیا نیرو را به حرکت وامی‌دارد. البته نیرو خودروی پرشتابی نیست و حدود ۸.۹ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. بااین‌حال جثه جمع‌وجور و بهینگی مصرف سوخت، کراس‌اوور کره‌ای را به یک گزینه عالی برای رفت‌وآمدهای شهری تبدیل می‌کند. این ماشین در نسخه پلاگین هیبرید نیز روانه بازار شده است.

مدل ۲۰۲۳ هیوندای النترا

مدل ۲۰۲۳ هیوندای النترا دارای اشتراکات متعددی با برادر بزرگ‌تر خود، سوناتا است. این سدان اسپرت و خوش‌چهره با ویژگی‌های استاندارد متعددی روانه بازار شده و قیمت مدل پایه آن به ۲۴.۵ هزار دلار می‌رسد. النترا از لحاظ بهینگی مصرف سوخت در جایگاه بالاتری نسبت به سوناتا قرار می‌گیرد. این ماشین برای پیمودن صد کیلومتر جاده ترکیبی، تنها ۴.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند. خودرو کره‌ای قوای محرکه خود را از یک پیشرانه هیبریدی ۱.۶ لیتری دریافت می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۱۳۹ اسب بخار و ۲۶۴ نیوتن متر اعلام شده است. این مشخصات از طریق گیربکس دستی یا اتوماتیک دوکلاچه، چرخ‌های جلو را به حرکت می‌اندازند.

مدل ۲۰۲۴ تویوتا پریوس

پریوس ۲۰۲۴ با مصرف سوخت ترکیبی ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر در صدر جدول خودروهای هیبریدی با بهینه‌ترین مصرف سوخت قرار دارد. این خودرو در اقتصادی‌ترین تریم، در ازای پیمودن صد کیلومتر جاده شهری نیز ۴.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. پریوس به موتور هیبریدی ۲ لیتری مجهز است که ۱۹۴ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن به ۱۸۸ نیوتن متر می‌رسد. این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل‌جلو و دو دیفرانسیل روانه بازار شده و حدود ۲۸ هزار دلار قیمت دارد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0