ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
5 ماه پیش
.
62 بازدید

معرفی خودروهای بنزینی و غیر بنزینی وارداتی کرمان موتور در سامانه یکپارچه

معرفی خودروهای بنزینی و غیر بنزینی وارداتی کرمان موتور در سامانه یکپارچه

کرمان موتور یکی از خودروسازان بزرگ کشور است که در بخش خصوصی فعالیت می‌کند. این شرکت غالباً مدل‌های مختلف JAC را به مونتاژ می‌رساند، ولی با ازسرگیری واردات، وارد این حوزه نیز شده است. کرمان موتور دست روی یکی از پرطرف‌دارترین برندهای خودرو در ایران گذاشته و مدل‌های مختلف هیوندای را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. در حال حاضر خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه به فروش می‌رسند. در این مقاله با خودروهای خارجی آشنا می‌شویم که توسط کرمان موتور در ویترین سامانه به عرضه درآمده‌اند.

سدان کره‌ای هیوندای النترا

هیوندای النترا (Elantra) یکی از سدان‌های جذاب و زیبای کره‌ای است که به نمایندگی کرمان موتور و تحت برند KTL روانه بازار کشور می‌شود. این ماشین زیر نظر خالق خودروهای مطرحی همچون لامبورگینی مورسیه‌لاگو طراحی شده و از زبان طراحی مشترک با کراس‌اوورهای توسان و کرتا بهره می‌گیرد. در نمای مقابل النترا،   جلوپنجره بدون حاشیه خاصی به چراغ‌های درشت و کشیده متصل شده و ظاهری چالاک و تهاجمی را به وجود آورده است. این ماشین کابین بزرگ و مجهزی دارد و در مقایسه با مدل‌های قبلی، تغییرات قابل‌توجهی را می‌توان در فرم غربیلک فرمان، داشبورد و کنسول مرکزی مشاهده کرد. النترا از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۱۲۶ اسب بخار قدرت و حدود ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولیدی خود را از طریق گیربکس ۶سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. خودرو کره‌ای به حدود ۱۱ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این رقم با تداوم فشار روی پدال گاز به ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی النترا ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

سدان کره‌ای هیوندای اکسنت

سدان دیگر کرمان موتور در سامانه یکپارچه، هیوندای اکسنت (Accent) است. این ماشین از جلوپنجره بزرگ و مشبک در نمای مقابل استفاده می‌کند و جلوه‌ای اسپرت و تهاجمی را به نمایش می‌گذارد. خودروی کوچک شهری از ایمنی بالایی برخوردار بوده و مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر، مهم‌ترین مزیت آن به‌حساب می‌آید. اکسنت به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر مجهز است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۲۱ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر می‌رسد. این مشخصات به‌وسیله گیربکس ۶سرعته اتوماتیک به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌شوند. اکسنت به راننده اجازه می‌دهد لذت پیمودن مسیر مستقیم با سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به النترا دارد و از سطح امکانات قابل‌قبولی برخوردار است. بااین‌حال طبق کاتالوگ منتشرشده توسط کرمانی‌ها، سیستم مهمی به نام کروز کنترل در لیست امکانات ایمنی خودرو مشاهده نمی‌شود.

کراس‌اوور کره‌ای هیوندای کرتا

هیوندای کرتا (Creta) یکی از زیباترین و مدرن‌ترین کراس‌اوورهای موجود در سامانه یکپارچه است که توسط کرمان موتور در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این ماشین از زبان طراحی مشترک با توسان و النترا بهره می‌گیرد که جلوپنجره بزرگ با الگوی پارامتریک مهم‌ترین خصیصه آن به‌حساب می‌آید. هیوندای کرتا ظاهری اسپرت و جوان‌پسند داشته و قشر جوان را مجذوب خود می‌کند. این ماشین همچنین کابین مجهز و جاداری دارد، هرچند نمایشگر نسبتاً کوچک و دکمه‌های فیزیکی متعدد در آن چندان با روندهای امروزی مطابقت ندارند. در زیر کاپوت هیوندای کرتا، یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر تعبیه شده که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس CVT قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. هیوندای کرتای وارداتی برای پیمودن مسافت صد کیلومتری به ۷ لیتر بنزین نیاز دارد. این ماشین می‌تواند تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. همانند دیگر محصولات هیوندای، کرتا نیز با برند KTL روانه بازار می‌شود.

کراس‌اوور کره‌ای هیوندای توسان

توسان، یکی از خودروهای محبوب نزد رانندگان ایرانی است که تا پیش از وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو، فروش قابل‌توجهی در بازار کشور داشت. پس از حدود چهار سال وقفه، هم‌اینک نسخه جدید این ماشین وارد سامانه یکپارچه شده تا امکان خرید آن مجدداً برای طرف‌داران فراهم شود. هیوندای توسان با نام iX35 یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کراس‌اوورهای کره‌ای است و از لحاظ قوای فنی، جایگاه بالاتری نسبت به کرتا دارد. البته به دلیل جلوپنجره بزرگ با الگوی پارامتری، ممکن است در نگاه اول تفاوت میان توسان و کرتا احساس نشود. این ماشین قوای محرکه خود را از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی دریافت می‌کند که قادر به تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور است. توسان یک خودروی دیفرانسیل‌جلو بوده و از گیربکس ۶سرعته اتوماتیک بهره می‌گیرد. حداکثر سرعت ۱۸۱ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک از دیگر مشخصات هیوندای توسان در بخش فنی به‌حساب می‌آیند.

سدان چینی جک E50A

هیوندای علاوه بر خودروهای بنزینی هیوندای، یک محصول تمام برقی را نیز در ویترین سامانه یکپارچه قرار داده است. این خودرو، جک E50A است که نسخه الکتریکی و پیش از فیس لیفت سهول E50A به شمار می‌آید. به همین دلیل جک J7 برقی ظاهر قدیمی‌تری نسبت به نسخه بنزنی دارد. بااین‌حال این خودروی کوپه با جلوپنجره بسته و چراغ‌های کشیده، ظاهر قابل‌قبولی را به نمایش می‌گذارد. سدان وارداتی کرمان موتور به پیشرانه الکتریکی ۱۹۰ اسب بخاری مجهز است که گشتاور آن به ۳۴۰ نیوتن متر می‌رسد. این مشخصات به‌واسطه گیربکس تک‌مرحله‌ای به چرخ‌های جلو وارد می‌شوند. جک E50A شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۷.۶ ثانیه مدیریت می‌کند. این ماشین به باتری ۵۰.۱ کیلووات‌ساعتی مجهز است که با فناوری شارژ سریع همخوانی داشته و در مدت‌زمان ۴۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. در صورت فول بودن ظرفیت باتری، سدان برقی جک می‌تواند حدود ۴۰۲ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به ایستگاه شارژ رسانی طی کند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0