ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
1 سال پیش
.
1 بازدید

معرفی جک S5 فیس لیفت کرمان موتور

معرفی جک S5 فیس لیفت کرمان موتور

اس ۵ جدید روی شاسی یکپارچه سوار شده و وزن آن حدود ۱.۵ تُن است. از دیدگاه کارشناسانه، به‌غیراز نمای مقابل، تغییرات چندانی روی ظاهر خودرو اعمال نشده است. در واقع فیس لیفت جدید S5 از نمای جانبی و عقب با نسخه قدیمی فرقی ندارد.

نسخه جدید دارای جلوپنجره بزرگ و یکپارچه به رنگ مشکی است که شامل نوارهای کرومی افقی می‌شود و لوگوی ستاره معرف کمپانی چینی JAC در قسمت بالای آن به چشم می‌خورد. جلوپنجره به نحوی طراحی شده که از طرفین به چراغ‌های جلو می‌رسد و ظاهری خشن و تهاجمی به خودرو می‌بخشد. چراغ‌های مه‌شکن به‌جای قاب مربعی، شکل P مانندی به خود گرفته‌اند. بااین‌وجود، گرافیک چراغ‌های جلو تغییر خاصی پیدا نکرده و مشابه با مدل قبلی است.

نسخه جدید همانند مدل قبلی ظاهر اسپرت و جوان‌پسند خود را حفظ کرده و به‌محض عرضه در بازار، با استقبال گرم خریداران مواجه شد.

کابین جک S5 جدید کرمان موتور

کابین خودروی جدید تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد. البته به‌محض ورود و نشستن روی صندلی‌ها، می‌توان به ارتقای کیفیت متریال و مواد استفاده‌شده در کابین پی برد، هرچند نه به‌اندازه‌ای که قابل‌تحسین باشد.

کابین از فضای باز و مناسبی برخوردار بوده و آسایش سرنشینان را در سفرهای طولانی تضمین می‌کند. ولی یک نکته قابل‌توجه درون کابین به چشم می‌آید. دریچه‌های تهویه به شیوه‌ای متفاوت با حاشیه نقره‌ای طراحی شده‌اند که توازن و زیبایی خاصی را به وجود آورده است. فرمان خودرو شامل اجزای کرومی، دکمه‌های کنترلی و لوگوی ستاره‌ای جک بوده و به همراه پنل پشتی، ویژگی اسپرت بودن را به درون کابین انتقال داده است.

مشخصات فنی JAC S5  فیس لیفت

مهم‌ترین تفاوت S5 جدید نسبت به نسخه قبلی، استفاده از موتور ۱.۵ لیتری به‌جای موتور ۲ لیتری است. موتور ۱.۵ لیتری از فناوری پاشش مستقیم سوخت به درون سیلندر یا همان TGDi برخوردار بوده و بازده و کارایی بهتری نسبت به موتور ۲ لیتری قبلی دارد.

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر جدید قادر به تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور است که به‌واسطه گیربکس ۶سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور چرخ‌های جلو وارد می‌شود. حداکثر سرعت ماشین به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸.۶ لیتر است.

مصرف سوخت داخل شهر و خارج از شهر برای هر ۱۰۰ کیلومتر به ترتیب حدود ۱۲ و ۷.۱ لیتر اعلام شده است. حجم باک خودرو ۵۵ لیتر است. جک اس ۵ جدید کرمان موتور همچنین از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی کرده و به سیستم EOBD مجهز است.

امکانات و تجهیزات رفاهی JAC S5

از لحاظ سیستم ترمز و پایداری، فیس لیفت جک اس ۵ به مجموعه کاملی از سیستم‌های ضروری مجهز است. سیستم ضد قفل روی هر چهارچرخ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک یا همان HBA، سیستم کنترل سرعت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی (HDC)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم پارک برقی مجموعه کامل تجهیزات مربوط به ترمز و پایداری خودرو را تشکیل می‌دهند.

از لحاظ ایمنی، این ماشین به چهار عدد کیسه هوا جهت حفظ امنیت راننده و سرنشین جلو در برابر ضربات واردشده از مقابل و جانب مجهز است.

به‌عنوان یک خبر خوش برای دوستداران جک S5، کروز کنترل و دی لایت بالاخره به لیست تجهیزات این خودرو اضافه شدند. کرمان موتور برای حفظ رقابت با مونتاژکارهای دیگر، تجهیزات و امکانات گوناگونی را برای اس ۵ جدید لحاظ کرده است. سانروف، چراغ‌های عقب LED، آینه‌های جانبی برقی تاشونده همراه با گرم‌کن، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت روشنایی خودکار و تنظیم ارتفاع نور، دوربین دنده‌عقب، سیستم پخش DVD با ورودی USB و IPOD و خروجی AUX ‌، شش عدد بلندگو، خروجی پاور ۱۲ ولتی، دیمر (تنظیم‌کننده نور صفحه کیلومتر)، کامپیوتر سفری، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، پوشش چرمی فرمان و صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ایزوفیکس، قفل ایمنی کودک، سیستم سنجش فشار باد تایرها، فرمان برقی، سیستم ضدسرقت، تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوکاناله، حسگر پارک جلو و عقب، شیشه ریلکس، سنسور باران، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم مشایعت تا درب منزل روی چراغ‌های جلو و غیره، همگی جزو امکانات و آپشن‌های جک S5 به‌حساب می‌آیند.

 

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0