ایستگاه
خواندن 3 دقیقه
.
2 سال پیش
.
6 بازدید

معرفی جک S3 کرمان موتور

معرفی جک S3 کرمان موتور

معرفی JAC S3 کرمان موتور

افزایش تمایل مشتریان ایرانی به خرید کراس‌اوورهای چینی در بازه‌های قیمتی اقتصادی و میان‌رده، سبب شده است تا شاهد عرضه خودروهایی همچون جک S3 به بازار باشیم. این کراس‌اوورهای اقتصادی به‌اندازه برادران بزرگ‌تر خود سریع و قدرتمند نیستند؛ اما ظاهری مناسب و امکانات قابل‌قبول را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌دهند.

در این مطلب نگاهی به جک S3 خواهیم داشت، خودرویی که نقش برادر کوچک‌تر و اقتصادی جک S5‌ را ایفا می‌کند. جک S3 هم‌اکنون با ام وی ام X33s و تیگارد X35 ‌ در بازار ایران رقابت می‌کند.

طراحی ظاهری، عجیب و جدید

یکی از نخستین مواردی که پس از عرضه JAC S3 موجب جلب‌توجه مشتریان شد، ظاهر متفاوت این خودرو نسبت به دیگر کراس‌اوورهای چینی بازار بود. جک S3 بیشتر از آنکه کراس‌اوور باشد، یک مینی ون یا MPV محسوب می‌شود. ظاهر عجیب و نه‌چندان مرسوم جک S3 در ابتدا برای مشتریان ایرانی ناموزون به نظر می‌رسید؛ اما هم‌اکنون که چند سال از عرضه این خودرو گذشته است، به‌تدریج طراحی خارجی جک S3 برای مشتریان عادی قلمداد می‌شود.

  کابین جک S3 زیبا می باشد و قسمت‌های مختلف آن با یکدیگر هماهنگ هستند. به‌واسطه استفاده از شیشه‌های لچکی، راننده دید مناسبی به اطراف دارد و فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان JAC S3 نیز رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. همچنین به دلیل فاصله بین دو محور بالای جکS3، قسمت بار این خودرو ظرفیت مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشخصات فنی، بازهم متفاوت

تنها ظاهر جک S3 نیست که با دیگر کراس‌اوورهای چینی تفاوت دارد، بلکه پیشرانه این خودرو نیز با سایر رقبا فرق دارد. برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای چینی که با موتورهای 1.5 لیتری عرضه می‌شوند، جک S3 به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز است.

این پیشرانه حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای انتقال قدرت نیز از گیربکس اتوماتیک CVT ‌ کمک می‌گیرد. همان گونه که انتظار می‌رود، JAC S3 تک دیفرانسیل است و شتاب اولیه متوسطی را از خود به نمایش می‌گذارد. در حقیقت JAC S3 یک کراس‌اوور اقتصادی است و به همین دلیل نباید توقع JAC S5 ‌ را از این خودرو داشته باشید.

امکانات و آپشن‌ها

جک S3 یکی از نخستین کراس‌اوورهای اقتصادی بازار ایران بود که امکانات ایمنی را با قیمتی مطلوب در اختیار مشتریان قرار می‌داد. این کراس‌اوور به سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در  سربالایی مجهز است که وجود آن‌ها برای خودرویی در این کلاس ضروری محسوب می‌شود. دو کیسه هوا، سیستم ترمز کمکی و سامانه‌های ABS ‌ و EBD ‌ دیگر تجهیزات این خودرو را تشکیل می‌دهند.

از جمله امکانات رفاهی جک S3 نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، دی لایت و اتولایت، فرمان برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه شش بلندگو و نمایشگر، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، سانروف، دوربین عقب، کروز کنترل، حسگر اندازه‌گیری فشار باد تایرها و تریم چرمی کابین.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. امیر نیم‌رخ
    امیر

    کم مصرف و کم خرج و بهترین گزینه

دیدگاهتان را بنویسید

1