ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
2 ماه پیش
.
112 بازدید

معرفی بهترین خودروهای هیبریدی جایگزین تویوتا پریوس پرایم

معرفی بهترین خودروهای هیبریدی جایگزین تویوتا پریوس پرایم

مقدمه

این روزها خیلی‌ها در نقاط مختلف دنیا به دنبال لایف‌استایلی هستند که هم سازگاری بیشتری با محیط‌زیست داشته باشد و هم کم‌هزینه‌تر باشد. خرید یک ماشین با مصرف سوخت پایین، یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است. در بین خودروهایی که تمام برقی نیستند، تویوتا پریوس پرایم ازاین‌حیث زبانزد شده و محبوبیت بالایی پیدا کرده است. اما جایگزین‌های زیادی هم برای آن در بازار وجود دارد؛ چه مدل‌های پلاگین هیبرید (PHEV) و چه هیبرید! در این لیست، خودروهایی را گردآوری کرده‌ایم که نه‌تنها قیمت و مشخصات مشابهی با Prius Prime دارند؛ بلکه در مصرف بهینه سوخت، مورد تأیید EPA (آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا) هم هستند.

کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید با قیمت پایه 40 هزار دلار

کیا با زبان طراحی نوآورانه خود شناخته می‌شود و Sportage هم با آن استایل خشن و جسورانه، از این قاعده مستثنی نیست. انواع مختلفی از این خودرو عرضه شده که شامل نسخه پایه بنزینی تا نسخه‌های مجهز به پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید می‌شود. در نسخه هیبرید، یک پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری با 227 اسب بخار قدرت وجود دارد؛ این در حالی است که قدرت نسخه پلاگین هیبرید با همان انجین توربوشارژ، به 261 اسب بخار می‌رسد. هر دو البته خیلی سریع‌تر از مدل ارزان‌تر و غیر هیبرید هستند که 187 اسب بخار قدرت دارد. به ادعای کیا، اسپورتیج پلاگین هیبرید در حالت درایو الکتریکی، با شارژ کامل حدود 55 کیلومتر برد دارد؛ تقریبا 16 کیلومتر کمتر از پریوس پرایم! مسافت قابل پیمایش آن در مجموع به بیش از 690 کیلومتر می‌رسد؛ اما این رقم هم از برخی خودروهای موجود در این لیست، کمتر است. مصرف سوخت آن نیز در قیاس با رقبا، تعریف چندانی ندارد. کیا اسپورتیج PHEV در حالت‌های بنزینی و هیبرید، به ترتیب صدی 6.72 و 2.77 لیتر می‌سوزاند.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید با قیمت پایه 39 هزار دلار

هیوندای نسل نخست Tucson را در سال 2004 روانه بازار کرد و بعدها، پیشرانه‌های هیبرید هم به آن اضافه شدند؛ یک SUV کامپکت خوش استایل و خوش عملکرد! این خودرو با پیشرانه هیبرید، 226 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. در نسخه پلاگین هیبرید اما با همین مقدار گشتاور، قدرت 261 اسب بخاری حاصل می‌شود. نسخه PHEV که از یک باتری 13.8 کیلووات ساعتی برای موتور الکتریکی و یک انجین چهار سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌کند، در حالت فول برقی 53 کیلومتر برد دارد. البته در مصرف بهینه سوخت، به خوبی خیلی از رقبا نیست. این رقم در هیوندای توسان PHEV روی حالت‌های بنزینی و دوگانه، به ترتیب صدی 6.72 و 2.94 لیتر است. شاید در برد و مصرف سوخت، توسان به پای پریوس پرایم نرسد؛ اما جادار بودن یکی از برتری‌های آن محسوب می‌شود. همچنین در حالی که امروزه بسیاری از خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید از سیستم انتقال نیرو CVT استفاده می‌کنند که چندان نرم نیست؛ خوشبختانه هیوندای برای توسان یک گیربکس اتومات شش سرعته را برگزید.

کیا نیرو پلاگین هیبرید با قیمت پایه 35 هزار دلار

طراحی ماهرانه کیا در Niro ثابت کرد می‌توان ماشینی ساخت که در عین زیبایی و خوش استایلی، ارزان هم باشد. نیرو هیبرید با برچسب قیمت 28 هزار دلاری و یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری، 139 اسب بخار قدرت دارد. ولی اگر این را کافی نمی‌دانید، باید به سراغ نسخه پلاگین هیبرید بروید که دارای 180 اسب بخار قدرت و 53 کیلومتر برد در حالت تمام الکتریکی است. این خودرو به ترتیب در حالت‌های بنزینی و دوگانه، حدودا صدی 4.9 و 2.18 لیتر سوخت مصرف می‌کند تا از این لحاظ، یکی از بهترین‌ها باشد. همچنین به گفته Kia با اتصال به شارژر سطح 2، باتری آن در کمتر از 3 ساعت فول شارژ می‌شود.

هوندا آکورد هیبرید با قیمت پایه 33 هزار دلار

هنگامی که در سال 1976 متولد شد، هوندا آکورد یک هاچبک سه درب بود و تا به امروز، شش نسل مختلف داشته است. در ژاپن، Accord یک خودروی تحسین شده و در آمریکا، یکی از پرفروش‌‌ترین‌ها طی چند سال اخیر بود. ارزان‌ترین تریم هیبرید آن که با نام Sport Hybrid شناخته می‌شود، یک انجین چهار سیلندر 2.0 لیتری و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع، نیرویی معادل 204 اسب بخار و گشتاور 335 نیوتن متری تولید می‌کنند. تریم‌های دیگری نظیرEx-L  وSport-L  هم هست که سرآمد آن‌ها، Touring Hybrid نام دارد. مصرف سوخت ترکیبی هوندا آکورد هیبرید در هر صد کیلومتر، فقط 4.9 لیتر است. با توجه به باک 48.5 لیتری، مجموع مسافت قابل پیمایش آن به 989 کیلومتر می‌رسد. تویوتا پریوس پرایم هم مانند آکورد، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد؛ ولی به دلیل داشتن باک کوچک‌تر، برد آن بیش از 885 کیلومتر نیست.

تویوتا راوفور هیبرید با قیمت پایه 32 هزار دلار

در دهه 90 میلادی، RAV4 به عنوان یک SUV کراس اوور کامپکت متولد شد؛ مجهز به موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری، 119 اسب بخار قدرت و اشتراکاتی با تویوتا کرولا! با گذشت نزدیک به 30 سال و پس از پنج نسل، راوفور همچنان یک کراس اوور موفق است و حالا پیشرانه هیبرید هم دارد. مدل 2024 تویوتا RAV4 هیبرید با ترکیبی از دو موتور الکتریکی و یک انجین بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری کار می‌کند.  یکی از این موتورهای برقی، به موتور بنزینی متصل است تا نیروی تولیدی را به محور جلو برساند و دیگری، به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. مدل استاندارد راوفور هیبرید، 219 اسب بخار قدرت دارد، یعنی تقریبا برابر با پریوس پرایم؛ اما در نسخه پلاگین پرایم، این مقدار به 302 اسب بخار می‌رسد. البته خب قیمت RAV4 Prime هم خیلی بیشتر است. ناگفته نماند که تویوتا راوفور هیبرید، 6 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

هیوندای سوناتا هیبرید با قیمت پایه 31 هزار دلار

هیوندای با توصیف مدل 2024 سوناتا به یک سدان هیبرید فوق مدرن، دو تریم برای آن با اسامی SEL Hybrid و Limited Hybrid ارائه کرده است. مدل SEL که از وجود  یک پیشرانه هیبرید چهار سیلندر 2.0 لیتری و سیستم انتقال نیرو اتوماتیک 6 سرعته بهره می‌برد، 192 اسب بخار قدرت دارد؛ هر چند که گشتاور آن هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. در مصرف بهینه سوخت، مدل 2024 هیوندای سوناتا هیبرید یکی از بهترین‌هاست. این خودرو در شهر، صدی 5.35 لیتر و در بزرگراه، صدی 4.61 لیتر می‌‌سوزاند تا به مصرف ترکیبی 5 لیتر در صد کیلومتر برسیم. پشت فرمان این خودرو در قیاس با مدل 2024 تویوتا پریوس پرایم، می‌توانید 122 کیلومتر بیشتر رانندگی کنید؛ اما با 28 اسب بخار قدرت کمتر! البته یک نسخه غیر هیبرید از سوناتا با پسوند N-Line هم هست که 290 اسب بخار قدرت دارد.

فورد اسکیپ هیبرید با قیمت پایه 30 هزار دلار

مدل‌های Escape نمادی از عزم کمپانی فورد برای ارائه کراس‌اوورهای کامپکت سنتی و ساده هستند. مدل 2024 فورد اسکیپ با تنوع بالای پیشرانه عرضه شده است: از یک توربوشارژ سه سیلندر 1.5 لیتری و یک توربوشارژ چهار سیلندر 2.0 لیتری تا یک نسخه هیبرید و یک پلاگین هیبرید! مانند مدل PHEV، نسخه هیبرید آن هم یک انجین چهار سیلندر 2.5 لیتری در همراهی با دو موتور الکتریکی دارد که خروجی آن‌ها، 210 اسب بخار خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، کمی بیش از 6 لیتر در هر صد کیلومتر است و باتری 10.7 کیلووات ساعتی آن، انرژی لازم برای پیمایش 60 کیلومتر را تامین می‌کند. با باک پُر اما برد Escape Hybrid به نزدیک 900 کیلومتر می‌‍رسد.

تویوتا کمری هیبرید با قیمت پایه 29 هزار دلار

مانند پریوس، تویوتا کمری هم یکی از خودروهای پرفروش در آمریکاست؛ دلیل واضحی هم دارد: چون ارزان است! از اوایل دهه 80 میلادی تا به امروز، Camry تغییرات زیادی به خود دیده و حالا یک پیشرانه هیبرید دارد. مدل 2025 تویوتا کمری هیبرید LE به یک انجین چهارسیلندر 2.5 لیتری و یک موتور الکتریکی تجهیز شده که در کنار هم نیرویی معادل 225 اسب بخار تولید می‌کنند. هنوز میزان دقیق مصرف سوخت این خودرو توسط EPA اعلام نشده؛ اما خود تویوتا بسته به سطح تریم، آن را بین 4.61 تا 5.35 لیتر تخمین زده است. کمری جدید از یک سیستم CVT برای انتقال نیرو به هر چهارچرخ خود استفاده می‌کند و در کمتر از 8 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0