ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
6 ماه پیش
.
158 بازدید

مروری بر مشخصات کراس‌اوور KMC X5 کرمان موتور

مروری بر مشخصات کراس‌اوور KMC X5 کرمان موتور

در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور در کشور عزیزمان بسیار داغ است. از این جای تعجب ندارد که شرکت‌های خودروساز، مونتاژکار و واردکننده پیوسته سعی در افزایش این کلاس از خودروهای پرطرف‌دار به سبد محصولات خود باشند. کرمان موتور به‌عنوان یکی از شرکای قدیمی جک، تاکنون کراس‌اوورهای متعددی از این شرکت چینی را روانه بازار کرده که یکی از جدیدترین آن‌ها، سهول X6 است. این ماشین که یک مدل فیس لیفت شده اساسی روی جک S5 به‌حساب می‌آید، با نام KMC X5 روانه بازار کشور می‌شود. به دلیل محبوبیت S5 انتظار می‌رود خودروی جدید نیز مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گیرد. ازاین‌رو بد نیست نگاهی به مشخصات KMC X5 بیندازیم.

مشخصات ظاهری KMC X5

بر خلاف S5، کراس اوور X5 از ظاهر اروپایی فاصله گرفته و با آن جلوپنجره بزرگ مشبک در نمای مقابل، شباهت بیشتری به خودروهای چینی پیدا کرده است. گریل شش‌ضلعی به واسطه نوار کرومی باریک از چراغ‌ها و کاپوت جدا شده، ولی حالتی یکپارچه با سپر دارد. دیلایت‌ها به صورت دو نوار شکسته در دو گوشه بالای جلوپنجره قرار گرفته‌اند و چراغ‌های اصلی در دو طرف آن به چشم می‌خورند. جالب اینکه به جای لوگوی KMC، شاهد درج لوگوی به‌روزشده پرستوی کرمان موتور روی درب کاپوت هستیم.

جانب ماشین به‌صورت ساده طراحی شده است. هرچند گرافیک رینگ‌ها و همین‌طور استفاده از تزیینات کرومی در حاشیه پنجره‌ها و پایین درب‌ها باعث شده مقداری جذابیت به این سادگی محض اضافه شود. نمای عقب KMC X5 شبیه به اکثر خودروهای چینی است و شامل المان‌هایی همچون آنتن باله کوسه‌ای، اسپویلر، چراغ‌ترمز زیر اسپویلر، چراغ عقب سر تا سری، چراغ‌راهنما در بالای سپر و خروجی اگزوز با حاشیه کرومی در دو طرف سپر می‌شود.

کی‌ام‌سی ایکس ۵ دارای ۴۵۰۵ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۸ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲۶۶۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو حدود ۱۵۶۰ کیلوگرمی وزن داشته و روی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی سوار است.

داخل کابین کی‌ام‌سی X5

با ورود به کابین ایکس ۵ یک نمایشگر بزرگ لمسی ۱۲.۸ اینچی در وسط داشبورد به چشم می‌آید که مربوط به سیستم اطاعات سرگرمی است. پایین‌تر از پنل اطلاعات سرگرمی، دریچه‌های تهویه‌مطبوع جاسازی شده‌اند. غربیلک فرمان حالت D-Cut داشته و شامل دکمه‌های کنترلی روی دوشاخه و لوگوی KMC در وسط می‌شود. در مقابل راننده، یک کلاستر تمام دیجیتالی ۷ اینچی قرار دارد که اطلاعات حیاتی خودرو را به نمایش می‌گذارد.

کنسول مرکزی در میان صندلی‌ها، از طراحی مدرن و امروزی برخوردار است. اهرم تعویض دنده جای خود را به یک شیفتر چرخان با عملگر الکترونیکی (Shift By Wire) داده است. دکمه ترمز پارک برقی و اتوهلد در قسمت پایین شیفتر مشاهده می‌شوند. کنسول همچنین دارای فضای خاص برای قراردادن دو عدد لیوان،  فضای کوچکی برای نگهداری از اشیاء کوچک و یک سطح صاف برای قراردادن گوشی هوشمند است. وجود کول باکس در زیر استراحتگاه بازو نیز یک موهبت برای سرنشینان ماشین به‌حساب می‌آید.

کابین X5 از متریال خوب با کیفیت قابل قبول ساخته شده و به هیچ‌وجه قابل مقایسه با مدل قدیمی‌تر، یعنی S5 نیست. به لطف فاصله ۲.۶۶ متری میان دو محور، کابین فضای باز و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی‌ها از ارگونومی مناسب برخوردار بوده و با پارچه چرمی روکش شده‌اند. حجم بار صندوق ۴۸۵ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب به ۱۸۱۶ لیتر می‌رسد.

مشخصات فنی KMC X5

کراس‌اوور جدید کرمان موتور در زیر کاپوت به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر مجهز است که  از فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) بهره می‌گیرد. این موتور می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و به‌واسطه گیربکس ۶سرعته دوکلاچه، چرخ‌های جلوی ماشین را به حرکت درآورد. حداکثر سرعت ایکس ۵ به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن در مدت‌زمان ۹ ثانیه اتفاق می‌افتد.

پیروی موتور از استاندارد یورو ۵، مصرف سوخت ترکیبی ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر از دیگر مشخصات کی‌ام‌سی X5 به حساب می‌آیند. تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع نیمه‌مستقل تورشن بیم یا همان میل پیچشی است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی ایکس ۵ کرمان موتور

کراس‌اوور KMC X5 با امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوع در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفته است. این ماشین در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ترمز ضد قفل (ABS) به همراه توزیع‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل کشش (TCS)، کمکی ترمز اضطراری (BOS)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و همین‌طور ترمز پارک برقی و اتوهلد می‌شود. تجهیزاتی همچون سنسور باران و نور، سنسور پارک عقب، دی لایت، اتولایت، هشدار چشمک‌زن چراغ عقب در هنگام ترمزگیری ناگهانی (ESS)، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نظارت روی باد لاستیک‌ها (TPMS)، چهار کیسه هوا، ایزوفیکس و قفل کودک، ایمنی خودرو و سرنشینان را در طول سفرهای کوتاه و طولانی تأمین می‌کند.

طبق کاتالوگ منتشرشده در وب‌سایت رسمی کرمان موتور، لیست طویل امکانات رفاهی ماشین شامل مواردی مثل قابلیت نورپردازی داخل بلندگوی جلو، دو خروجی برق ۵ ولت برای ردیف عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌مطبوع مجهز به خروجی هوا برای ردیف دوم، سانروف پانورامیک با قابلیت تشخیص مانع، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو یک ساب ووفر، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و دارای حافظه برای تنظیم گودی کمر در ۴ جهت، صندلی دستی شاگردراننده با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، پشتیبانی سیستم اطلاعات سرگرمی از بلوتوث، USB و اتصال به گوشی همراه (اپل کارپلی و اندروید اتو)، چراغ بدرقه، آینه‌های بغل برقی با قابلیت تاشوندگی به همراه گرم‌کن و راهنمای LED،  پاور ویندوز، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین و… می‌شود.

وضعیت قیمت KMC X5

  در این رنج قیمت X5، کراس اوررهای نظیر تیگارد X35 سانیار موتور و ام‌وی‌ام X55 پرو مدیران و گک GS3 راسا موتور می‌توانند عرصه رقابت را بر محصول جدید کرمان موتور تنگ کنند. وجود آپشن‌های متنوع در کنار تبلیغات مناسب و حفظ قیمت پایین، عواملی هستند که موفقیت ایکس ۵ را رقم می‌زنند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0