ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
9 بازدید

مروری بر مشخصات پژو ۵۰۸

مروری بر مشخصات پژو ۵۰۸

در تب‌وتاب خودروهای شاسی‌بلند، نسل دوم پژو ۵۰۸ هنوز هم طراحی فست بک خود را حفظ کرده و با ارتقای مشخصات ظاهری و باطنی، جایگاه خاص خود را در بازار جهانی حفظ کرده است. مدل ۲۰۲۳ پژو ۵۰۸ در مقایسه با خودروهای هم‌کلاس خود دارای کابین کوچک‌تری است، اما ظاهری بسیار جذاب و مدرن داشته و به امکانات و آپشن‌های متنوعی مجهز است. این خودرو همچنین با پیشرانه‌های قدرتمندی عرضه شده و امکان سواری لذت بخشی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌آورد. در ادامه با بررسی مشخصات پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳ همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳

فست بک پژو ۵۰۸ نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد و حالا فیس لیفت این ماشین با چهره‌ای مدرن و امروزی توسط کمپانی فرانسوی رونمایی شده  که از زبان طراحی جدید پژو بهره می‌گیرد. نمای مقابل ماشین شامل یک جلوپنجره بزرگ و مشبک می‌شود که از طرفین و بدون هیچ حاشیه‌ای به چراغ‌های باریک و کشیده جلو متصل شده است. سه رشته چراغ LED عمودی از گوشه چراغ‌های اصلی به سمت پایین کشیده شده‌اند که جزو زبان طراحی جدید پژو بوده و ظاهری جذاب و آینده‌نگرانه به خودرو بخشیده‌اند. چراغ سه‌تایی در نمای عقب نیز تکرار شده، اما این بار به‌صورت افقی و بافاصله.

جانب خودرو به شیوه ساده طراحی شده و در مقایسه با مدل قبلی فرق چندانی نکرده است. اما رینگ‌ها جلوه امروزی‌تری به خود گرفته‌اند. همان‌طور که گفته شد، نمای عقب ماشین شامل چراغ‌های سه‌تایی می‌شود که روی یک پنل مشکی رنگ تعبیه شده‌اند. در وسط چراغ‌ها، حروف لاتین پژو به چشم می‌خورند. از دیگر المان‌های موجود در نمای پشتی می‌توان به خروجی اگزوز دایره شکل با حاشیه کرومی در دو طرف سپر و یک اسپویلر کوچک روی درب صندوق اشاره کرد.

طول، عرض و ارتفاع سدان جدید پژو به ترتیب به ۴.۷۵، ۱.۸۶ و ۱.۴۱ متر می باشد و فاصله بین دو محور آن ۲.۸ متر است. این خودرو حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن داشته و روی رینگ‌های ۱۷ الی ۲۰ اینچی سوار است.

کابین پژو ۵۰۸

کابین پژو ۵۰۸ نسخه ارتقا یافته مدل ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید که با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته ادغام شده است. یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته که به سیستم اطلاعات سرگرمی تعلق دارد. این سیستم با جدیدترین رابط کاربری به‌روزرسانی شده و از فناوری‌های متعددی مثل اپل کارپلی، اندروید اوتو، مسیریابی ماهواره‌ای و… پشتیبانی می‌کند. در قسمت بالای نمایشگر، دو دریچه هوا و در قسمت پایین آن، کنسول مرکزی قرار گرفته است که فاقد اهرم تعویض دنده بوده و تنها چند دکمه کنترلی روی آن مشاهده می‌شود.

فرمان خودرو از نوع دی – کات بوده و علاوه بر دکمه‌های کنترلی متعدد روی دوشاخه، لوگوی جدید پژو در قسمت وسط آن جاسازی شده است. پشت فرمان، سیستم i-Cockpit با نمایشگر دیجیتالی جدیدی  قرار گرفته که اطلاعات حیاتی ماشین را به راننده نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳

فیس لیفت پژو ۵۰۸ با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبرید به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری دارای ۳ سیلندر بوده و می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. قدرت پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی نیز به ۱۳۰ اسب بخار می‌رسد. سه پیشرانه پلاگین هیبرید متفاوت برای پژو ۵۰۸ جدید در نظر گرفته شده که قادر به تولید ۱۷۷، ۲۲۱ و ۳۵۴ اسب بخار قدرت هستند. تمام پیشرانه‌ها به گیربکس ۸سرعته اتوماتیک مجهز هستند. نسخه بنزینی، دیزلی و همین‌طور نسخه‌های پلاگین هیبرید ۱۷۷ و ۲۲۱ اسب بخاری از نوع FWD و تنها نسخه پلاگین هیبرید ۳۵۴ اسب بخاری از نوع AWD است. مدل‌های پلاگین هیبرید همگی از پک باتری ‍۱۲.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

پژو ۵۰۸ در بخش ترمز و پایداری به سیستم‌هایی همچون کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، ترمز پارک برقی، سیستم ترمز توزیع نیروی ترمز و ترمز اضطراری مجهز است.

امکانات و ایمنی و رفاهی این ماشین شامل کروز کنترل انطباقی، اتولایت، دی لایت، رادار نقطه کور، رادار هشدار برخورد از سمت جلو و عقب، اتوپارک، سنسور جلو، سنسور عقب، سیستم هشدار تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از لاین، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، سیستم استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، سیستم شناسایی علائم رانندگی، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و گرم‌کن، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن، سقف پانوراما، سانروف و… می‌شود.

قیمت پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۲۳

پژو ۵۰۸ در مجموع در ۹ تریم متفاوت، شامل ۲ تریم بنزینی (Allure ‌ و GT)، ۲ تریم دیزلی (Allure و GT) و ۵ تریم پلاگین هیبریدی (۲ تریم Allure، ۲ تریم GT و یک تریم PSE) عرضه شده است. قیمت این خودرو در مدل پایه حدود ۴۳ هزار دلار و در گران‌ترین مدل حدود ۷۵ هزار دلار است. فست بک جدید فرانسوی بدون شک با رقبای متعددی در بازار ملاقات خواهد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروهای بی ام و سری ۳، آئودی A4 و مرسدس‌بنز کلاس C اشاره کرد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0