ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
122 بازدید

محصول جدید کرمان موتور با نام KMC X5 جایگزین جک S5 می‌شود

محصول جدید کرمان موتور با نام KMC X5 جایگزین جک S5 می‌شود

مقدمه

کراس‌اوور جدید کرمان موتور با ظاهری مدرن و امروزی با نام X5 و تحت برند KMC به زودی روانه بازار می‌شود. این خودرو که یک فیس‌لیفت اساسی از جک S5 به حساب می‌آید، از لحاظ طراحی کابین و قوای فنی نیز ارتقا پیدا کرده و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری را در دسترس خریداران قرار می‌دهد. در ادامه با بررسی مشخصات KMC X5 همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری کی‌ام‌سی ایکس ۵

کراس‌اوور جدید اگرچه از روی جک S5 ساخته شده، ولی نمای مقابل آن به طور کامل تغییر یافته است. یک جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه‌ای تماما مشکی با حاشیه کرومی جایگزین المان‌های موجود در نمای مقابل S5 شده و چهره‌ای متمایز را به نمایش می‌گذارد. به جای چراغ‌های بی‌روح و قدیمی، حالا دو نوار دیلایت زردرنگ در طرفین جلوپنجره دیده می‌شوند که چراغ‌های اصلی در زیر آن‌ها تعبیه شده است. بخش سپر نیز حالت اسپرت و ابتکاری به خود گرفته و با طراحی‌های امروزی تطابق بیشتری پیدا کرده است. به جای لوگوی ستاره‌ای جک، حالا نشان کرمان موتور در بالای دماغه دیده می‌شود که نشانگر تعلق کراس اوور جدید به گروه کرمانی است.

البته کرمان موتور بیشتر روی نمای مقابل مانور داده و تغییرات خاصی را در نمای جانبی و عقب ایجاد نکرده است. به‌غیراز رینگ‌ها و چراغ‌های سرتاسری عقب، تفاوت خاصی میان S5 و X5 مشاهده نمی‌شود.

کراس‌اوور KMC X5 دارای ۴۵۰۵ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۸ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲۶۶۰ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو حدود ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن داشته و روی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی سوار است. به سبب ظاهر متمایز و جدید خود بدون شک نظر مشتریان ایرانی مخصوصاً قشر جوان را جلب کرده و در صورت قیمت‌گذاری مناسب، می‌تواند به موفقیت مورد انتظار در بازار دست پیدا کند.

مشخصات فنی KMC X5

در زیر کاپوت خودروی جدید کرمان موتور، پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری توربوشارژ قرار گرفته که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قوای محرکه موتور از طریق گیربکس ۷سرعته خودکار دوکلاچه به چرخ‌های جلو وارد شده و موجب حرکت ماشین می‌شود.

کراس‌اوور X5 کرمان موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۶ سازگاری داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسافت، حدود ۷.۹ لیتر اعلام شده است. این ماشین می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بخش جلوی X5 به سیستم تعلیق مک فرسون و بخش عقب آن به سیستم تعلیق مولتی لینک مجهز بوده و هندلینگ عالی را به عنوان یک خودروی تک دیفرانسیل در اختیار راننده قرار می‌دهد. هر چهار چرخ به سیستم ترمز دیسکی مجهز شده‌اند.

داخل کابین کی‌ام‌سی  X5

کابین محصول جدید کرمان موتور تفاوت بسیار زیادی با جک S5 داشته و امروزی‌تر شده است. به محض ورود به کابین، یک نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی جلب‌توجه می‌کند که به صورت افقی همانند یک تبلت روی داشبورد ایستاده است. این نمایشگر بزرگ به سیستم اطلاعات سرگرمی تعلق دارد که امکان کنترل اکثر امکانات موجود در کابین را در دسترس راننده و سرنشینان خودرو قرار می‌دهد. در زیر این نمایشگر، دریچه‌های هوا جاسازی شده‌اند.

غربیلک فرمان حالت D-Cut داشته و به شیوه‌ای جدید طراحی شده است. لوگوی KMC در قسمت وسط و دکمه‌های کنترلی روی دوشاخه آن دیده می‌شود. یک پنل دیجیتالی نیز در مقابل راننده، اطلاعات حیاتی خودرو را به نمایش می‌گذارد.

کنسول مرکزی از نو طراحی شده و حالا شامل شیفتر دایره‌ای تعویض دنده، یک فضای خالی برای نگهداری از اشیاء کوچک و دو جا لیوانی می‌شود. استراحتگاه بازو در امتداد کنسول مرکزی، موهبتی است که در دسترس سرنشینان جلو قرار گرفته و راحتی آن‌ها را در سفرهای طولانی تضمین می‌کند. تزیینات کرومی در جای‌جای کابین به چشم می‌خورند که بخشی از تلاش KMC برای لوکس جلوه‌دادن اتاقک به شمار می‌آیند.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

یکی از مزایای KMC X5 در مقایسه با سایر کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران، تنوع امکانات و تجهیزات آن است. این خودرو در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم‌هایی همچون ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، پایداری الکترونیکی ESC، کنترل حرکت در سربالایی HAC، کنترل سرعت در سراشیبی HDC و ترمز پارک خودکار EPB می‌شود.

مواردی همچون کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم استارت بدون کلید، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، سنسور نور، سنسور باران، تهویه‌مطبوع خودکار دوگانه، فرمان برقی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، دوربین ثبت وقایع، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف و… نیز در لیست امکانات رفاهی KMC X5 ‌ قید شده است.

جمع‌بندی

کراس‌اوور KMC X5 جانشین مستقیم جک S5 بوده و به سبب ظاهر مدرن و امکانات متنوع حرف بسیاری برای گفتن دارد.   در این صورت، KMC X5 در بازار ایران با حریفان سرسختی مثل تیگارد X35 دیار خودرو و X55 Pro مدیران خودرو رقابت خواهد کرد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0