ایستگاه
خواندن 3 دقیقه
.
2 سال پیش
.
18 بازدید

فونیکس FX محصول جدید چری در ایران

فونیکس FX محصول جدید  چری در ایران

چری (Cherry) یکی از خودروسازان مشهور چینی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه صادرات خودرو دارد. این شرکت پس از تثبیت کسب‌وکار خود، زیرمجموعه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به جتور (Jetor) و اومودا (Omuda) اشاره کرد. درحالی‌که زیرمجموعه جتور بر تولید خودروهای اقتصادی تمرکز دارد، زیرمجموعه اومودا باهدف تأثیر بر مشتریان جوان و مدگرا فعالیت خود را آغاز کرده است.

نخستین محصول از زیرمجموعه جدید چری، اومودا 5 نام دارد. این خودرو یک کراس‌اوور کوپه است که می‌توان آن را مشابه دیگنیتی دانست. این خودرو در ایران تحت برند لوکس مدیران خودرو و با نام فونیکس (Phoenix)  FX عرضه خواهد شد.

فونیکس FX بیش از آنکه خودرویی لوکس یا اسپرت محسوب شود، یک محصول آینده‌نگرانه است. چهره اومودا 5 را در کمتر خودرویی دیده‌ایم و همین مسئله می‌تواند به بازاریابی موفق این خودرو کمک کند. در واقع فونیکس FX شبیه به یک مدل مفهومی است و گویا طراحان بدون تعدیل خطوط فانتزی، نسخه تولید انبوه را روانه بازار کرده‌اند.

کابین چری اومودا 5 نیز به‌شدت آینده‌نگرانه است و به خودروهای برقی شباهت دارد، چرا که دکمه‌های اندکی در کابین این خودرو تعبیه شده‌اند و یک نمایشگر سرتاسری روی داشبورد خودرو قرار گرفته است. فرمان دی کات خودرو نیز سه شاخه است و دکمه‌های کنترلی روی آن قرار گرفته‌اند.

فونیکس اومودا FX با دو ترکیب مشخصات فنی به بازار ایران عرضه خواهد شد. ترکیب اول شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر و گیربکس نه‌سرعته CVT است. این ترکیب هم اکنون روی آریزو (Arizo) 6 پرو و تیگو (Tigo) 7 پرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. ترکیب دوم شامل موتور 1.6 لیتری توربو شارژر و هفت‌سرعته دوکلاچه می‌شود. این ترکیب هم‌اکنون در تیگو 8 پرو نصب شده است.

علاوه بر قوای فنی، سیستم تعلیق دو تیپ فونیکس FX نیز متفاوت است. سیستم تعلیق نسخه 1.5 لیتری در عقب از نوع میله پیچشی یا تورشن بیم است، درحالی‌که نسخه 1.6 لیتری از سیستم تعلیق چند اتصال یا مولتی لینک در عقب بهره می‌برد. همچنین موتور 1.5 لیتری از نوع MPi (تزریق غیرمستقیم سوخت) و موتور 1.6 لیتری از نوع GDi (تزریق مستقیم سوخت) است. در نتیجه موتور 1.6 لیتری به بنزین باکیفیت نیاز خواهد داشت.

فونیکس FX از نظر امکانات رفاهی و ایمنی به‌خوبی مجهز است. از جمله تجهیزات این کراس‌اوور می‌توان به دوربین عقب و سنسور پارک، مجموعه کامل دستیارهای رانندگی ADAS (شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، نگهدارنده بین خطوط، دستیار تغییر خطوط، رادار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، تشخیص علائم جاده و دوربین 360 درجه)، شش کیسه هوا، سانروف، نورپردازی داخلی با 64 رنگ، سیستم تهویه به همراه تصفیه هوا، قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن همراه، سیستم چندرسانه‌ای سونی به همراه بلندگو و سامانه تشخیص هوشیاری راننده اشاره کرد

هنوز قیمت دقیق فونیکس FX ‌ توسط مدیران خودرو اعلام نشده است؛ اما قیمت این خودرو در بازارهای جهانی بین 28 هزار الی 40 هزار دلار است؛ بنابراین در هر حالت قیمت فونیکس FX بالاتر از یک میلیارد تومان خواهد بود. دیگنیتی پرستیژ (Dignity Prestige) و لاماری ایما (Lamarie Emma)  جزو رقبای اصلی فونیکس FX در بازار ایران خواهند بود.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0