ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
19 بازدید

عرضه فورد برانکو به بازار اروپا

عرضه فورد برانکو به بازار اروپا

شرکت آمریکایی فورد قصد دارد مدل ۲۰۲۳ برانکو را با تأکید بر ارزش‌های آمریکایی روانه بازار اروپا کند. شرکت فورد هنوز هم اسم‌ورسم خاصی در مهد خودرو داشته و مدل‌های مختلف آن توسط اروپایی‌ها مورد استقبال فراوان قرار می‌گیرد. فورد امیدوار است عرضه مدل جدید برانکو بتواند با رقبای سرسخت و مطرحی همچون استلانتیس (Stellantis)  و فولکس‌واگن رقابت کند.

با وجود محبوبیت فراوان، شرکت‌های اروپایی در سال‌های اخیر عرصه رقابت را برای فورد تنگ کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، سهم فورد از بازار اروپا در سال ۲۰۲۲ حدود ۵ درصد اعلام شده، حال‌آنکه شرکت‌هایی مثل فولکس‌واگن با سهم ۲۵ درصد و استلانتیس با سهم ۱۹ درصد توانسته‌اند بازار خودروی اروپا را در دست بگیرند. در این میان، رقبای چینی با محصولات لوکس و نسبتاً ارزان‌قیمت خود وارد میدان شده و هرسال خودروهای بیشتری با برندهای چینی روانه قاره سبز می‌شوند.

به‌منظور حرکت با جریان و پیشی‌گرفتن از رقبا، فورد استراتژی جدیدی را مدنظر قرار داده است. این شرکت قصد دارد به‌جای عرضه خودروهای هاچبک پرطرف‌داری همچون فیستا و فوکوس، سه خودروی برقی را در دسترس مشتریان اروپایی قرار دهد. البته این سه خودرو بر اساس پلتفرم MEB و ID.4 فولکس‌واگن ساخته شده و نام یکی از آن‌ها Explorer Sport است.

به‌هرحال مدل ۲۰۲۳ فورد برانکو موسوم به هریتج (Heritage) یا همان میراث، به سبب مشخصات ظاهری و فنی و همین‌طور تجهیزات متنوع و گوناگون می‌تواند در مقابل رقبای اروپایی خود حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه با مشخصات این خودرو بیشتر آشنا شوید.

فورد برانکو ۲۰۲۳ از لحاظ جایگاه بالاتر از فورد رپتور و پایین‌تر از کیا تلوراید قرار می‌گیرد. قیمت پایه این خودرو حدود ۳۳۸۹۰ دلار است، هرچند احتمالاً با قیمت بسیار بالاتری در بازار اروپا فروخته می‌شود.

مشخصات ظاهری فورد برانکو ۲۰۲۳

این خودرو در دو نسخه دو درب و چهاردرب روانه بازار می‌شود. مدل چهاردرب دارای ۴۸۳۹ میلی‌متر طول، ۲۰۱۴ میلی‌متر عرض و ۱۸۴۰ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین محورهای آن به ۲۹۴۹ میلی‌متر می‌رسد. این خودرو ظاهری متمایز و قدیمی دارد، به‌طوری‌که ترکیب رنگی و المان‌های آن، بیننده را به یاد دهه ۶۰ میلادی و ماشین‌های اسباب‌بازی می‌اندازد. البته فلسفه فورد از تعیین چنین چهره‌ای برای یک خودروی مدل ۲۰۲۳، اشاره به تاریخچه و سابقه قدیمی برانکوی افسانه‌ای است. رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، وزن ۲۳۱۷ کیلوگرمی خودرو را بر دوش می‌کشند.

 داخل کابین نیز همانند نمای خارجی خودرو، حسی کلاسیک را به سرنشینان القا می‌کند. برانکو دارای یک قفسه در بالای داشبورد سفیدرنگ خود است که برای قراردادن گوشی یا دوربین از آن استفاده می‌شود. درب‌ها فاقد قاب بوده و به‌راحتی قابل‌برداشت هستند. البته به دلیل نبود قاب، پنجره‌ها مساحت بیشتری دارند و همین موضوع باعث ورود صدای باد به داخل کابین می‌شود. از دیگر مشخصات کابین می‌توان به روکش پارچه‌ای صندلی‌ها اشاره کرد که سرنشین را به یاد دهه‌های ۶۰ و ۷۰ می‌اندازد. البته امکان سفارش روکش چرمی نیز وجود دارد.

علی‌رغم رنگ و بوی کلاسیک، فناوری‌های پیشرفته در برانکو رعایت شده‌اند. در وسط داشبورد، یک نمایشگر ۸ (یا ۱۲) اینچی جاسازی شده که به جدیدترین نرم‌افزار انحصاری فورد، یعنی Sync 4 مجهز است. این نرم‌افزار امکان دریافت آپدیت‌های OTA و اتصال بی‌سیم به گوشی‌های هوشمند و همین‌طور فضای ابری را فراهم می‌آورد. سیستم اطلاعات – سرگرمی همچنین دارای ویژگی‌های جدید و مدرنی همچون اپل کارپلی، اندروید اتو و هات اسپات وای‌فای مبتنی بر اشتراک است.

مشخصات فنی برانکو ۲۰۲۳

  در زیر کاپوت فورد برانکو ۲۰۲۳ یک موتور توربوشارژ ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر قرار گرفته که قادر به تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت است. همچنین امکان سفارش موتور ۲.۷ لیتری توربوی ۶ سیلندر باقدرت ۳۳۰ اسب بخار نیز وجود دارد. هر دو موتور از طریق گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک، قدرت خود را به چهارچرخ وارد می‌کنند. گیربکس ۷سرعته دستی نیز برای موتور کوچک‌تر قابل سفارش است.

برانکو هریتج با موتور ۳۳۰ اسب بخاری می‌تواند در عرض ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به‌شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی کرده و مصرف سوخت آن بستگی به موتور دارد.

برانکو با موتور ۴ سیلندر، در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده شهری حدود ۱۱.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. حال‌آنکه موتور ۶ سیلندر برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده شهری به ۱۳.۸ لیتر بنزین احتیاج دارد.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

شاسی‌بلند Bronco Heritage دارای فناوری‌های متعدد برای کمک به رانندگی است. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به نوربالای خودکار و سنسورهای پارک اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای قابلیت‌هایی است که حرکت آهسته در بین صخره‌ها را آسان‌تر می‌کند.

امکانات ایمنی این خودرو شامل سیستم هشدار برخورد به موانع از سمت جلو و عقب، ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، هشدار ترافیک، سیستم اخطار خروج از خط و حرکت در بین خطوط می‌شود. از دیگر امکانات و تجهیزات فورد برانکو ۲۰۲۳ می‌توان به کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سنسور جلو و عقب، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، سیستم استارت بدون کلید، ورود بدون کلید و … اشاره کرد.

پشتیبانی از قابلیت ناوبری و هدایت مسیر توسط سیستم اطلاعات سرگرمی، فرمان برقی گرم شونده، آینه‌های بغل برقی، گرم‌کن آینه‌های بغل، صندلی برقی سرنشینان جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تهویه‌مطبوع و سانروف از دیگر امکانات به‌کاررفته در شاسی‌بلند آفرود جدید فورد به‌حساب می‌آیند.

جمع‌بندی

باتوجه‌به ظاهر متمایز، مشخصات فنی عالی و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعدد، به نظر می‌رسد فورد می‌تواند باعرضه برانکو به بازار اروپا به موفقیت مورد انتظار خود دست یابد. هریتج در تیراژ پایین (۱۹۶۶ دستگاه) تولید می‌شود و یک گزینه عالی برای کلکسیونرهای خودرو به‌حساب می‌آید.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0