ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
8 ماه پیش
.
25 بازدید

زیباترین خودروهای ژاپنی در تمام ادوار

زیباترین خودروهای ژاپنی در تمام ادوار

ژاپن کشوری نیست که تولیدکنندگان آن صرفاً روی طراحی زیبا تمرکز کنند. آن‌ها همیشه جنبه‌های مختلف از جمله کارایی را مدنظر قرار داده و تفکر خلاقانه دارند. برای مثال ایتالیایی‌ها در هنگام طراحی یک کراوات، کیفیت جنس پارچه و سادگی را در نظر می‌گیرند، ولی ژاپنی‌ها کراوات چتردار می‌سازند، آن‌هم به‌نحوی‌که در عین سادگی و شیک‌بودن، در روزهای بارانی مورداستفاده قرار گیرد. این روند مبتکرانه در صنعت خودروی کشور نیز مشاهده می‌شود. خودروهای ژاپنی به معنی واقعی کلمه، زیبا و خیره‌کننده هستند و البته کیفیت و مهندسی عالی آن‌ها باعث شده به محبوبیت بسیاری در سطح جهانی دست پیدا کنند. در ادامه، زیباترین خودروهای ژاپنی در تمام ادوار را معرفی می‌کنیم.

 

تویوتا 2000GTToyota 2000GT

خودروهای دهه ۶۰، زیباترین خودروهای تمام ادوار به‌حساب می‌آیند که در بین آن‌ها اسامی مدل‌هایی همچون جگوار E-Type، لامبورگینی میورا و فراری 250GTO به چشم می‌خورد. برای رقابت با این برندهای اروپایی نمادین، طراحان تویوتا نیز آستین‌های خود را بالا زده و در سال ۱۹۶۷، زیبایی مطلق را در مدل 2000GT به نمایش گذاشتند. خودرو 2000GT اگرچه به‌عنوان نخستین سوپر خودروی ژاپنی به جهان معرفی شد، ولی موتور ۶ سیلندر ۲.۳ لیتری آن باقدرت تنها ۱۳۸ اسب بخار نمی‌توانست با همتایان اروپایی رقابت کند. بااین‌حال، هنوز هم بسیاری از کلکسیونرها مشتاق پرداخت مبالغ میلیونی برای خرید یکی از ۳۵۱ دستگاه 2000GT ‌ هستند.

 

لکسوس LFA

Lexus LFA

لکسوس، واحد تولیدکننده خودروهای لوکس تویوتا است و نام چند محصول آن در لیست لوکس‌ترین خودروهای جهان یافت می‌شود. بااین‌وجود، لکسوس در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت خودی در عرصه سوپر کارها نشان دهد و LFA را خلق کرد. نخستین ویژگی LFA که موردتوجه و پسند مخاطبین قرار گرفت، طراحی زیبا و بی‌نقص، مخصوصاً در بخش عقب و اگزوزهای سه‌گانه آن بود. قوای فنی LFA نیز با سوپر کارهای دوران خود مطابقت دارد. این ماشین به موتور ۴.۸ لیتری ۱۰ سیلندر مجهز بوده که ۵۶۳ اسب بخار قدرت دارد. تنها ۵۰۰ نمونه از این خودروی خارق‌العاده روانه بازار شده است.

 

مزدا RX-7 FDMazda RX 7 FD

مزدا RX-7 یک خودروی اسپرت با موتور چرخشی است که طرف‌داران بسیاری در جهان دارد. این ماشین در سه نسل متفاوت روانه بازار شده که سومین نسل آن، یعنی RX-7 FD جزو زیباترین خودروهای ژاپنی در تمام ادوار به‌حساب می‌آید. این ماشین در مقایسه با نسل‌های قبلی، دستخوش تغییرات و اصلاحات متعددی شده، ولی چراغ‌های پاپ – آپ جلو نقطه عطف زیبایی RX-7 FD محسوب می‌شود. این ماشین به موتور توئین روتور توئین توربو ۱.۳ لیتری مجهز بوده و ۲۵۲ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند.

 

تویوتا سوپرا MK4Toyota Supra MK4

نسل چهارم Supra یک اسطوره در صنعت خودروسازی است. برخلاف نسل سوم با ظاهر جعبه‌ای، بدنه سوپرا MK4 از لحاظ آئرودینامیکی به طور قابل‌توجهی بهبودیافته و دارای یک اسپویلر بزرگ در قسمت عقب است که باعث شده این خودرو به یکی از جذاب‌ترین محصولات ژاپنی تبدیل شود. در حقیقت سوپرا به‌اندازه‌ای زیبا است که در فیلم‌های سریع و خشمگین به‌عنوان بازیگر ثابت ایفای نقش می‌کند. سوپرا MK4 با دو پیشرانه متفاوت روانه بازار شده است. قدرتمندترین نسخه از موتور ۳ لیتری توئین توربوی ۶ سیلندر 2JZ-GTE استفاده می‌کند که ۳۲۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

 

 

 

هوندا NSX

پس از موفقیت در مسابقات فرمول یک در دهه ۸۰، هوندا به این نتیجه رسید که از قابلیت‌های مهندسی و تکنولوژی کافی برای تولید خودروهای اسپرت هم‌ردیف با محصولات اروپایی برخوردار است. پس از سال‌ها تلاش و توسعه، NSX به عرضه درآمد. هوندا از سوپر خودروی جذاب و زیبای خود با بدنه آلومینیومی و شاسی تنظیم‌شده توسط آیرتون سنای افسانه‌ای پرده برداشت و فراری را به مبارزه دعوت کرد. سوپر اسپرت NSX نخستین خودروی مجهز به موتور VTEC بوده و تجربه سواری لذت بخشی را به راننده انتقال می‌دهد. حتی نسل دوم این ماشین نیز از جذابیت و زیبایی فراوانی برخوردار است و می‌تواند در لیست زیباترین خودروهای ژاپنی قرار گیرد.

 

نیسان اسکای لاین GT-R Nismo Z-TuneNissan Skyline GT R Nismo Z Tune

نیسان نسخه‌های خاص متعددی از Skyline را روانه بازار کرده، ولی در حال حاضر Nismo Z-Tune کمیاب‌ترین و زیباترین نسخه اسکای لاین به‌حساب می‌آید. زد – تیون در ابتدا یک خودروی کانسپت بود که نیسان برای تولید نسخه ویژه‌ای در بیستمین سالگرد خلق نیسمو به آن احتیاج داشت. ولی ازآنجاکه R34 GT-R دیگر روی خط تولید نیسان قرار نداشت، نیسمو در سراسر ژاپن به جستجو پرداخت و در نهایت پس از یافتن ۲۰ دستگاه R34 کم کارکرد، آن‌ها را به نسخه Z-Tune ‌ تبدیل کرد. نیسان با استفاده از بدنه فیبر کربنی، سیستم بهبودیافته تعلیق ساکس، سیستم خاصی از ترمز برمبو و آئرودینامیک چالاک و تهاجمی، چهره و نام R34 را تغییر داد و حالا اسکای لاین GT-R Z-Tune علاوه بر جذابیت بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی، به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای ژاپنی شناخته می‌شود.

 

مزدا کازموMazda Cosmo

مزدا در طول سال‌ها فعالیت، خودروهای جالب و خیره‌کننده‌ای را تولید کرده است، اما تعداد کمی از آن‌ها از لحاظ اهمیت به‌پای Cosmo ‌ می‌رسند. کازمو از جنبه‌های مختلف، یک خودروی ویژه به‌حساب می‌آید. این ماشین طراحی آئرودینامیک فوق‌العاده‌ای داشته و به سبب تناسبات زیبا و آینده‌نگرانه، قلب هر بیننده‌ای را به تسخیر خود درمی‌آورد. کازمو همچنین برای نخستین‌بار در طول تاریخ خودروسازی، به موتور چرخشی با روتور دوگانه مجهز شد. کازموی دو درب یک محصول کمیاب از مزدا بوده و تنها ۱۰۰۰ نمونه از آن ساخته شده است.

 

هوندا S2000

Honda S2000
Honda S2000 CR Prototype.

هوندا باعرضه NSX توانست توانایی خود در زمینه تولید سوپر کارها را به جهان ثابت کند. این موفقیت به مذاق مهندسین ژاپنی خوش آمد و ماشین کلاسیک دیگری به نام S2000 را خلق کردند. این خودرو به لطف ظاهر جذاب و چشم‌نواز خود و البته طرح‌بندی RWD، به محض عرضه سروصدای بسیاری به پا کرد و به محبوبیت فراوانی رسید. وظیفه انرژی‌رسانی به این زیبای ژاپنی بر عهده موتور ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر DOHC VTEC بود که یکی از بهترین موتورهای تنفس طبیعی در تمام ادوار به شمار می‌آید. این موتور دارای بلوک آلومینیومی، دو میل بادامک، پیستون‌های فورج‌شده آلومینیومی، تسمه تایم به جای زنجیر تایم و از همه مهم‌تر، فناوری مقدس V-TEC است که میانگین سرعت ۲۴ متر بر ثانیه را برای رفت‌وآمد پیستون‌ها رقم می‌زند. بدین ترتیب، موتور ۲ لیتری S2000 در دور موتور ۸۳۰۰ حداکثر قدرت ۲۴۷ اسب بخار را تولید می‌کند که یک رقم قابل‌ملاحظه برای موتور تنفس طبیعی با این حجم کوچک است.

 

داتسون 240Z

Datsun 240Z

داتسون دیگر در صنعت خودروسازی فعالیت نمی‌کند، ولی به‌خاطر تولید یکی از تحسین‌برانگیزترین و زیباترین خودروهای ژاپنی در تمام ادوار، همیشه به نیکی از این برند (متعلق به نیسان) یاد می‌شود. داتسون باهدف رقابت با تویوتا 2000GT، گرند تورر 240Z را تولید کرد که به سبب ظاهر و طراحی فوق‌العاده، در مدت‌زمان کوتاهی به شهرت جهانی رسید. داتسون 240Z کوچک، سرحال و زیبا حریف سرسخت ام‌جی MGB، آستین هیلی اسپریت و ترایمف اسپیت فایر شد، ولی برخلاف خودروهای اروپایی، هر روز صبح بدون باقی‌گذاشتن لکه‌ای روغن روی جاده شروع به کار می‌کرد.

 

اسپارک OwlSpark Owl

در سال ۲۰۱۷، اسپارک با رونمایی از کانسپت تمام برقی Owl در نمایشگاه فرانکفورت، جهان خودرو را در بهت عمیقی فروبرد. اول به معنی جغد بدون شک در صدر لیست زیباترین خودروهای ژاپنی قرار دارد و طراحی آئرودینامیکی شگفت‌انگیز آن با بدنه فیبر کربنی، درب‌های دووجهی و بال عقب بزرگ، حس تحسین را در دل هر مخاطبی به وجود می‌آورد. صرف‌نظر از زیبایی، اول به پیشرانه چهارموتوره ۱۹۸۴ اسب بخاری مجهز است و در مدت‌زمان ۱.۶۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بدین ترتیب، اسپارک اول در صدر لیست پرشتاب‌ترین خودروی جهان در سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0