ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
51 بازدید

زیباترین خودروهای ایتالیایی که تاکنون ساخته شده‌اند

زیباترین خودروهای ایتالیایی که تاکنون ساخته شده‌اند

مقدمه

ایتالیایی‌ها ذوق و قریحه خاصی در ساخت خودرو دارند. آن‌ها سال‌هاست که با استفاده از خطوط ظریف، المان‌ها و حالات چشم‌نواز و صدای روح‌انگیز اگزوز، علاقه‌مندان حوزه خودرو را شیفته محصولات خود می‌کنند. از لحاظ زیبایی، خودروهای ایتالیایی متعلق به برندهایی همچون لانچیا، مازراتی، آلفا رومئو، فراری، لامبورگینی و… همیشه در صدر جدول بوده‌اند. برخی از این برندها در تولید خودروهای اسپرت، سوپر کارها و ابر خودروها نیز حرفی برای گفتن دارند. در ادامه، به بررسی لیست زیباترین خودروهای ایتالیایی می‌پردازیم.

فراری ۲۵۰ جی‌تی کالیفرنیا

لیست زیباترین خودروهای ایتالیایی با یکی از فراری‌های کلاسیک موردعلاقه کلکسیونرها آغاز می‌شود. فراری برای ترغیب افراد ثروتمند و مشهور به خرید GT ایتالیایی، مدل کالیفرنیا را تولید کرد. این ماشین دارای سقف جمع‌شونده بوده و ظاهر بسیار زیبا و جذاب آن، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در زیر کاپوت 250GT Cali موتور افسانه‌ای ۳ لیتری ۱۲ سیلندر کولومبو قرار دارد که قادر به تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت بوده و به گیربکس ۵سرعته دستی متصل است. بد نیست بدانید موتور کولومبو از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۸ وظیفه حرکت مدل‌های ۱۲ سیلندر فراری (از مدل ۱۲۵ تا ۴۱۲ آی) را بر عهده داشت.

آلفا رومئو مونترالآلفا رومئو مونترال

خودروی زیبای آلفا رومئو مونترال (Montreal) یک نمونه کانسپت و آزمایشی از زبان طراحی جدید کمپانی ایتالیایی بود که در سال ۱۹۶۷ در نمایشگاه خودرو Expo 67 مونترال کانادا به نمایش گذاشته شد. البته رسانه‌های خودرویی دائماً از این ماشین به‌عنوان مدل مونترال یاد می‌کردند و همین موضوع باعث شد آلفا رومئو تسلیم نام‌گذاری آن‌ها شود. بر خلاف نسخه آزمایشی ۴ سیلندر، نسخه تولیدی مونترال به موتور ۸ سیلندر مجهز بوده و عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر ماشین‌های زمان خود دارد. مونترال با سبک طراحی خاص خود، یکی از جذاب‌ترین مدل‌های آلفا رومئو و همین‌طور یکی از زیباترین ماشین‌های ایتالیایی در تمام ادوار به شمار می‌آید.

فراری ۱۶۶ اس

نسخه شهری فراری 166MM با نام 166S در سال ۱۹۴۸ و باهدف جمع‌آوری بودجه برای ساخت خودروهای مسابقه‌ای روانه بازار شد. جالب اینکه تنها ۵۹ دستگاه از این ماشین تولید شده و به فروش رسیده است. فراری 166S از همان موتور ۱۲ سیلندری استفاده می‌کند که زیر کاپوت مدل ۱۲۵ قرار دارد. البته برای نسخه شهری، حجم موتور به ۲ لیتر افزایش‌یافته است. به لطف کاربرد سه کاربراتور، قدرت موتور به ۱۲۰ اسب بخار می‌رسد. این ماشین دونفره زیبا با کاپوت کشیده، حداکثر تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

لامبورگینی میورا

لامبورگینی میورا

میورا (Miura) تنها به‌خاطر لجاجت و کینه‌توزی با فراری ساخته شده و جایگاه خاصی در لیست زیباترین خودروهایی ایتالیایی دارد. زمانی که فروچیو لامبورگینی توسط انزو فراری مورد تمسخر قرار گرفت، مهندس ایتالیایی عزم خود را جزم کرد تا رقیب را در بازی که خود به راه انداخته بود، شکست دهد. میورا نه‌تنها فراری را به خاک انداخت، بلکه تمام مدل‌های ساخته شده توسط وی را زیر پای خود له کرد. میورا آغازگر فرمولی است که امروزه به‌عنوان سوپر خودرو یا همان سوپر کار شناخته می‌شود. موتور میورا در قسمت عقب ماشین نصب شده و از لحاظ دینامیکی بهتر از تمام خودروهای آن زمان عمل می‌کرد. لامبورگینی میورا بدون تردید یکی از جالب‌ترین خودروهای تاریخ شمرده می‌شود.

 

آلفا رومئو جی‌تی جونیور

جی‌تی یک خودروی اسپرت کوچک متعلق به دهه ۶۰ میلادی بوده که با الهام از مدل 2000 Sprint ساخته شده است. این ماشین در تریم‌های متعددی عرضه شده که یکی از آن‌ها، جونیور (Junior) نام دارد. در زیر کاپوت جونیور، موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر از نوع تنفس طبیعی، حدود ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵سرعته دستی، به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

پاگانی هوایراپاگانی هوایرا

اگرچه خودروساز ایتالیایی – آرژانتینی پاگانی عمده شهرت خود را مدیون سوپر خودروی Zonda است، ولی ابر خودروی هوایرا (Huayra) یک قطعه هنری تمام‌عیار به‌حساب می‌آید و دقت به جزئیات در طراحی و ساخت تک‌تک اجزای آن احساس می‌شود. زمانی که درب‌ها، سقف و درب صندوق‌عقب ماشین‌باز است، زیبایی هوایرا به اوج خود می‌رسد. موتور ۶ لیتری به‌کاررفته در این خودرو می‌تواند ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

مازراتی ۳۵۰۰ جی‌تی

گرند تورینگ ۳۵۰۰ جی‌تی در دو دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، با خودروهایی همچون فراری ۲۵۰ جی‌تی لوسو و لامبورگینی ۳۵۰ جی‌تی رقابت می‌کرد. این ماشین به موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز بوده که قدرت آن به ۲۳۲ اسب بخار می‌رسد. مازراتی 3500 GT یک خودروی معروف با سبک طراحی متعلق به دهه ۵۰ بوده که کابین زیبای آن از چرم، چوب و فلز ساخته شده است. نسخه کانورتیبل این ماشین به طور خاص زیبایی و محبوبیت بسیاری داشته و به سرنشینان اجازه می‌دهد از نور و گرمای آفتاب و همین‌طور صدای خش‌دار اگزوز لذت ببرند.

فراری روما

فراری روما

روما (Roma) همانند پروسانگ، تداعی‌گر بازگشت به طراحی اصیل فراری است. اکثر سوپر کارهای امروزی دارای المان‌های پیشرفته و پیچیده‌ای هستند، اما روما همانند خودروهای ده سال پیش، ظاهری ساده، ظریف و دلربا دارد. این خودرو روی پلتفرمی به نام پورتوفینو ساخته شده و در زیر کاپوت، از موتور ۸ سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند که قدرت آن فراتر از ماشین‌های GT می‌رود؛ بنابراین می‌توان روما را به‌عنوان یک حریف لایق برای بسیاری از سوپر خودروها در نظر گرفت.

 

آلفا رومئو جولیا ولوچه

جولیا ولوچه (Guilia Veloce) نه یک سوپر خودرو، بلکه یک خودروی روزمره زیبا و عالی است. این خودرو در تولید انبوه روانه بازار شده و طبق باور بسیاری افراد، رقیب بی‌چون و چرای ب‌ام‌و سری ۳ به شمار می‌آید. جولیا در مدل کوادریفولیو نیز یک خودروی مطلوب و جذاب است، ولی ولوچه به‌عنوان تریم ارزان‌تر، طرف‌داران بیشتری دارد. یکی از ویژگی‌های جالب ولوچه، وجود دکمه روشن/ خاموش موتور روی فرمان ماشین است، درست مثل خودروهای فراری!

فراری ۴۵۸ اسپایدرFerrari 458 Spider 01pop

لقب زیباترین خودروی ایتالیایی به مدل ۴۵۸ اسپایدر فراری اختصاص پیدا می‌کند. در حقیقت 458 Spider بهترین مدل ساخته شده توسط شرکت ایتالیایی در نظر گرفته می‌شود و آخرین محصولی است که از موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندر F136 استفاده می‌کند. طراحی ۴۵۸ اسپایدر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و قدرت آن به اندازه کافی تحسین‌برانگیز است.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0