ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
1 سال پیش
.
4 بازدید

رونمایی از چهره جدید چری تیگو ۷ در شرق آسیا

رونمایی از چهره جدید چری تیگو ۷ در شرق آسیا

چری، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در آسیا و همچنین یک نام شناخته‌شده در جهان است که سبد محصولات آن شامل انواع و اقسام خودروهای سدان، هاچبک، کراس‌اوور و همچنین خودروهای برقی می‌شود.

این شرکت در مدت ۲۵ سال توانسته به جایگاه ممتازی در صنعت خودروسازی دست پیدا کند و به طور خاص محبوبیت بسیاری در کشورهای همسایه دارد. جدیدترین محصول این شرکت به نام تیگو ۷ به‌تازگی در بازار اندونزی با چهره‌ای جدید رونمایی شده که در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

مشخصات فیس لیفت تیگو ۷ پرو

خودروهای خانواده تیگو در هر نسل ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده و از لحاظ فنی ارتقا یافته‌اند. مدل جدید تیگو ۷ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و با تغییرات ظریفی در ظاهر و باطن روانه بازار اندونزی شده است.

فیس لیفت جدید تیگو ۷ پرو، ظاهری اسپرت داشته و تغییرات جزئی در بخش جلوپنجره آن مشاهده می‌شود. گریل چندضلعی و بزرگ فیس لیفت تیگو ۷ پرو دیگر آن حالت لوکس را نداشته و الگوی کهکشانی آن کمی ساده‌تر شده است. در عوض یک حاشیه کرومی پیرامون جلوپنجره را احاطه کرده و از طرفین به زیر چراغ‌های جلو می‌رسد. چراغ‌های جلو به نوبه خود تغییریافته و گرافیک آن‌ها جذاب و مدرن‌تر شده است.

چراغ‌های مه‌شکن در مدل اصلی شامل دو ردیف نوار LED افقی می‌شود. ولی در فیس لیفت تیگو ۷ پرو، چراغ‌های مه‌شکن کوچک‌تر شده و به‌صورت عمودی درون سپر جاسازی شده‌اند.

در نمای جانبی، حرف T با رنگ قرمز به بخش عقب گلگیر جلو اضافه شده است که می‌تواند به ابتدای کلمه Tiggo اشاره داشته باشد. عقب ماشین نیز دستخوش تغییراتی شده و با همان نگاه اول، درج حروف CHERY در بالای نوار LED چراغ‌های عقب به چشم می‌آید. باقی مشخصات از جمله چراغ سرتاسری، آنتن بال کوسه‌ای روی سقف و اسپویلر برجسته از مدل اصلی به ارث رسیده است. همچنین در قسمت پایین دو خروجی اگزوز چهارگوش دیده می‌شود که با حاشیه کرومی از سپر متمایز شده‌اند.

فیس لیفت تیگو ۷ پرو در بخش کابین نیز به‌روزرسانی شده، ولی تغییرات چندان قابل‌ملاحظه و چشمگیر نیستند. اتاقک تیگو ۷ پرو عمده امکانات و تجهیزات قبلی خود را حفظ کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی در وسط داشبورد اشاره کرد. این نمایشگر بخشی از سیستم اطلاعات و سرگرمی بوده که از قابلیت اتصال به گوشی هوشمند برخوردار است. در پشت فرمان، یک نمایشگر دیجیتالی ۷ اینچی قرار دارد که اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نشان می‌دهد. سیستم تهویه‌مطبوع با دریچه مجزا برای صندلی‌های ردیف عقب، سانروف پانوراما، شارژ بی‌سیم گوشی همراه، سیستم نورپردازی محیط LED، دکمه‌های مولتی مدیا و کروز کنترل روی فرمان ماشین، تجهیزات تمام چرمی، فیلترینگ هوای N95 و صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، همگی در لیست امکانات کابین فیس لیفت تیگو ۷ پرو قید شده‌اند. تنها به‌روزرسانی قابل‌ملاحظه و محسوس در کابین، افزودن دستیار صوتی هوشمند است که می‌تواند بسیاری از قابلیت‌های خودرو را کنترل کند.

همان‌طور که گفته شد علاوه بر ظاهر، باطن چری تیگو ۷ پرو جدید نیز تقویت شده است. مدل اصلی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند که دارای ۴ سیلندر بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۴۵ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر می‌رسد. ولی در فیس لیفت عرضه‌شده در بازار شرق آسیا، موتور می‌تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته همانند مدل اصلی، این مشخصات از طریق گیربکس ۹سرعته CVT به چرخ‌های جلو وارد شده و خودروی پنج‌نفره را به حرکت وامی‌دارد.

فیس لیفت جدید تیگو ۷ پرو در ۴ نسخه متفاوت کامفورت (Comfort)، لاکچری (Luxury)، پریمیوم (Premium) و دورنگ (Two Tone) وارد بازار آسیای شرقی شده است. در بخش تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی، نسخه پریمیوم تیگو ۷ پرو جدید از سری کامل دستیارهای رانندگی پیشرفته بهره می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار برخورد بامانع از سمت جلو، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار تغییر و خروج از خط، کروز کنترل انطباقی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک از عقب و … اشاره کرد. به‌علاوه، نسخه پریمیوم دارای ۶ ایربگ برای محافظت از سرنشینان در هنگام بروز حادثه است، ولی نسخه ساده تنها شامل ۴ کیسه هوا می‌شود. همچنین قابلیت بازشوندگی بدون دست درب صندوق‌عقب تنها برای نسخه پریمیوم لحاظ شده است.

باتوجه‌به سطح امکانات، نسخه‌های متفاوت تیگو ۷ پرو باقیمت‌های متفاوت در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. نسخه کامفورت حدود ۲۴۶۰۰ دلار قیمت دارد، حال‌آنکه نسخه لاکچری ۲۶۵۰۰ دلار است. نسخه پریمیوم با قیمت تقریبی ۲۸۶۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود و نسخه دورنگ با قیمت ۲۸۸۰۰ دلار، گران‌ترین نسخه به‌حساب می‌آید.

تیگو ۷ پرو جزو یکی از محبوب‌ترین خودروهای گروه بزرگ چری به‌حساب می‌آید که نسخه اصلی آن به نمایندگی مدیران خودرو و با نام تجاری فونیکس در بازار ایران یافت می‌شود.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0