ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
4 ماه پیش
.
21 بازدید

داستان خارق‌العاده پورشه‌ای که ۱ میلیون مایل مسافت را طی کرد

داستان خارق‌العاده پورشه‌ای که ۱ میلیون مایل مسافت را طی کرد

داشتن یک پورشه نه به معنی مالکیت یک خودروی اسپرت، بلکه به معنی پذیرش یک سبک زندگی خاص است. بدون شک تمام مالکان پورشه با این ادعا موافق هستند. حدود ۷۰ درصد از پورشه‌های ساخته‌شده هنوز هم در جاده‌های سراسر جهان جولان می‌دهند و این موضوع، کیفیت ماندگار و ظاهر همیشه جذاب پورشه‌ها را به اثبات می‌رساند. به همین خاطر زمانی که خبر کارکرد ۱ میلیون مایلی پورشه 356C در رسانه‌ها منتشر شد، بسیاری از آشنایان حوزه چندان تعجب نکردند. ولی کیفیت و عملکرد پورشه تنها به یک طرف قضیه اشاره می‌کند. پیوند بین خودرو و صاحب آن نه یک رابطه مالکیت محض، بلکه یک همراهی مادام‌العمر بوده که بر اساس اطمینان، اعتماد و لذت رانندگی بنا شده است.  ما در این مقاله، داستان خارق‌العاده پورشه 356C را از زبان گای نیومارک، مالک این خودرو بازگو می‌کنیم.

هدیه‌ای از جانب پدر، گنجی به همراه عشق و مراقبت برای بیش از نیم‌قرن

گای نیومارک، ساکن سن پدروی لس‌آنجلس با اعلام خبر کارکرد ۱ میلیون مایلی پورشه خود نه‌تنها به یک دستاورد شخصی رسید، بلکه کیفیت ماندگار برند پورشه را به جهان ثابت کرد. از زمانی که خودرو به یکی از اعضای ارزشمند خانواده نیومارک اضافه شد، همراه همیشگی آن‌ها بوده و به‌عنوان یک وسیله نقلیه قابل‌اطمینان به پدر و پسر خدمت کرده است. از سفرهای کوتاه گرفته تا مسافرت‌های طولانی، پورشه ۳۶۵ سی با هر شرایطی مواجه شده و از آن‌ها سربلند بیرون‌آمده است.

طبق گفته گای، پدرش در سال ۱۹۶۴ پورشه 365C را به‌صورت دست‌دوم و با قیمتی کمتر از ۵۰۰۰ دلار خریداری کرد. در آن زمان، کارکرد خودرو کمتر از ۱۰۰۰ مایل (حدود ۱۶۰۰ کیلومتر) بود. برای گای، زندگی با این افسانه زنده از سال ۱۹۶۸ آغاز شد. پورشه به‌عنوان کادوی فارغ‌التحصیلی دبیرستان، از پدر به پسر رسید. ولی این کادوی گران‌بها نه‌تنها یک خودرو، بلکه نشان‌دهنده سال‌ها تلاش و فداکاری، موفقیت و یادآوری ملموس پیوند میان پدر و پسر بود.

گای به‌محض گرفتن کادوی منحصربه‌فرد خود، نام Blu را به آن اختصاص داد که بدون شک از رنگ آبی بدنه الهام شده است. گای و بلو تاکنون سفرهای بی‌شمار و ماجراهای متعددی را پشت سر گذاشته‌اند و در طول این مدت، پورشه وفاداری و ماندگاری خود را بارهاوبارها به دوست صمیمی‌اش ثابت کرده است.

ماندگاری؛ پورشه روزانه به مدت ۵۰ سال مورداستفاده قرار می‌گرفت

موضوعی که باعث خارق‌العادگی پورشه ۱ میلیون مایلی می‌شود، کارکرد روزانه آن است. گای نیومارک به مدت ۵ دهه برای انجام هر کاری از بلو کمک می‌گرفت؛ از رفت‌وآمدهای کاری گرفته تا گردش‌های دوستانه و دورهمی‌های رسمی و غیررسمی. گای به‌عنوان دست راست پدر خود در تجارت قایق‌های بادبانی، گاهی مجبور بود سوار بر پورشه خود شده و نیمی از عرض کشور را برای بستن قرارداد طی کند، چراکه درگذشته خبری از ایمیل و فکس نبود. در کسب‌وکارهایی مانند فروش قایق بادبانی، فروشنده یا خریدار برای انجام معامله می‌بایست در محلی توافقی حاضر شوند و اموری همچنین تبادل چک و امضای قرارداد را به‌صورت حضوری انجام دهند.

در سال‌های خاصی، کارکرد پورشه 365C به ۳۰ هزار مایل (حدود ۴۸ هزار کیلومتر) می‌رسید. اظهارات گای نیومارک نه‌تنها به قابلیت اطمینان و کارایی بلو اشاره دارند، بلکه نشان می‌دهند این ماشین می‌تواند به‌خوبی از پس‌نیازهای روزمره برآید. گای همچنین اعتراف می‌کند که پس از هر بار پارک‌کردن، نمی‌تواند به عقب نگاه نکند و زیبایی ماشین خود را مورد ستایش قرار ندهد. ماشینی که تاریخ پورشه را شکل داده و جرئت و جسارت ساخت یکی از نمادین‌ترین خودروهای اسپرت در تمام ادوار، یعنی مدل ۹۱۱ را به خودروساز داده است.

جشن کارکرد ۱ میلیون مایلی

پس از رسیدن به کارکرد ۱ میلیون مایلی، پورشه جشنی را برای گای نیومارک برگزار کرد. مستند پورشه ۳۶۵ یک میلیون مایلی به‌صورت رایگان در یوتیوب قرار دارد و دیدن آن حس و حال جالب و مهیجی را به بازدیدکننده انتقال می‌دهد. نقطه عطف این ویدئو زمانی است که کیلومترشمار از عدد ۹۹۹۹۹ گذشته و شش عدد صفر روی نشانگر ظاهر می‌شوند. در این هنگام، حس قابل‌لمسی از انتظار و هیجان وجود دارد که با رسیدن به نقطه عطف و با تشویق و تبریک حضار به اوج می‌رسد. در چهره گای ترکیبی از عواطف مختلف مثل خوشحالی، قدردانی، بالیدن و افتخار به‌وضوح دیده می‌شود و آن را به حضار انتقال می‌دهد.

لذت استفاده روزمره از خودرو

پورشه 365C هر مرتبه پس از پیمودن ۳۰۰۰ مایل، مورد سرویس و معاینه فنی قرار می‌گیرد تا از سلامت موتور و اجزای آن برای استفاده روزمره اطمینان حاصل شود. هم نمای خارجی و هم فضای داخلی ماشین به‌دقت نگهداری شده‌اند و رنگ آبی بدنه بدون خط‌وخش و به‌صورت صیقلی باقی‌مانده است. این موضوع به‌خوبی میزان اهمیت گای به هدیه ارزشمند پدر را نشان می‌دهد.

در دنیایی که تکنولوژی با سرعت قابل‌توجهی رو به پیشرفت است و تنوع خودروها هر روز بیشتر می‌شود، تعهد گای به بلو را می‌توان نمادی از ارزش‌گذاری به صنعت، میراث و لذت رانندگی محض در نظر گرفت. این داستان به طور خاص توسط افرادی درک می‌شود که دست‌کم یک‌بار، ارتباط ویژه‌ای را با وسیله نقلیه خود احساس کرده‌اند؛ داستان اشتیاق، فداکاری و لذت بی‌انتهای رانندگی در جاده.

از دید بسیاری افراد، جای خودروهای قدیمی و کلاسیک در موزه یا گاراژ کلکسیونرها است. ولی داستان گای نیومارک، چنین مفهوم مرسوم و رایج را به چالش می‌کشد. داستان رفاقت بلندمدت گای و بلو، لذت رانندگی و هیجان استفاده از یک ماشین قدیمی در جاده را به تصویر می‌کشد و خاطرنشان می‌کند که جای خودروهای کلاسیک نه در موزه یا گاراژ نیست، بلکه می‌بایست با آن‌ها رانندگی کرد، از آن‌ها لذت برد و چنین لذتی را با سایرین به اشتراک گذاشت.

بدون شک رسیدن به کارکرد ۱ میلیون مایلی، یک دستاورد خارق‌العاده برای یک ماشین خارق‌العاده است. باتوجه‌به روش نگهداری گای و وفاداری بلو، می‌توان انتظار داشت پورشه ۳۶۵ آبی‌رنگ به جولان خود در جاده‌ها ادامه دهد. با پیمایش هر مایل، بلو فصل تازه‌ای را به داستان خود اضافه کرده و روح ماجراجویانه و میراث ماندگار پورشه را تجسم می‌بخشد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0