ایستگاه
خواندن 4 دقیقه
.
2 سال پیش
.
11 بازدید

جذاب‌ترین خودروهای وارداتی شهری با حداکثر سقف ۲۰ هزار دلار

جذاب‌ترین خودروهای وارداتی شهری با حداکثر سقف ۲۰ هزار دلار

بازار خودرو ایران با کمبود شدید خودروهای اقتصادی مواجه است، چراکه اکثر ماشین‌های ارزان‌قیمت از دور خارج شده و دیگر تولید نمی‌شوند. با انقضای قانون منع واردات خودرو، آیین‌نامه جدیدی برای ورود خودروهای خارجی به داخل کشور تنظیم شده که بر اساس آن، واردکنندگان قادر به واردات خودرو با حداکثر سقف ۱۰ و ۲۰ هزار یورو هستند. ظاهراً این استراتژی برای رفع کمبود خودروهای اقتصادی و ایجاد تعادل در بازار کشور در نظر گرفته شده است. اما با سقف ۱۰ و ۲۰ هزار یورو، چه خودروهای وارداتی اقتصادی قابل‌عرضه به بازار هستند؟

  فولکس‌واگن “پولو” هاچ بک (Volkswagen Polo Hatchback) 

در معرفی خودروهای وارداتی اقتصادی می‌توان به خودروی ارزان‌قیمت   فولکس‌واگن پولو هاچبک اشاره کرد که علاوه بر قیمت پایین، از سطح ایمنی نسبتاً بالایی برخوردار است. پولوی ۸ هزاردلاری از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به خودروی پرطرف‌دار گلف داشته و احتمالاً در صورت ورود با استقبال گرم خریداران مواجه می‌شود. این ماشین به موتور ۱.۵ لیتری باقدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۹۵ اسب بخار مجهز است و یک خودروی خانوادگی مخصوص گردش‌های درون‌شهری به‌حساب می‌آید.

 

رنو ترایبر (Renault Triber) Renault Triber

رنو ترایبر نیز با قیمت ۷۴۰۰ دلار یکی از گزینه‌های احتمالی برای واردات خودرو به‌حساب می‌آید. این ماشین که در واقع یک مینی ون کوچک و جمع‌وجور است، از ایمنی بالایی برخوردار بوده و مصرف سوخت پایینی دارد. موتور ۱ لیتری این خودرو قادر به تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور است.

 

نیسان مگنایت (Nissan Magnite) Nissan Magnite

مگنایت یک شاسی‌بلند کوچک و جذاب است که در دسته خودروهای کم‌مصرف قرار می‌گیرد. این ماشین از ایمنی نسبتاً بالایی برخوردار بوده و از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کند. موتور ۱ لیتری این خودرو اصلاً جوان‌پسند و مهیج نیست، ولی با تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور می‌تواند به‌عنوان یک وسیله نقلیه خانوادگی مناسب در نظر گرفته شود.

 

نیسان ورسا (Nissan Versa) Nissan Versa

حین معرفی خودروهای وارداتی اقتصادی   می‌توان به نام نیسان ورسا اشاره کرد. این خودرو با رنج قیمت ۱۳ الی ۱۵ هزار دلار جزو یکی از گزینه‌های احتمالی برای واردات خودرو به‌حساب می‌آید. پیشرانه ۱.۶ لیتری ورسا قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت بوده و باتوجه‌به ظاهر جذاب و تهاجمی خود به‌محض عرضه در بازار می‌تواند نظر قشر جوان را به خود جلب کند.

میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) Mitsubishi Mirage

یکی دیگر از خودروهای وارداتی احتمالی به بازار ایران با نام میراژ G4 شناخته می‌شود. میراژ ۱۵ هزاردلاری محصولی از شرکت ژاپنی و خوش‌نام میتسوبیشی است که طرف‌دار بسیاری در ایران دارد. این ماشین به موتور ۱.۲ لیتری مجهز بوده و حداکثر قدرت آن به ۷۸ اسب بخار می‌رسد. بااین‌حال بدنه جمع‌وجور و بهینگی در مصرف سوخت می‌تواند میراژ را به موفقیت در بازار ایران برساند.

 

نیسان سانی (Nissan Sunny) Nissan Sunny

سانی بدون شک یکی از جذاب‌ترین سدان های ارزان‌قیمت کمپانی نیسان به‌حساب می‌آید که با قیمتی حدود ۱۵ الی ۱۸ هزار دلار معامله می‌شود. این ماشین به موتور ۱.۶ لیتری مجهز بوده که قدرت آن به ۱۱۸ اسب بخار می‌رسد و به گیربکس CVT متصل است. در بین گزینه‌های اقتصادی احتمالی، سانی در دسته خودروهای قدرتمند و مستحکم قرار می‌گیرد که در صورت عرضه می‌تواند به جایگاه شایسته‌ای در بازار ایران دست پیدا کند.

علاوه بر خودروهای بالا، می‌توان گزینه‌های ارزان‌قیمت دیگری را نیز در نظر گرفت که با سقف ۲۰ هزاردلاری آیین‌نامه همخوانی دارند. کیا سول، نیسان سنترا، کیا فورته، تویوتا کرولا، نیسان کیکس و نیسان جوک با محدوده قیمت ۱۹ هزار دلار، نیسان سنترا با محدوده قیمت ۱۸ هزار دلار، رنو سیمبل با قیمت ۱۰ هزار دلار، کیا پگاس با قیمت ۱۳ هزار دلار، کیا پیکانتو با قیمت ۱۲ هزار دلار، رنو داستر با قیمت ۱۵ هزار دلار از دیگر خودروهای وارداتی احتمالی به بازار ایران هستند. ناگفته نماند که با توجه به تحریم‌های بین‌المللی، تجارت مستقیم با بسیاری از شرکت‌های مطرح غیرممکن است و به حضور واسطه احتیاج دارد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0