ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
1 سال پیش
.
11 بازدید

تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون ۲۰۲۳

کراون (Crown) نام یکی از قدیمی‌ترین سدان‌های شرکت تویوتا است که نخستین مدل آن در سال ۱۹۵۵ به بازار معرفی شد. این خودروی لوکس محبوبیت بسیاری نزد ژاپنی‌ها و همین‌طور بسیاری از بازارهای بین‌المللی داشته و باگذشت زمان بارها به‌روزرسانی شده است. نسل شانزدهم تویوتا کراون به‌عنوان مدل ۲۰۲۳ به‌تازگی رونمایی شده که ظاهر آن به طور قابل‌توجهی با مدل‌های قبلی فرق می‌کند. برای آشنایی با مشخصات تویوتا کراون ۲۰۲۳ همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری مدل ۲۰۲۳ تویوتا کراون

تویوتا کراون جدید، ارتفاع زیادی نسبت به سطح زمین دارد که آن را از سایر سدان‌های موجود در بازار مجزا می‌کند. این خودرو همچنین علی‌رغم داشتن چهاردرب، از طراحی کوپه بهره می‌گیرد؛ بنابراین کراون ۲۰۲۳ را می‌توان یک سدان کراس کوپه چهاردرب در نظر گرفت!

این ماشین در نمای جلو شامل یک جلوپنجره مشبک بسیار بزرگ می‌شود که با سپر تلفیق شده است. ورودی هوا در بالای جلوپنجره جاسازی شده که از دو طرف به چراغ‌های باریک و کشیده LED می‌رسد. جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ و چراغ‌های کشیده، چهره‌ای عبوس و درعین‌حال آینده‌نگرانه به خودرو بخشیده‌اند. هرچند تویوتا تلاش کرده با تعبیه نوار کرومی در زیر جلوپنجره و همین‌طور بالای دریچه هوا، چاشنی لوکس بودن را به این ظاهر عبوس اضافه کند.

در نمای جانبی، طراحی کوپه در ذهن بیننده تداعی می‌شود، چرا که سقف با شیب نسبتاً تند و تیزی به شیشه عقب ماشین می‌رسد. نمای عقب ماشین شامل یک چراغ بسیار باریک و یکپارچه می‌شود که لوگوی تویوتا در وسط آن درج شده است. در زیر این لوگو نیز حروف CROWN روی درب صندوق‌عقب مشاهده می‌شوند. یک نوار کرومی روی سپر کشیده شده و خروجی‌های اگزوز حالت مخفی دارند.

مهم‌ترین مشخصه ظاهری کراون، امکان سفارش بدنه دورنگ برای خودرو است. این ماشین در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و قرمز عرضه شده که در صورت تمایل مشتری، علاوه بر جلوپنجره، گلگیرها و سپرهای مشکی رنگ، بخش‌های مختلف دیگر مثل درب صندوق‌عقب و آنتن باله کوسه‌ای نیز به رنگ مشکی درمی‌آیند.

داخل کابین تویوتا Crown

بر خلاف ظاهر آینده‌نگرانه، درون کابین تویوتا کراون چندان پیشرفته و عجیب به نظر نمی‌رسد. کابین سازگار با طراحی‌های امروزی ساخته شده و شامل یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی در وسط داشبورد، یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده، فرمان دایره‌ای‌شکل با دکمه‌های کنترلی متعدد، دو دریچه تهویه هوا زیر نمایشگر لمسی و همچنین دو دریچه تهویه هوا با طراحی مختلف در سمت راست و چپ داشبورد می‌شود.

در تریم های ساده کراون، صندلی‌ها دارای روکش چرم مصنوعی هستند. اما در تریم های گران‌تر، صندلی‌ها دارای گرم‌کن و سردکن بوده و با پوشش چرم گاوی روکش شده‌اند. خریداران‌تریم های گران‌تر همچنین لذت استفاده از سانروف را تجربه می‌کنند.

مشخصات فنی تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون با دو موتور هیبریدی متفاوت در دسترس خریداران قرار گرفته است. تیپ‌های ارزان‌تر به موتور ۲.۵ لیتری بنزینی از نوع تنفس طبیعی و دو موتوربرقی مجهز هستند که مجموع خروجی آن‌ها به ۲۱۵ اسب بخار می‌رسد. این قدرت از طریق گیربکس CVT به چهارچرخ وارد شده و خودرو را به حرکت وامی‌دارد.

از طرف دیگر، تیپ‌های گران‌تر از موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ  Hybrid Max استفاده می‌کنند که با یک موتوربرقی برای محور جلو و یک موتوربرقی برای محور عقب ترکیب شده است. خروجی پیشرانه هیبریدی کراون در این تیپ‌ها به ۳۴۰ اسب بخار می‌رسد. این قدرت از طریق گیربکس‌اتوماتیک ۶سرعته به هر دو محور انتقال‌یافته و باعث حرکت چرخ‌ها می‌شود.

اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات این خودرو در ماه ژوئیه منتشر می‌شود. بااین‌حال بر اساس ادعای برخی منابع خبری، تویوتا کراون می‌تواند در مدت‌زمان کمتر از ۶ ثانیه از حالت سکون به‌شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۶ سازگاری دارد، هرچند مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتری هنوز اعلام نشده است.

تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی

مدل ۲۰۲۳ تویوتا کراون به مجموعه کامل امکانات و آپشن‌های مختلف و شایسته یک خودروی لوکس، مجهز است. در بخش ترمز و پایداری، سیستم‌های ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز اضطراری و ترمز پارک برقی، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی به کمک‌راننده می‌آیند.

لیست امکانات رفاهی ایمنی و رفاهی خودرو همچنین شامل مواردی همچون چراغ روشنایی روز، اتولایت، سنسورهای جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار ۳۶۰ درجه، رادار تشخیص تصادف از جلو و عقب، سیستم هشداردهنده تغییر لاین، دوربین‌های جلو و عقب، سیستم استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو به همراه گرم‌کن و سردکن، آینه جانبی با قابلیت تنظیم برقی به همراه گرم‌کن و… می‌شود.

قیمت و وضعیت تویوتا کراون در بازار

سدان   کراس کوپه تویوتا به‌محض عرضه در بازار با خودروهای مطرحی همچون تویوتا هایلندر، بی ام و سری ۵ و آئودی A3 رقابت می‌کند. قیمت این محصول هنوز مشخص نیست، اما بسته به تیپ‌ها و آپشن‌های ارائه شده در آن‌ها، محدوده قیمت ۵۰ الی ۷۰ هزار دلار برای این خودرو تخمین شده است.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0