ایستگاه
خواندن 5 دقیقه
.
3 ماه پیش
.
55 بازدید

بیشترین بازه پیمایشی در سال ۲۰۲۴ متعلق به کدام خودروها است؟

بیشترین بازه پیمایشی در سال ۲۰۲۴ متعلق به کدام خودروها است؟

مقدمه

روزگار به‌سرعت در حال تغییر است و بازار خودروهای الکتریکی نیز هر روز دچار تغییر می‌شود. شاید تا سال گذشته ۳۰۰ مایل (حدود ۴۰۰ کیلومتر) بیشترین بازه پیمایشی برای یک خودرو برقی بود، ولی حالا مدل‌هایی به عرضه درآمده‌اند که تنها یک‌مرتبه شارژ کامل باتری آن‌ها، دست‌کم برای یک هفته امکان رفت‌وآمد روزمره در سطح شهر را فراهم می‌آورد. در این مقاله شما را با خودروهایی آشنا می‌کنیم که بیشترین بازه پیمایشی را در سال ۲۰۲۴ به ثبت رسانده‌اند.

لوسید Air Grand Touring با برد ۸۳۰ کیلومتر

صدرنشین لیست خودروهای برقی با بیشترین بازه پیمایشی در سال ۲۰۲۴ لوسید ایر گرند تورینگ است. البته مدل‌های Pure و Saphhire نیز با یک‌مرتبه شارژ باتری می‌توانند مسافت قابل‌توجهی را بدون نیاز به ایستگاه شارژرسانی طی کنند، ولی مدل GT با پشتیبانی از مسافت ۸۳۰ کیلومتر، در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد. این ماشین همچنین عملکرد فنی فوق‌العاده، سرعت شارژ بالا و کابین لوکس و مجهزی داشته و به‌عنوان یک خودرو ممتاز و رده‌بالا، برچسب قیمت ۱۲۶۰۰ دلاری را به خود اختصاص داده است.

شورولت Silverado EV WT با برد ۷۲۴ کیلومتر

در رقابت میان خودروهای برقی بر سر بیشترین بازه پیمایشی، شورولت سیلورادو مقام دوم را کسب می‌کند. این پیکاپ تمام برقی آمریکایی همچنین جزو فینالیست‌های پیکاپ سال ایالات متحده بوده و یکی از محبوب‌ترین محصولات شورولت به‌حساب می‌آید. سیلورادو با یک‌بار شارژ کامل باتری می‌تواند مسافتی حدود ۷۲۴ کیلومتر را طی کند، البته به شرطی که تنها همسفران این خودرو، راننده و شاگردراننده باشد. سیلورادو بدنه‌ای محکم و موتور قدرتمندی دارد و قادر به جابه‌جایی محموله‌ای با حداکثر وزن ۴۵۳۶ کیلوگرم است. این خودرو با قیمت ۷۰۰۰۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

تسلا مدل S با برد ۶۵۲ کیلومترتسلا مدل S با برد ۶۵۲ کیلومتر

تسلا مدل S بهترین سدان شرکت آمریکایی به شمار می‌آید. این خودروی برقی در پیکربندی‌های مختلف روانه بازار شده است و نسخه دوموتوره چهارچرخ محرک آن می‌تواند مسافتی حدود ۴۰۵ مایل معادل ۶۵۲ کیلومتر را بدون وقفه طی کند. باتری به‌کاررفته در این ماشین با فناوری شارژ سریع ۲۵۰ کیلوواتی سازگاری دارد. البته تسلا مدل S را نباید با نسخه S Plaid به‌اشتباه گرفت. اس پلید بخشی از بازه پیمایشی خود را فدای سرعت بیشتر کرده است. تسلا مدل S با حدود قیمت ۷۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

ریویان R1S و R1T دوال موتور مکس پک با برد ۶۴۴ کیلومتر

شاسی‌بلند الکتریکی ریویان R1S مکس پک با دو موتور الکتریکی یک محصول نسبتاً جدید از شرکت آمریکایی است. این خودرو می‌تواند مسافتی حدود ۶۴۴ کیلومتر را بدون توقف در ایستگاه شارژرسانی طی کند. البته R1S با پیشرانه ۴ موتوره نیز روانه بازار شده، هرچند مسافت قابل پیمایش آن تفاوت خاصی با نسخه دوموتوره ندارد. به طور مشابه، مدل R1T نیز با تعداد صندلی‌های کمتر نسبت به R1S یک پیکاپ تمام برقی است که قوای محرکه خود را از دو موتور الکتریکی دریافت می‌کند. این ماشین علی‌رغم برخورداری از قابلیت حمل بار قابل‌توجه، بازهم می‌تواند مسافتی حدود ۶۴۴ کیلومتر را مورد پیمایش قرار دهد. مدل پایه این خودرو ۷۱۷۰۰ دلار بوده که حدود ۵۰۰۰ دلار ارزان‌تر از R1S است.

پیکاپ برقی جی‌ام‌سی Hummer 3X برد ۶۱۳ کیلومتر

جی‌ام‌سی هامر 3X نه یک پیکاپ معمولی، بلکه از بسیاری جهات یک سوپر پیکاپ برقی در نظر گرفته می‌شود. این ماشین قابلیت شگفت‌انگیزی در مسیرهای جاده‌ای و آفرودی از خود نشان می‌دهد و شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل حرکت خرچنگی، پنل‌های شیشه‌ای قابل‌برداشت در سقف و حالت رانندگی Watts to Freedom می‌شود. بد نیست بدانید حالت Watts to freedom یک حالت رانندگی خاص است که حداکثر گشتاور را برای مدت‌زمان کوتاهی فعال می‌کند. بدین ترتیب خودرو شتاب فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. این حالت معمولاً تنها در مسیرهای کورسی بسته به کار می‌رود. باتری این ماشین در صورت شارژ کامل از بازه پیمایشی ۶۱۳ کیلومتر پشتیبانی می‌کند. قیمت پایه ۱۰۷۴۴۰ دلاری بهای مناسبی برای خودرو آمریکایی محسوب می‌شود.

هیوندای Ioniq 6 SE RWD با برد ۵۸۱ کیلومترهیوندای Ioniq 6 SE RWD با برد ۵۸۱ کیلومتر

سدان هیوندای آیونیک ۶ نسخه SE دیفرانسیل‌عقب یک خودرو عالی برای عبور از مسیرهای طولانی است. این خودرو می‌تواند ۵۸۱ کیلومتر را بدون نیاز به توقف جهت اتصال کابل شارژ طی کند. قیمت نسبتاً اقتصادی کمتر از ۴۳ هزار دلار، یکی دیگر از دلایل محبوبیت سدان کره‌ای به‌حساب می‌آید. ناگفته نماند که نسخه دو دیفرانسیل آیونیک ۶ نیز قادر به پیمایش مسیری حدود ۵۰۸ کیلومتر است که رقم قابل‌ملاحظه‌ای در بین خودروهای برقی در نظر گرفته می‌شود. اما در کنار قابلیت پیمایش و قیمت مناسب، آیونیک ۶ به‌طورکلی یک خودرو الکتریکی عالی از همه لحاظ است. طراحی جذاب و زیبا، کابین مجهز و راحت، موتور قدرتمند و فناوری‌های پیشرفته و کاربردی این خودرو را در لیست بهترین ماشین‌های برقی قرار می‌دهد.

فیسکر Ocean Extreme با برد ۵۷۹ کیلومتر

جای تعجب ندارد اگر تاکنون نامی از Fisker نشنیده باشید. این برند توسط هنریک فیسکر ساخته شده که سابقه همکاری با استون مارتین و ب‌ام‌و را در کارنامه درخشان خود دارد. خودرو اوشن (Ocean) نخستین محصول تمام الکتریکی فیسکر به شمار می‌آید و تریم ممتاز آن با پسوند Exteme در لیست خودروهای برقی با بیشترین بازه پیمایشی در سال ۲۰۲۴ قرار دارد. این مدل می‌تواند تنها با یک‌مرتبه شارژ کامل باتری، مسافتی حدود ۵۸۰ کیلومتر را مورد پیمایش قرار دهد. اوشن اکستریم به پیشرانه‌ای متشکل از دو موتور الکتریکی مجهز است که هر چهارچرخ خودرو را به حرکت درمی‌آورد. به لطف این موتور قوی، اوشن اکستریم می‌تواند تنها در مدت‌زمان ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مرسدس‌بنز EQS 450+  با برد ۵۶۶ کیلومتر

مبحث بیشترین بازه قابل پیمایش توسط خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ را با اشاره به نام مرسدس‌بنز به پایان می‌رسانیم. خودرو EQS 450+  از جنبه‌های مختلف به مدل کلاس S شباهت داشته و به همان اندازه، یک محصول متفاوت در سبد کالاهای خودروساز برقی و یک شاهکار تمام‌عیار به‌حساب می‌آید. EQS یک سدان بزرگ، فوق لوکس، راحت و مملو از فناوری‌های پیشرفته و امروزی است و نسخه ۴۵۰+ بیشترین بازه پیمایشی را در بین نسخه‌های دیگر از جمله EQS 580 4matic دارد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0