ایستگاه
خواندن 8 دقیقه
.
9 ماه پیش
.
12 بازدید

بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳

بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳

مقدمه

شاسی‌بلندها در حال حاضر سهم عمده‌ای از بازار خودرو جهان را به خود اختصاص داده‌اند. این ماشین‌های جذاب، قوی و بزرگ معمولاً در گردش‌های شهری و بین‌شهری مورداستفاده قرار می‌گیرند و پرستیژ خاصی به همراه دارند. البته مدل‌های دیگری نیز به بازار معرفی شده‌اند که دارای قابلیت‌های آفرودی بوده و مناسب برای گردش در دل طبیعت هستند. در این مقاله شما را با بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲3 آشنا می‌کنیم. این ماشین‌ها از جنبه‌های مختلف از جمله ارتفاع نسبت به سطح زمین، سیستم تعلیق، سواری روی چهارچرخ، مجموعه رینگ و تایر، زاویه ورود و خروج و همین‌طور قدرت پیشرانه، متفاوت با شاسی‌بلندهای شهری هستند.

تویوتا فوررانر TRD Pro

نخستین خودرو در لیست بهترین شاسی‌بلندهای ۲۰۲۳، تریم TRD Pro تویوتا 4Runner است که حدود ۵۴.۶ هزار دلار قیمت دارد. شاسی‌بلند فوررانر اگرچه آخرین بار در سال ۲۰۱۰ تغییر چهره داده، ولی این طراحی به‌اندازه‌ای حرفه‌ای و دینامیک انجام شده که حتی پس از گذشت ۱۳ سال، جای هیچ‌گونه انتقاد یا پیشنهادی باقی نگذاشته است. شاسی‌بلند ژاپنی در تریم TRD Pro به سبب داشتن قابلیت‌های آفرودی مختلف از جمله محافظ زیرین، قفل دیفرانسیل‌عقب و ضربه‌گیرهای Fox، جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای آفرودی شمرده می‌شود.

جیپ رانگلر RubiconJeep Wrangler Rubicon

خودروی بعدی در لیست بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳ جیپ رانگلر روبیکان است. این ماشین به موتور ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر باقدرت ۳۹۲ اسب بخار مجهز بوده که موجب حرکت هر چهارچرخ می‌شود. روبیکان حدود ۲۶ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد و دارای ویژگی‌هایی همچون ضربه‌گیر Fox، قفل دیفرانسیل‌جلو و عقب، میله ضد چرخش و رکاب محکم و لغزنده است. روبیکان با قیمت ۴۷.۴ هزار دلار به فروش می‌رسد.

لکسوس GX Luxury با پکیج آفرود

لکسوس GX با پکیج آفرود بر اساس معماری فوررانر ساخته شده و ضمن داشتن قابلیت‌های آفرودی این ماشین، سواری نرم‌تر و کابین راحت‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. لکسوس جی ایکس با پکیج آفرود از نوع دو دیفرانسیل بوده و به موتور ۸ سیلندر، سیستم تعلیق بادی انطباقی، خنک‌کننده گیربکس، محافظ باک بنزین، سیستم کنترل خزیدگی و سیستم تنظیم حالت رانندگی در مسیرهای مختلف مجهز است. شاسی‌بلند لوکس آفرودی حدود ۷۱.۵ هزار دلار قیمت دارد.

لندروور دیفندر 90XLand Rover Defender 90X

دیفندر یک نام احیاشده است که برای مدت بسیار طولانی، روی خودروی نظامی و کشاورزی درج می‌شد. این خودرو در حال حاضر به‌عنوان یک شاسی‌بلند و در تریم‌های مختلف روانه بازار شده است. تریم دو درب دیفندر 90X یکی از بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳ به‌حساب می‌آید که قادر به تپه نوردی و حرکت در آب است. این ماشین همچنین شامل ویژگی‌هایی همچون گیربکس دو‌سرعته، قفل دیفرانسیل فعال، کنترل حرکت در جاده‌های مختلف و تعلیق بادی انطباقی می‌شود. دیفندر ۹۰ ایکس با قیمت ۸۸.۴ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

تویوتا سکویا  TRD Pro

سکویا برای سال ۲۰۲۳ به طور کامل تغییر چهره داده و هرچند فضای پای سرنشینان ردیف سوم و همین‌طور فضای حمل بار آن کاهش‌یافته، ولی در عوض به پیشرانه هیبریدی قدرتمندی مجهز شده است. این پیشرانه با موتور ۶ سیلندر توئین توربو می‌تواند ۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند. تریم TRD Pro ‌ سکویا شامل امکاناتی همچون اسکید پلیت (محافظ زیرین)، تایرهای همه‌کاره، قفل دیفرانسیل‌عقب، ضربه‌گیر Fox، نوار روشنایی LED و باربند می‌شود. داخل کابین نیز به پد شارژ بی‌سیم گوشی همراه، صندلی‌های کاپیتان برای ردیف دوم و روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها مجهز شده است. این خودروی ژاپنی یکی از بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳ بوده و با قیمت ۷۷.۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

جیپ چروکی TrailhawkJeep Cherokee Trailhawk

شاسی‌بلندهای کامپکت مثل جیپ چروکی، خودروهای عالی برای ورود و خروج در مکان‌های تنگ هستند. آن‌ها به‌راحتی می‌توانند مسیرهای باریک را طی کرده و از روی کنده‌های درخت رد شوند. تریلهاک دوست‌داشتنی‌ترین تریم چروکی برای این منظور است. این ماشین به موتور ۲۷۰ اسب بخاری، سیستم انتقال قدرت 4WD، لاستیک‌های چندمنظوره، ارتفاع ۲۲ متری نسبت به سطح زمین و تعلیق آفرود مجهز بوده و با قیمت ۴۱.۲ هزار دلار به فروش می‌رسد.

جیپ گرند چروکی Trailhawk

گرند چروکی تریلهاک که با نام رنج روور آمریکایی نیز شناخته می‌شود، در لیست بهترین شاسی‌بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. این ماشین دارای کابین بزرگ، جادار و راحت بوده و از جدیدترین تجهیزات ایمنی بهره می‌گیرد. گرند چروکی تریلهاک همچنین به محافظ زیرین یا همان اسکید پلیت، قلاب‌های یدک‌کشی، تایرهای همه‌کاره، تعلیق بادی انطباقی و دیفرانسیل با لغزش محدود مجهز است. مدل ۲۰۲۳ این ماشین تنها با پیشرانه پلاگین هیبریدی 4xe عرضه شده که بُرد پیمایشی موتوربرقی آن به ۴۰ کیلومتر می‌رسد. این شاسی‌بلند درشت جثه با قیمت ۶۵.۷ هزار دلار روانه بازار شده است.

مرسدس‌بنز G-Class

مرسدس‌بنز G-Class در ابتدا کاربرد نظامی داشته و سپس در قالب یک خودروی آفرودی ارتقا یافته است. این خودرو، نمادی از سطح بالای تکنولوژی، قدرت و البته قیمت بالا بوده و با نام G-Wagen نیز شناخته می‌شود. جی – کلاس به یک موتور ۸ سیلندر مجهز بوده که در حالت استاندارد، قوای فنی خود را به چهارچرخ وارد می‌کند (4WD). علاوه بر ارتفاع ۲۴ سانتیمتری نسبت به سطح زمین، این ماشین دارای قفل دیفرانسیل‌جلو، مرکزی و عقب و همین‌طور گیربکس دو‌سرعته است. سیستم تعلیق G-Class به راحتی از پس جاده‌های آسفالت و شوسه برمی‌آید. اندک خودروهایی از لحاظ عملکرد، توانایی و لوکس بودن به پای شاسی‌بلند آفرودی مرسدس بنز می‌رسند. قیمت این ماشین لوکس تقریبا ۱۴۰ هزار دلار است.

ریویان R1S چهار موتوره AWD

ریویان نام یک برند برقی ساز جدید است که در تولید کامیون و خودروهای شاسی‌بلند چندکاره و قدرتمند تخصص دارد. مدل RS1 ریویان با سه ردیف صندلی، فضای بار ۳ هزار لیتری و کابین مجلل و آینده‌نگرانه، لذت طبیعت‌گردی به همراه خانواده و یا دوستان را فراهم می‌آورد. این ماشین به پیشرانه الکتریکی متشکل از چهار موتور برقی مجهز بوده که در مجموع، ۸۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. هر موتور روی یک چرخ نصب شده است. این ماشین در مدت‌زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و شامل ویژگی‌های آفرودی خاصی مثل فاصله ۳۸ سانتیمتری نسبت به سطح زمین و قابلیت حرکت در عمق ۱ متری آب می‌شود. با توجه به نصب یک موتور روی هر چرخ، R1S از زاویه ورود و خروج فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این ماشین تمام برقی با قیمت ۸۷ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار دارد.

لندررور رنج روورLand Rover Range Rover

بدون شک رنج روور یکی دیگر از گران‌ترین و البته بهترین شاسی بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید که طراحی آن در مدل جدید، تغییر یافته و به‌روز شده است. شاسی پیشرفته این خودرو شامل ویژگی‌هایی مثل تعویض دنده کم‌برد و سیستم تعلیق بادی می‌شود که حداکثر ارتفاع ۲۸ سانتیمتری از سطح زمین را به وجود آورده است. رنج روور به طور استاندارد به موتور ۶ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۳۹۵ اسب بخار مجهز بوده و امکاناتی مثل سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل (در سرعت پایین)، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و سردکن و همین‌طور سقف پانورامیک دارد. مدل ۲۰۲۳ لندروور رنج روور با قیمت ۱۰۶.۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

فورد برانکو Sport Badlands

برانکو اسپرت یک شاسی‌بلند کامپکت ۵ نفره است که به سبب ظاهر محکم و قابلیت‌های آفرودی، محبوبیت بسیاری نزد آفرودبازها دارد. موتور پایه می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ولی موتور قوی‌تری نیز برای این خودرو عرضه شده که دارای ۴ سیلندر بوده و قدرت آن به ۲۵۰ اسب بخار می‌رسد. اسپرت Badlands همچنین دارای سیستم چهارچرخ متحرک، اسکید پلیت یا همان گارد زیرین، حالت‌های رانندگی مناسب برای مسیرهای مختلف، سیستم تعلیق تقویت‌شده برای آفرود، قلاب‌های یدک‌کش جلو و دوربین دید جلو است. این نسخه از فورد برانکو حدود ۳۸ هزار دلار قیمت دارد.

البته تریم دیگری از فورد برانکو وجود دارد که با پکیج Sasquatch عرضه شده و یکی از شاسی بلندهای عالی برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. این ماشین دو درب، دارای قفل دیفرانسیل برقی جلو و عقب بوده و روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار است، هرچند در حالت استاندارد با تایرهای ۳۵ اینچی مناسب برای مسیرهای گلی عرضه می‌شود. این خودرو نیز با قیمت ۴۲.۷ هزار دلار در بازار موجود است.

سوبارو فارستر Wilderness

مدل ۲۰۲۳ سوبارو فارستر وایلدرنس یکی از بهترین شاسی بلندهای آفرود در سال ۲۰۲۳ است که تجربه ماجراجویی فوق‌العاده‌ای را برای سرنشینان به همراه دارد. این ماشین در حالت استاندارد از نوع دو دیفرانسیل (AWD) بوده و ارتفاع مناسبی نسبت به سطح زمین دارد. در نسخه وایلدرنس، علاوه بر بهبود زاویه ورود، خروج و شکست، سپرهای جلو و عقب خاص و متفاوتی نسبت به مدل معمولی فارستر لحاظ شده است. از دیگر ویژگی‌های این ماشین می‌توان به حالت پیشرفته X-Mode برای اطمینان از سواری پیوسته در مسیرهای صعب‌العبور، روکش‌های ضدآب StarTrex و کف‌پوش‌های مقاوم در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی اشاره کرد.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0