ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
2 ماه پیش
.
123 بازدید

بهترین رودکارهای هیبریدی با بیشترین پرفورمنس در تمام ادوار

بهترین رودکارهای هیبریدی با بیشترین پرفورمنس در تمام ادوار

مقدمه

در دیدگاه بسیاری افراد، رسالت اصلی یک خودرو هیبریدی کاهش مصرف سوخت است و ماشین‌هایی مثل تویوتا پریوس، هوندا اینسایت و کیا نیرو، چنین وظیفه‌ای را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند. اما در طی ده سال اخیر، بعضی تولیدکنندگان به‌ویژه شرکت‌های اروپایی سرمایه قابل‌توجهی را صرف ساخت خودروهای هیبریدی با پرفورمنس بالا کرده‌اند. این محصولات جدید علاوه بر مصرف سوخت بهینه و تطابق با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه، سرعت و پرفورمنس تحسین‌برانگیزی دارند. الکتریسیته به سبب ایجاد گشتاور لحظه‌ای، راهکاری عالی برای استخراج قوای بیشتر از پیشرانه است. ما در این مقاله شما را با بهترین رودکارهای هیبریدی با بیشترین پرفورمنس آشنا می‌کنیم. این ماشین‌ها به‌خوبی نشان می‌دهند که چطور خودروهای هیبریدی می‌توانند رؤیایی و هیجان‌انگیز باشند و درعین‌حال، رسالت اصلی خود را حفظ کنند.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر با قدرتی معادل ۸۸۷ اسب بخار

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پورشه ۹۱۸ اسپایدر (Spyder) آغازگر لیست بهترین رودکارهای هیبریدی با بیشترین پرفورمنس در تمام ادوار است. اگرچه حدود یک دهه از عمر ۹۱۸ اسپایدر می‌گذرد، ولی این ماشین هنوز هم به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین محصولات برند آلمانی شناخته می‌شود. پیشرانه هیبریدی اسپایدر به گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک متصل بوده و متشکل از یک موتور ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر توئین توربوشارژ و دو موتور الکتریکی مغناطیس دائم است. حدود ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۷۹ نیوتن متر گشتاور پیشرانه هیبریدی، شتاب‌گیری صفر تا صد ۲.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو رقم می‌زند. بد نیست بدانید موتور بنزینی ۹۱۸ اسپایدر همان موتور به‌کاررفته در خودرو مسابقه‌ای RS Spyder است که ۶۰۸ اسب بخار قدرت دارد. طراحی جذاب سقف بازشونده و عملکرد بهتر نسبت به اکثر ابر خودروهای مدرن، دیگر نقاط قوت این ماشین هستند.

مک‌لارن P1 با قدرتی معادل ۸۸۷ اسب بخار ۹۰۳ اسب بخار

مک‌لارن P1

مدل P1 ‌ هنوز هم اوج خلاقیت و مهندسی مک‌لارن را نشان می‌دهد، چون یکی از فنی‌ترین و رؤیایی‌ترین مدل‌های تنفس طبیعی مک‌لارن در تمام ادوار به شمار می‌آید. این ماشین دارای تکنولوژی است که مستقیماً از بخش فرمول ۱ گرفته شده و کماکان در جدیدترین مدل‌های هیبریدی مورداستفاده قرار می‌گیرد. موتور توئین توربو ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر به همراه موتور الکتریکی E-Motor انحصاری مک‌لارن روی محور عقب خودرو نصب شده و پیشرانه هیبریدی P1 را تشکیل می‌دهند. این پیشرانه قادر به تولید ۹۰۳ و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این قوای فنی عالی امکان شتاب‌گیری صفر تا صد ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای P1 فراهم می‌آورد. این شتاب‌گیری برای یک خودرو دیفرانسیل‌عقب بسیار تحسین‌برانگیز است. کنترل خودرو در سرعت بالا نیاز به مهارت واقعی داشته و تنها تحت تسلط یک راننده حرفه‌ای، P1 می‌تواند به اوج پرفورمنس خود برسد.

فراری لافراری با قدرتی معادل ۹۵۰ اسب بخار

فراری با کاربرد پیشرانه قدرتمند در مدل LaFerrari، راه را برای سوپر کارهای هیبریدی آینده خود بازکرده است. این پیشرانه شامل یک موتور ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر و یک موتور الکتریکی با سیستم KERS می‌شود که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۹۵۰ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن متر می‌رسد. جعبه‌دنده ۷سرعته دوکلاچه، قوای پیشرانه را به چرخ‌های عقب می‌رساند. لافراری شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان کوتاه ۲.۵ ثانیه مدیریت می‌کند و می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. طراحی اسطوره‌ای و منحصربه‌فرد و پشتیبانی عالی پس از یک دهه، از دیگر ویژگی‌ها و در واقع مزایای لافراری به‌حساب می‌آیند.

فراری SF90 استراداله با قدرتی معادل ۹۸۶ اسب بخار

فراری SF90 استراداله

پلاگین هیبرید SF90 Stradale یک خودرو پرفورمنس خلاقانه است که عناصر سنتی فراری و فناوری‌های مدرن و امروزی را برای جهت حصول تجربه رانندگی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز با یکدیگر ترکیب می‌کند. بسیاری افراد بر این باورند که SF90 ‌ استراداله با موتور هیبریدی قدرتمند، طراحی سبک و آئرودینامیک پیشرفته، بهترین خودرو ساخته‌شده توسط شرکت ایتالیایی در تمام ادوار است. یک موتور توئین توربو ۴ لیتری ۸ سیلندر به همراه سه موتور الکتریکی مغناطیس دائمی، پیشرانه هیبریدی استراداله را تشکیل می‌دهند. این موتورها در مجموع ۹۸۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و هر چهارچرخ ماشین را به حرکت درمی‌آورند. استراداله همانند لافراری در عرض ۲.۵ ثانیه از حالت توقف به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ولی حداکثر سرعت آن در ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کابین لوکس و مجلل و همین‌طور طراحی دل‌فریب و متمایز، از دیگر خصوصیاتی هستند که کاربران به تمجید از آن‌ها پرداخته‌اند.

لامبورگینی روئلتو (Revuelto) با قدرتی معادل ۱۰۰۱ اسب بخار

لامبورگینی روئلتو

سوپر اسپرت موتور وسط روئلتو از پیشرانه پلاگین هیبرید ۱۲ سیلندر استفاده می‌کند که همان پیشرانه مورداستفاده در سیان FKP 37 است. این فناوری پیشرفته فصل جدیدی را در تاریخچه لامبورگینی آغاز کرده، چراکه برند ایتالیایی عمدتاً به کاربرد موتورهای درون‌سوز قدرتمند و تنفس طبیعی در محصولات خود شهرت دارد. البته پیشرانه پلاگین هیبریدی لامبورگینی کماکان فاقد توربوشارژ است. موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر بنزینی با سه موتور مغناطیس دائم همکاری کرده و ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۱ نیوتن متر گشتاور را به‌وسیله گیربکس ۸سرعته دوکلاچه به سمت چهارچرخ انتقال می‌دهد. شتاب‌گیری صفر تا صد این ماشین در عرض ۲.۵ ثانیه اتفاق می‌افتد. موتورهای الکتریکی به پک باتری لیتیوم یونی متصل بوده و در سرعت‌های پایین بدون دخالت موتور بنزینی ایفای نقش می‌کنند. روئلتو بهترین جانشین برای اونتادور بوده و هدایت‌پذیری عالی را در سرعت‌های بالا در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مک‌لارن اسپیدتیل با قدرتی معادل ۱۰۳۶ اسب بخار

مک‌لارن اسپیدتیل

 

اسپیدتیل (Speedtail) یکی از خاص‌ترین مدل‌های موجود در لیست بهترین رودکارهای هیبریدی با بیشترین پرفورمنس به‌حساب می‌آید که البته به سبب ساختار سه صندلی خود، فاقد جواز تردد در خیابان‌های ایالات متحده است. این ماشین از یک موتور توئین توربو ۴ لیتری ۸ سیلندر و یک موتور الکتریکی مغناطیس دائم استفاده می‌کند که خروجی فوق‌العاده‌ای دارد. پیشرانه هیبریدی اسپیدتیل علی‌رغم ساختار جمع‌وجور خود، ۱۰۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و چرخ‌های عقب را به حرکت می‌اندازد. شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات این ماشین انگلیسی هستند. این سرعت حدود ۱۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مک‌لارن F1 ‌ افسانه‌ای است.

کونیگزگ رگرا با قدرتی معادل ۱۷۵۷ اسب بخار

کونیگزگ رگرا

کونیگزگ رگرا (Regera) یکی از تأثیرگذارترین پیشرانه‌های به‌کاررفته در تولید انبوه را در بطن خود جای‌داده است. این پیشرانه هیبریدی در بخش میانی خودرو تعبیه شده و شامل موتور توئین توربوشارژ ۵ لیتری ۸ سیلندر و سه موتور مغناطیس دائمی می‌شود. قدرت این پیشرانه ۱۵۰۰ اسب بخار است که با پکیج خاصی به نام 1.31 Megawatt Environmental Power، به ۱۷۵۷ اسب بخار می‌رسد. رگرا یک خودروی دیفرانسیل‌عقب است که می‌تواند شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۲.۸ ثانیه برآورده سازد. پرفورمنس باورنکردنی و پیشرانه قدرتمند و حداکثر سرعت ۴۰۵ کیلومتر بر ساعت، رگرا را به یکی از منحصربه‌فردترین ابرخودروهای جهان تبدیل می‌کند.

کونیگزگ جمرا با قدرتی معادل ۲۳۰۰ اسب بخار

کونیگزگ جمرا

اما رگرا تنها شاهکار کونیگزگ نیست و بدون شک جمرا (Gemera) در صدر بهترین رودکارهای هیبریدی با بیشترین پرفورمنس در تمام ادوار قرار می‌گیرد. اگرچه جمرا با یک پیشرانه ۳ سیلندر نیز روانه بازار شده، ولی قوی‌ترین مدل آن به همان پیشرانه ۸ سیلندر به‌کاررفته در رگرا مجهز است، با این تفاوت که از موتور الکتریکی Dark Matter استفاده می‌کند. به لطف دارک متر، قدرت پیشرانه ۸۰۰ واحد افزایش‌یافته و به ۲۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. به بیان بهتر، پیشرانه جمرا متشکل از موتور ۵ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر و یک موتور مغناطیس دائم به نام دارک متر است که در مجموع، ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بدین ترتیب جمرا در مدت‌زمان ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این رقم را تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. بر خلاف رگرا، قوای محرکه موتور به هر چهارچرخ جمرا وارد می‌شود. جالب اینکه محصول سوئدی یک خودرو خانوادگی کاملاً کاربردی با چهار صندلی فوق‌العاده راحت به‌حساب می‌آید که بازه پیمایشی برقی آن ۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0