ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
5 ماه پیش
.
281 بازدید

بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳

بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳

مقدمه

اگرچه اکثر خودروهای سواری محدود به ۵ نفر هستند، ولی برخی اوقات نیاز به حمل‌ونقل افراد بیشتری است. خودروهای سواری ۸ نفره برای خانواده‌های بزرگ، اداره کسب‌وکارهای خاص و همین‌طور گردش و تفریح با دوستان کاربرد دارد. سواری‌های ۸ نفره هنوز در بازار کشور عزیزمان رواج پیدا نکرده‌اند، بااین‌حال جزو یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین کلاس‌های خودرویی به‌حساب می‌آیند. اگر قرار بر جابه‌جایی بیش از ۵ یا ۶ نفر باشد، استفاده از خودروهای ۸ سرنشین از همه لحاظ بهتر از دو ماشین کوچک‌تر است. در ادامه، فهرستی از بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.

مدل ۲۰۲۴ لندروور Defender

لندروور دیفندر جهت رقابت مستقیم با خودروهای ۸ نفره آمریکایی جیپ روانه بازار شده و علاوه بر فضای جادار و راحت، هندلینگ عالی در مسیرهای مختلف را در دسترس راننده قرار می‌دهد. این ماشین در ۱۵ تریم متفاوت عرضه شده و در محدوده قیمت ۵۷ تا ۱۲۰ هزار دلار قرار دارد. تمامی تریم‌ها از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک و قفل دیفرانسیل برای پیمایش جاده‌های نامتعارف بهره‌مند هستند. پیشرانه به‌کاررفته در نسخه 130 First Edition قادر به تولید ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است و از گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک برای انتقال نیرو روی چرخ‌ها استفاده می‌کند. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، ظرفیت حمل بار ماشین تقریباً به ۴۰۰ لیتر می‌رسد.

مدل ۲۰۲۴ هوندا Pilot

نسل چهارم هوندا پایلوت اگرچه دارای فناوری‌های بیشتر و ظاهر جعبه‌ای‌تر  نسبت به مدل قبلی است، ولی هنوز هم با تمرکز روی حمل‌ونقل خانوادگی تمرکز داشته و یکی از بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳ به‌حساب می‌آید. پایلوت به موتور ۳.۵ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری مجهز است که نیروی آن به‌وسیله گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک به طور پیش‌فرض به چرخ‌های جلو، و در صورت نیاز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.  تریم TrailSport پایلوت یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش‌های خانوادگی در دل طبیعت است، چون دارای قابلیت‌های آفرودی بوده و به‌راحتی از پس مسیرهای صعب‌العبور برمی‌آید.

مدل ۲۰۲۴ شورلت Suburban

بدون شک اگر با حوزه خودرو آشنایی داشته باشید، به‌محض دیدن عنوان بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳ نام شورلت سابربن از خاطر شما می‌گذرد. این ماشین جذاب و سایز بزرگ آمریکایی بیش از ۸۰ سال است که مورداستفاده خانواده‌های پرجمعیت قرار می‌گیرد. سابربن در نسخه‌های بنزینی و دیزلی عرضه شده و همگی آن‌ها به گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک مجهز هستند که قوای محرکه موتور را به سمت چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. در نسخه پایه، سابربن به موتور ۵.۳ لیتری ۳۵۵ اسب بخاری مجهز است، ولی گران‌ترین تریم از موتور ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. در صورت خواباندن صندلی‌ها، ظرفیت حمل بار خودرو به حدود ۱۱۸۰ لیتر می‌رسد.

مدل ۲۰۲۳ کرایسلر Pacifica Touring L

کرایسلر پسیفیکا تورینگ L یکی از بهترین خودروهای خانوادگی است که تاکنون ساخته شده و یک قابلیت جالب به نام Stow n’ Go دارد. با استفاده از این ویژگی، می‌توان چیدمان صندلی‌ها را برای کاربردهای مختلف تغییر دارد. مینی ون آمریکایی علاوه بر فضای جادار و دینامیک، از تجهیزات تکنولوژیکی پیشرفته‌ای برخوردار است و هندلینگ عالی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. باتوجه‌به قیمت بالای این محصول (حدود ۵۰ هزار دلار)، انتظار می‌رود در ساخت اتاقک نسل بعدی از متریال بهتر و مرغوب‌تری استفاده شود. یک موتور ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر با ۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور، وظیفه به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو، یا به انتخاب راننده هر چهارچرخ را بر عهده دارد.

مدل ۲۰۲۳ جیپ Grand Wagoneer L

همه چیز واقعاً بزرگ است. این عبارت به‌خوبی جدیدترین مدل جیپ گرند واگنیر L را توصیف کرده و در اصل به فضای باز و سخاوتمندانه کابین، جثه بزرگ و قوای موتور اشاره می‌کند. شاسی‌بلند ۸ نفره آمریکایی یکی از بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳ به شمار می‌آید که در کنار ویژگی‌هایی همچون وجود تجهیزات متعدد و صندلی‌های راحت و خوش‌ساخت، با سقف شیشه‌ای پانورامیک خود، لذت سفرهای کوتاه و طولانی را برای اعضای خانواده به اوج می‌رساند. این ماشین در زیر کاپوت به پیشرانه قدرتمند ۵۱۰ اسب بخاری با گشتاور ۶۷۷ نیوتن متر مجهز است که قوای آن روی چهارچرخ اعمال می‌شود. البته جیپ واگنیر L یک ایراد بزرگ دارد که ممکن است جایگاه آن را نسبت به رقبای دیگر پایین‌تر آورد. خودروی آمریکایی برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده ترکیبی، به ۱۷.۶ لیتر بنزین احتیاج دارد. مصرف سوخت شهری نیز ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مدل ۲۰۲۳ تویوتا Sienna

کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین روش ممکن برای مسافرت‌های خانوادگی، خرید مینی ون تویوتا سینا است. سینا با طراحی محکم بدنه، کابین راحت، جادار و مجهز و همین‌طور مصرف سوخت پایین، یکی از بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. تنها مشکلی که می‌توان به این خودرو وارد کرد، عدم قابلیت تاکردن یا خواباندن صندلی‌های ردیف وسط است. سینا در نسخه دو دیفرانسیل به یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری و سه موتور الکتریکی مجهز بوده که در مجموع ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در گران‌ترین تریم (پلاتینیوم) مصرف سوخت شهری خودروی ژاپنی ۷.۸ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

مدل ۲۰۲۴ هیوندای Palisade

با کابین لوکس، سواری نرم و فضای کافی برای تمام اعضای خانواده، پالیسید ۸ نفره یکی از بهترین خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط به‌حساب می‌آید. پالیسید بر اساس پلتفرم کیا تلوراید ساخته شده، ولی ظاهر متفاوتی به خود گرفته است. این ماشین در تریم معمولی از موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر استفاده می‌کند که به‌واسطه گیربکس ۸سرعته اتوماتیک، ۲۰۱ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. کابین خودروی کره‌ای به نحوی طراحی شده که مانع ورود صدای بیرون به داخل شود. اگر شیشه‌ها نیز بالا باشند، سرنشینان خودرو آرامش بی‌نظیری را در طول سفر تجربه می‌کنند. فضای حجم بار در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب حدود ۵۰۰ لیتر است.

مدل ۲۰۲۴ کیا Telluride

جدیدترین مدل کیا تلوراید، مجموعه سخاوتمندانه‌ای از ویژگی‌های استاندارد را ارائه می‌دهد و بالاترین تریم آن، تجربه سواری متفاوت و لذت بخشی را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد. جالب اینکه خودروی ۸ نفره کره‌ای از موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۲۹۱ اسب بخار و ۳۵۵ نیوتن متر می‌رسد. تلوراید حدود ۲۴۹۴ کیلوگرم وزن داشته و در صورت انتخاب راننده، نیروی موتور را روی چهارچرخ اعمال می‌کند. پایداری در حرکت و ایمنی، تلوراید را به یک خودروی خانوادگی ممتاز و البته جزو صدرنشینان لیست بهترین خودروهای سواری ۸نفره در سال ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند.

ناگفته نماند که علاوه بر اسامی فوق، مدل‌هایی همچون مزدا CX-90، کادیلاک اسکالید، تویوتا گرند هایلندر، GMC یوکان، شورلت تاهو، شورلت تراورس، لینکلن نویگیتور، نیسان پث فایندر، فورد اکسپدیشن مکس، سوبارو اسنت و کیا کارنیوال نیز جزو بهترین خودروهای سواری ۸ نفره در سال ۲۰۲۳ به‌حساب می‌آیند. ولی در این مقاله سعی شده جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و مطلب بیش از حد طولانی نشود.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0