ایستگاه
خواندن 9 دقیقه
.
2 ماه پیش
.
104 بازدید

بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵

بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵

مقدمه

اکثر خودروهای برقی کوچک برای رفت‌وآمدهای کوتاه شهری ساخته شده و تمرکز خاصی روی پرفورمنس ندارند. البته موارد استثنایی مثل تسلا مدل ۳ می‌توان یافت که به‌عنوان یک خودرو لوکس کوچک از بازه پیمایشی قابل‌توجهی برخوردار است. جدا ازاین‌گونه موارد، می‌توان گفت خودروهای برقی کوچک کُندتر از مدل‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر روی جاده عمل می‌کنند. ولی این بدان معنی نیست که سواری کسالت‌بار و غیر مهیجی در سطح شهر دارند. ما در این مقاله شما را با بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آشنا می‌کنیم که هر یک از آن‌ها می‌توانند تجربه سواری باکیفیت، لذت‌بخش، آسوده و ایمنی را برای رانندگان فراهم آورند.

نیسان Leaf

نیسان لیف یکی از بهترین خودروهای الکتریکی کوچک در جهان است که فروش آن با مدل‌های تسلا رقابت می‌کند. تریم Leaf Plus ‌ از بازه پیمایشی عالی برخوردار بوده و در صورت شارژ کامل باتری می‌تواند مسافتی حدود ۳۴۱ کیلومتر را مورد پیمایش قرار دهد. ساده‌ترین تریم این خودرو نیز قادر به پیمودن مسافتی حدود ۲۴۰ کیلومتر است که برای گردش‌های شهری کفایت می‌کند. نیسان لیف با قیمت ۳۰ هزار دلار در بازار یافت می‌شود.

بی‌وای‌دی Dolphin

دلفین به‌عنوان برادر کوچک‌تر Seal یکی دیگر از شاسی‌بلندهای کامپکت و جمع‌وجور متعلق به شرکت چینی BYD است. سیستم نورپردازی این ماشین، حرکت دلفین‌ها در اقیانوس را تداعی می‌کند و سبکی خلاقانه در طراحی خودروهای برقی به‌حساب می‌آید. دلفین عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند در مدت‌زمان ۷ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. محدوده پیمایشی این ماشین نیز ۴۲۶ کیلومتر است.

تسلا Model 3

تسلا مدل ۳ دقیقاً یک خودروی کوچک نیست، ولی باز هم به‌عنوان یک ماشین کامپکت در نظر گرفته می‌شود. از بین بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ تسلا مدل ۳ از بیشترین بازی پیمایشی برخوردار است. باتری به‌کاررفته در تریم Long Range در صورت شارژ کامل از پیمودن مسافت ۵۴۹ کیلومتر پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر و البته به دلایل دیگری مثل شتاب عالی، هندلینگ مناسب و کابین ساده و درعین‌حال برازنده و مطابق روز، تسلا مدل ۳ را می‌توان بهترین جایگزین برای خودرو لوکس Model S در نظر گرفت.

گریت وال موتورز Ora 03گریت وال موتورز Ora 03

خودرو برقی لوکس اورا ۰۳ محصول جدیدی از شرکت چینی GWM است که با ویژگی‌های جذاب و فناوری‌های مدرن و به‌روز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. ظاهر این ماشین تلفیقی از طراحی آینده‌نگرانه و ریترو بوده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اورا ۰۳ با پک باتری ۴۸ کیلووات ساعتی (Pure+) و پک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی (Pro+) عرضه شده است. مسلماً مشتریان با انتخاب باتری بزرگ‌تر می‌توانند انتظار بیشتری از پرفورمنس و محدوده پیمایشی ماشین داشته باشند.

فیات 500e

فیات ۵۰۰ ای یکی دیگر از بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ است و در واقع بهترین گزینه برای رفت‌وآمدهای شهری به شمار می‌آید. این ماشین کوچک ظاهری شیک و جذاب داشته و سواری باکیفیت و لذت‌بخشی را برای راننده رقم می‌زند. فیات 500e به پک باتری ۴۲ کیلووات ساعتی مجهز است و می‌تواند بدون نیاز به ایستگاه شارژرشانی، مسافتی حدود ۳۲۰ کیلومتر را طی کند.

داچیا Spring

به گفته کارشناسان حوزه، داچیا اسپرینگ به‌محض عرضه، تحولی را در بازار خودروهای برقی اروپا به وجود می‌آورد. این ماشین با قیمت پایه ۲۵ هزار دلار روانه بازار شده و خودروهای برقی ارزان‌قیمت را به چالشی دشوار دعوت می‌کند. علاوه بر قیمت اقتصادی، هندلینگ فوق‌العاده و شتاب چشمگیر از دیگر ویژگی‌های مثبت داچیا اسپرینگ به‌حساب می‌آیند. البته این خودرو به باتری ۲۶.۸ کیلووات ساعتی مجهز است و بازه پیمایشی ۲۲۵ کیلومتری آن تنها کفاف رفت‌وآمدهای شهری را می‌دهد.

واکسول Corsa

بسیاری افراد حین خرید یک خودروی برقی به دو خصیصه پرفورمنس و طراحی آینده‌نگرانه توجه می‌کنند. ولی اگر یک خریدار اهمیت خاصی به این دو ویژگی ندهد، واکسول کورسا می‌تواند بهترین خودرو برای انتخاب باشد. کورسا طراحی و استایل ساده‌ای دارد، به‌راحتی می‌توان پشت فرمان آن نشست و از سواری لذت برد. اگر باتری به طور کامل شارژ باشد، به خودرو اجازه می‌دهد مسافتی حدود ۳۵۷ کیلومتر را بدون دردسر طی کند.

مینی Electric/ Mini Cooper SE

یکی دیگر از بهترین خودروهای برقی کوچک با ظاهر منحصربه‌فرد، مینی الکتریک است. این خودرو بر پایه مدل کوپر ساخته شده و به همین خاطر با نام مینی کوپر SE نیز شناخته می‌شود. کوپر SE یکی از خودروهای پرفروش به‌حساب می‌آید و در صورت شارژ کامل قادر به پیمودن مسافتی حدود ۲۳۳ کیلومتر است. این خودرو علی‌رغم ظاهر جمع‌وجور، کابین جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، چون پک باتری آن فضای خاصی از کابین را اشغال نمی‌کند.

ام‌جی‌فور Hatchback

شرکت نوپای MG4 به‌تازگی وارد عرصه خودروسازی شده و قصد دارد به یکی از بهترین برندهای تولیدکننده خودرو برقی کوچک تبدیل شود. هاچبک جمع‌وجور و شهری این ماشین با سه پک باتری متفاوت ۵۱، ۶۴ و ۷۷ کیلووات ساعتی روانه بازار شده که به ترتیب از بازه پیمایشی ۳۴۹، ۴۵۰ و ۵۲۰ کیلومتری پشتیبانی می‌کنند. گزینه آخر جزو بهترین بازه‌های پیمایشی برای یک خودرو برقی کوچک در نظر گرفته می‌شود. این خودرو همچنین موتور قدرتمندی دارد که خروجی آن به ۴۴۳ اسب بخار می‌رسد. شتاب صفر تا صد هاچبک MG4 در مدت‌زمان کمتر از ۴ ثانیه اتفاق می‌افتد.

رنو Zoeرنو Zoe

رنو زوئی پرفروش‌ترین خودرو برقی کوچک در بازار اروپا است. ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی، بازه پیمایشی کاربردی و قیمت اقتصادی، زوئی را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای رانندگان اروپایی تبدیل می‌کند. اگرچه زوئی شتاب‌گیری قابل‌توجهی ندارد و در مدت‌زمان تقریباً ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ولی به دلایل متعدد از جمله کابین مدرن و مجهز و همین‌طور سواری نرم و راحت به‌ویژه در مسیرهای پرترافیک، عرصه رقابت را برای سایر خودروهای برقی کوچک تنگ کرده است. خودرو نقلی رنو مسافتی حدود ۳۹۴ کیلومتر را می‌تواند بدون نیاز به ایستگاه شارژرشانی طی کند.

رنو ۵

رنو ۵ به‌عنوان جانشین رنو زوئی محبوب و پرطرف‌دار در سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود. طراحی ریتروی دهه ۸۰ میلادی با استایل مدرن و امروزی ترکیب شده‌اند تا ظاهر رنو ۵ با سلایق نسل های مختلف همخوانی داشته باشد. باتری ۵۲ کیلووات ساعتی این ماشین نیز در صورت شارژ کامل از محدوده پیمایشی ۳۹۹ کیلومتر پشتیبانی می‌کند. البته پک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است که مسلماً بازه پیمایشی کمتری داشته و روی قیمت ماشین تأثیر می‌گذارد. ظاهراً رنو ۵ یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای برقی در بازار خواهد بود که با قیمت پایه کمتر از ۳۰ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

آلپاین A290

برند آلپاین تحت مالکیت رنو قرار دارد و مدل A290 این خودروساز فرانسوی یکی از بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ است. تخصص آلپاین را می‌توان در ارتقای سطح خودروها خلاصه کرد. مدل A290 در واقع نسخه ارتقا یافته و آینده‌نگرانه رنو ۵ به‌حساب می‌آید که علاوه بر داشتن فناوری‌های مدرن، از هندلینگ عالی و دقیقی برخوردار است. مشخصه اصلی این ماشین را می‌توان پیکربندی سه صندلی دانست، هرچند شرکت فرانسوی برای جذاب مشتریان بیشتر، A290 را با چیدمان استاندارد صندلی‌ها به عرضه درمی‌آورد.

هوندا E

خودرو الکتریکی هوندا E از روی کانسپت Urban EV ساخته شده و در زمره بهترین خودروهای برقی کوچک در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ قرار می‌گیرد. مدل E نخستین خودرو تمام برقی هوندا به‌حساب می‌آید که به‌صورت انبوه به تولید رسیده است. هوندا E با سایز کوچک و هندلینگ دقیق خود، خودرویی ایدئال برای رانندگی شهری بوده و در صورت شارژ کامل باتری می‌تواند مسافت ۲۲۰ کیلومتری را بدون نیاز به توقف در ایستگاه شارژرسانی طی کند. این محصول ژاپنی تا حدودی گران‌تر از سایر خودروهای برقی سایز کوچک است، هرچند می‌توان این گرانی را به کاربرد امکاناتی همچون دوربین برای آینه‌های جانبی، سیستم شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی و اپلیکیشن خاص آماده‌سازی باتری برای هوای سرد ربط داد.

پژو e-208

پژو ۲۰۸ با موتور بنزینی یکی از پرطرف‌دارترین خودروهای کامپکت در بازار است که روزانه با اطمینان و آسایش کامل سرنشینان را از مبدأ به مقصد می‌رساند. اما نسخه تمام برقی این خودرو با نام e-208 یک ماشین معمولی برای کاربرد روزمره نیست و به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی کوچک در بازار شناخته می‌شود. خودرو فرانسوی با دو پیشرانه متفاوت در دسترس خریداران قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها قادر به تولید ۱۳۶ اسب بخار و دیگری قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت است. هر دو ماشین در صورت شارژ کامل باتری مسیری حدود ۳۹۹ کیلومتر را طی می‌کنند و باتری آن‌ها در صورت استفاده از کابل شارژ سریع در مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

جیپ Avenger

اونجر، یکی از نخستین محصولات برقی جیپ است که سواری نرم و هندلینگ عالی را در گردش‌های شهری فراهم می‌آورد. این ماشین جثه کوچک‌تری نسبت به مدل بنزینی رنگید (Renegade) داشته و با استفاده از باتری ۵۱ کیلووات ساعتی خود می‌تواند ۳۲۲ کیلومتر را تحت پوشش قرار دهد. جیپ اونجر برقی به موتور ۱۵۶ اسب بخاری مجهز است که چرخ‌های جلو را به حرکت می‌اندازد؛ بنابراین علی‌رغم ظاهر جعبه‌ای و آشنا، نمی‌توان این مدل کوچک از برند جیپ را یک خودروی آفرودی در نظر گرفت.

فولکس‌واگن ID.2فولکس‌واگن ID.2

فولکس‌واگن از زمان معرفی ID.3 تا کنون خودروهای تمام برقی متعددی را تحت نام ID تولید کرده است. در واقع ID.3‌تبدیل به ID.4 شد و سپس ID.5 به عنوان شاسی‌بلند تمام برقی بزرگ‌تر به عرضه درآمد. حال شرکت آلمانی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و از کوچک‌ترین ماشین برقی خود با نام ID.2 رونمایی کرده که قرار است در سال ۲۰۲۵ یا نهایتا ۲۰۲۶ در دسترس مشتریان قرار گیرد. این خودرو با قیمت اقتصادی حدود ۲۷ هزار دلار عرضه می‌شود و محدوده پیمایشی آن حدود ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است.

سیتروئن Ami

افرادی که پشت فرمان آمی می‌نشینند، تنها عاشق این ماشین هستند. این خودرو کوچک سواری مهیجی ندارد، ولی کاربرد آن مناسب برای جاده‌های شهری است. سادگی، نقطه قوت و جذابیت اصلی سیتروئن آمی محسوب می‌شود. این ماشین نقلی در حقیقت یک موتور چهارچرخ است که محدوده پیمایشی آن حداکثر به ۷۶ کیلومتر می‌رسد. سادگی، سرگرم‌کنندگی و قیمت پایین (۶ هزار دلار) سه ویژگی اصلی سیتروئن آمی هستند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0