ایستگاه
خواندن 7 دقیقه
.
4 ماه پیش
.
44 بازدید

بهترین خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار

بهترین خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار

برقی‌سازی آینده صنعت خودروسازی است و بسیاری از شرکت‌های مطرح در سطح جهانی تا سال ۲۰۲۵ تولید خودروهای درون‌سوز خود را متوقف می‌کنند. اکثر خودروهای برقی ظاهری جذاب و آینده‌نگرانه داشته و به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و آپشن‌های موجود مجهز هستند. همین موضوع باعث افزایش قیمت آن‌ها در مقایسه با مدل‌های بنزینی می‌شود. بااین‌حال، خودروهای برقی متعددی وجود دارند که علاوه بر قیمت اقتصادی، ظاهر جذاب، موتور قوی، کابین مجهز و امکانات متنوعی را در دسترس خریداران قرار می‌دهند. در این مقاله شما را با بهترین خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار آشنا می‌کنیم.

مدل ۲۰۲۳ فولکس‌واگن ID.4 با قیمت پایه ۳۸.۹ هزار دلار

لیست بهترین خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار، با ماشین اقتصادی و درعین‌حال پرطرف‌دار و پرفروش فولکس‌واگن آغاز می‌شود. نخستین شاسی‌بلند تمام برقی این شرکت آلمانی، یعنی ID.4 در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده و تاکنون از جهات مختلف ارتقا یافته است. مدل ۲۰۲۳ آی‌دی۴ در چهار تریم در دسترس مشتریان قرار دارد که ساده‌ترین آن‌ها، یعنی نسخه استاندارد با قیمت ۳۸.۹ هزار دلار و گران‌ترین تریم، یعنی ID.4 AWD Pro S Plus با قیمت ۵۵.۲ هزار دلار به فروش می‌رسد. مدل‌های پایه از نوع دیفرانسیل عقب هستند و موتور الکتریکی آن‌ها ۲۰۱ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند. مدل‌های بالاتر علاوه بر موتور عقب، دارای یک موتور الکتریکی دیگر هستند که روی چرخ‌های جلو نصب شده است. پیشرانه دوموتور آن‌ها در مجموع ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فولکس‌واگن ID.4 به باتری ۶۲ یا ۸۲ کیلووات ساعتی مجهز بوده و بازه پیمایشی آن بین ۳۳۶ و ۴۴۲ کیلومتر تعریف شده است.

مدل ۲۰۲۳ کیا Nero EV با قیمت پایه ۳۹.5 هزار دلار

کیا Nero برقی تنها در دو تریم به بازار آمده که یکی از آن‌ها ۳۹.5 هزار دلار و دیگری ۴۴.5 هزار دلار قیمت دارد. در مقایسه با نسل اول نیرو، نسل دوم علاوه بر ظاهر جذاب و زیبا، کابین جادارتری داشته و از بازه پیمایشی طولانی‌تری پشتیبانی می‌کند. هر دو تریم کیا نیرو به یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری مجهز بوده و از باتری ۶۴.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. این باتری در صورت شارژ کامل، امکان پیمایش مسافت ۴۰۷ کیلومتری را فراهم می‌آورد. شاسی‌بلند برقی کره‌ای ضمن بهره‌مندی از فناوری ترمز احیاکننده، دارای پمپ گرما و گرم‌کننده باتری است که به بهبود بازه پیمایشی در آب و هوای سرد کمک می‌کند. این خودرو همچنین شامل امکانات متنوعی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و سیستم هشدار برخورد از سمت جلو اشاره کرد.

مدل ۲۰۲۳ هیوندای Ioniq 5 با قیمت پایه ۴۱.۴ هزار دلار

مدل هیوندای آیونیک ۵ به‌محض عرضه به رقیب جدی و سرسخت خودروهای برقی تسلا تبدیل شد. مدل ۲۰۲۳ این ماشین در چهار تریم در محدوده قیمت ۴۱.۴ الی ۵۶.۵ هزار دلار به عرضه درآمده است. نسخه پایه این خودرو با پسوند SE Standard Range از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که روی محور عقب نصب شده و با ۱۶۸ اسب بخار، چرخ‌ها را به حرکت می‌اندازد. این ماشین به باتری ۵۸ کیلووات ساعتی مجهز بوده که بازه پیمایشی آن در ازای هر بار شارژ کامل به ۳۵۴ کیلومتر می‌رسد. تریم‌های دیگر، یعنی SE، SEL و Limited با پیکربندی RWD و AWD عرضه شده و حداقل و حداکثر قدرت آن‌ها به ترتیب ۲۲۵ و ۳۲۰ اسب بخار است. پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع یکی از مزایای منحصربه‌فرد آیونیک ۵ به‌حساب می‌آید، به‌نحوی‌که در عرض تنها ۱۸ دقیقه، باتری تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

مدل ۲۰۲۳ هیوندای Ioniq 6 با قیمت پایه ۴۱.6 هزار دلار

یکی دیگر از بهترین خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار، آیونیک ۶ هیوندای است. این ماشین در سه تریم SE، SEL و Limited با پیکربندی RWD و AWD روانه بازار شده است. ارزان‌ترین مدل ۴۱.6 هزار دلار و گران‌ترین تریم ۵۶.۱ هزار دلار قیمت دارد. آیونیک ۶ و مدل قبلی،   آیونیک ۵ از پلتفرم مشترکی استفاده می‌کنند و ازاین‌رو مشخصات فنی مشابهی دارند. ساده‌ترین مدل دارای تنها یک موتور است که قدرت آن به ۱۴۹ اسب بخار می‌رسد. در مقابل، پیشرانه الکتریکی در مدل ممتاز شامل دو موتور الکتریکی می‌شود که در مجموع، ۳۲۰ اسب بخار قدرت را به چهارچرخ خودرو انتقال می‌دهند. باتری به‌کاررفته در هیوندای آیونیک ۶ با یک‌بار شارژ کامل قادر به پیمودن مسافتی حدود ۵۸۰ کیلومتر است. این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده و تنها در عرض ۱۸ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

مدل ۲۰۲۳ تویوتا bZ4X با قیمت پایه ۴۲ هزار دلار

خودروهای متعددی تاکنون توسط تویوتا به بازار جهان عرضه شده‌اند، ولی تنها bZ4X یک خودروی الکتریکی برقی مجهز به باتری است. مدل ۲۰۲۳ این ماشین با دو تریم XLE و Limited و در محدوده قیمت ۴۲ الی ۴۶.۷ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار دارد. تویوتا bZ4X هم در نسخه دیفرانسیل و هم در نسخه دو دیفرانسیل ساخته شده و قوای محرکه آن بسته به پیکربندی به ۲۰۱ یا ۲۱۴ اسب بخار می‌رسد. بازه پیمایشی این خودرو بین ۳۶۷ و ۴۰۵ مایل اعلام شده است. بااین‌حال مزیت اصلی bZ4X را باید در مشخصات و ویژگی‌های کابین پیدا کرد. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، کروز کنترل انطباقی، دوربین ۳۶۰ درجه و مونروف شیشه‌ای باعث شده تا سرنشینان احساس رفاه، ایمنی و راحتی بسیاری در کابین داشته باشند.

مدل ۲۰۲۴ تسلا مدل ۳ با قیمت پایه ۴۲ هزار دلار

تسلا مدل ۳ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی در بازار فعلی است. این خودرو به‌محض عرضه در سال ۲۰۱۷، دیدگاه افراد نسبت به سدان‌های الکتریکی را تغییر داد. ولی با وجود پرفورمنس و بازه پیمایشی عالی، برخی کاربران بابت کیفیت ساخت و کابین نامنظم مدل ۳ ابراز نارضایتی کردند. تسلا از این شکایات عبرت گرفت و حالا نسخه ۲۰۲۴ را به بهترین شیوه ممکن روانه بازار کرده است. مدل پایه این خودرو از سیستم انتقال قدرت RWD استفاده می‌کند. یعنی نیروی موتور به چرخ‌های عقب انتقال‌یافته و ماشین را به حرکت می‌اندازد. ضمن بهبود کیفیت ساخت و برخورداری از فضای بار قابل‌توجه، سدان مدل ۳ می‌تواند به شبکه سوپر شارژ تسلا وصل شود. گران‌ترین مدل این خودرو حدود ۵۵ هزار دلار قیمت دارد.

مدل ۲۰۲۳ کیا EV6 با قیمت پایه ۴۲.6 هزار دلار

نخستین خودروی اختصاصی کیا یعنی EV6 توانست تنها در عرض ۱ سال، به یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین محصولات شرکت کره‌ای در سراسر جهان تبدیل شود. کیا EV6 در سه تریم با پیکربندی RWD و AWD روانه بازار شده و حداقل ۴۲.6 هزار دلار و حداکثر ۶۱.۶ هزار دلار قیمت دارد. قدرت موتور بسته به پیکربندی انتخابی متغیر است. پیشرانه الکتریکی در نسخه پایه ۲۲۵ اسب بخار و در نسخه ممتاز ۵۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداقل و حداکثر بازه پیمایشی تریم‌های EV6 نیز به ترتیب به ۳۳۲ و ۴۹۹ مایل می‌رسد. تجهیزات استاندارد این ماشین شامل نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، رادار نقطه کور، دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل انطباقی، سیستم هشدار برخورد از سمت جلو و … می‌شود.

مدل ۲۰۲۳ فورد موستانگ Mach-E با قیمت پایه ۴۲.۹ هزار دلار

فورد موستانگ Mach-E صدرنشین لیست بهترین خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار است. این ماشین ظاهری بسیار جذاب داشته و پرفورمنس و کارایی آن به حد خودروهای اسپرت می‌رسد. مک – ای همچنین از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. این خودرو در چهار تریم متفاوت عرضه شده که ارزان‌ترین آن‌ها ۴۲.۹ هزار دلار و گران‌ترین آن‌ها ۵۹.۹ هزار دلار است. بسته به تریم انتخابی، قدرت موتور بین ۲۶۶ و ۴۸۰ اسب بخار، و محدوده پیمایشی بین ۳۹۳ الی ۵۰۲ کیلومتر تعریف می‌شود. کلاستر دیجیتالی ۱۲ اینچی پشت فرمان، نمایشگر بزرگ ۱۵.۵ اینچی اطلاعات سرگرمی، فضای حمل بار ۸۴۰ لیتری پشت صندلی‌های عقب و همین‌طور فضای حمل بار ۱۳۳ لیتری در کاپوت، از دیگر مشخصات مک – ای به‌حساب می‌آیند. می‌توان گفت عدم قابلیت بیراهه نوردی، تنها ایراد این خودرو به‌حساب می‌آید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0