ایستگاه
خواندن 6 دقیقه
.
2 ماه پیش
.
105 بازدید

بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس

بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس

مقدمه

هر زمان صحبت از خودروهای پرفورمنس به میان می‌آید، ذهنیت اکثر افراد به سمت برندهای پورشه، فراری و لامبورگینی معطوف می‌شود. بدون شک اکثر محصولات متعلق به این برندها از پرفورمنس و کارایی عالی برخوردار هستند، ولی شایان‌ذکر است که برخی از خودروهای سریع با پرفورمنس فوق‌العاده، توسط شرکت‌های آمریکایی ساخته شده‌اند. در سراسر تاریخچه صنعت خودروسازی آمریکا، مدل‌های قدرتمند و کارآمد متعددی به تولید رسیده است که ذکر نام و مشخصات تمام آن‌ها از حوصله خواننده خارج است. به همین خاطر، ما در این مقاله به معرفی جدیدترین و بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس می‌پردازیم.

مدل ۲۰۱۰ دوج وایپر SRT

لیست بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس را با معرفی دوج وایپر SRT آغاز می‌کنیم. پیشرانه تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۲۰ سوپاپ در زیر کاپوت وایپر SRT، یک سیستم شتاب گیرنده است که در عرض ۲.۵ ثانیه، امکان رسیدن به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت را برای خودروی ساکن فراهم می‌آورد. وایپر هرچند یک خودرو خیابانی است، ولی جزو نوادگان ماشین‌های پرسرعت مسابقه‌ای در نظر گرفته می‌شود. این ماشین با موتور ۶۰۰ اسب بخاری خود، کنترل کامل را در اختیار راننده قرار می‌دهد و زمانی که پدال گاز تا آخر فشرده شد، اوج لذت و هیجان سواری با یک خودرو پرفورمنس را به سرنشینان انتقال می‌دهد.

مدل ۲۰۲۰ فورد شلبی موستانگ GT500موستانگ

فورد شلبی موستانگ GT500 نسخه ارتقا یافته GT350 با قوای محرکه قوی‌تر و بدون شک یکی از بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس است. موستانگ GT500 نه صرفاً برای سرعت‌گیری، بلکه با تمرکز روی پرفورمنس طراحی شده و تنها به ۳.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت توقف کامل به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مدل GT500 این شتاب‌گیری فوق‌العاده را مدیون موتور ۵.۲ لیتری ۸ سیلندر سوپر شارژ است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور را به‌واسطه گیربکس ۷سرعته اتوماتیک وارد چرخ‌های عقب می‌کند. علاوه بر فرمان‌پذیری عالی و بدون نقص، وجود سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن مجهز با یک نمایشگر خیلی بزرگ نیز جزو نقاط مثبت خودرو محسوب می‌شود.

مدل ۲۰۲۱ هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5 نه یک سوپر کار، بلکه یک ابر خودروی آمریکایی به‌حساب می‌آید. مشخصه منحصربه‌فرد ونوم F5، موتور ۶.۶ لیتری توئین توربو ۸ سیلندر موسوم به FURY بوده که به‌صورت دستی برای تک‌تک دستگاه‌ها ساخته، و درون آن‌ها تعبیه شده است. این موتور شگفت‌انگیز می‌تواند حدود ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و اجازه دهد ماشین تا ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. ونوم F5 همچنین در مدت‌زمان کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل ۲۰۱۹ شورولت کوروت ZR1

شورولت کوروت ZR1 یکی دیگر از بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس است که به سبب تریم چرمی و مجلل کابین، به‌عنوان یک ماشین لوکس به آن نگاه می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه تجهیزات و دوربین‌های متعدد، چنین فرضی را تقویت می‌کند. اما زمانی که موتور روشن شده و راننده پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهد، ماشین لوکس به یک سوپر کار قدرتمند تبدیل می‌شود. موتور ۶.۲ لیتری سوپر شارژ ۸ سیلندر ZR1 با ۷۷۵ اسب بخار قدرت، هیولایی است که به‌راحتی تحت تسلط راننده قرار می‌گیرد و شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای را برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

مدل ۲۰۲۰ فورد جی‌تی GTE

سوپر کار فورد GT یک طراحی خلاقانه است که مسابقه‌ای بودن خود را فریاد می‌کشد. ولی علاوه بر این ویژگی، از فورد GT می‌توان برای مصارف روزانه نیز استفاده کرد. در زیر کاپوت این ماشین، موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر اکوبوست با فناوری توئین توربو ترکیب شده و ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد فورد GT در عرض ۳.۳ ثانیه رخ می‌دهد. اکثر کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان جاسازی شده‌اند تا راننده تمرکز بیشتری روی مسیر داشته باشد.

مدل ۲۰۰۶ دوج چارجر هل‌کت SRT

چارجر هل‌کت SRT یک خودرو پرفورمنس آمریکایی است که به‌راحتی می‌توان از آن برای رفت‌وآمدهای روزمره استفاده کرد. موتور ۶.۲ لیتری همی در زیر کاپوت در صورت نیاز حدود ۴۳۱ اسب بخار قدرت آزاد می‌کند. کنترل کشش خودرو نیز تنها با فشار یک دکمه فعال و غیرفعال می‌شود. این ماسل‌کار جذاب و قوی شتاب صفر تا صد را در مدت‌زمان ۵ ثانیه مدیریت می‌کند. هل‌کت SRT به‌عنوان یک خودرو پرفورمنس، شامل فناوری‌های مدرن و امروزی می‌شود، هرچند کابین آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد. بااین‌حال، فضای باز و جادار و از طرف دیگر کنترل‌پذیری و هندلینگ عالی ماشین، آتش هرگونه انتقادی را خاموش می‌کند.

مدل ۲۰۱۸ کادیلاک CTS-V

خودروهای کادیلاک به داشتن کابین‌های زیبا با تجهیزات فانتزی شهرت دارند، ولی این خصوصیت به دلیل خوب و قانع‌کننده‌ای در مدل CTS-V کمتر به چشم می‌آید. مدل ۲۰۱۸ کادیلاک CTS-V به‌منظور جلب‌توجه و فخرفروشی در پیست خلق شده است. خودرو آمریکایی انرژی خود را از طریق پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپر شارژ ۸ سیلندر کادیلاک تأمین می‌کند که قادر به تولید ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این موتور، CTS-V می‌تواند در مدت‌زمان کوتاه ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این ماشین یک سوپر سدان لوکس به‌حساب می‌آید، ولی به‌جای تجهیزات فانتزی، دارای پرفورمنس و کارایی فوق‌العاده است.

مدل ۲۰۱۷ شورولت کامارو ZL1

مدل ۲۰۱۷ شورولت کامارو ZL1

شورولت کامارو زمانی مظهر یک ماشین عضلانی واقعی بود. ماسل‌کارهای آمریکایی به هیولاهای مسیر مستقیم شهرت داشته و موتور آن‌ها قادر به آزادسازی گشتاوری فوق‌العاده بود. کامارو ZL1 این شهرت را به اوج رساند، چراکه ویژگی‌های عضلانی بودن و پرفورمنس در این خودرو ترکیب شده است. در زیر کاپوت ZL1 همان موتور ۶.۲ لیتری سوپر شارژ ۸ سیلندری قرار گرفته که بسیاری از خودروهای پرفورمنس از آن استفاده می‌کنند. ماشین آمریکایی به لطف پیشرانه قوی در مدت‌زمان ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کامارو ZL1 در حقیقت یک وسیله نقلیه برای استفاده روزمره است که در پیست مسابقات، به یک هیولای وحشی و بی‌رحم تبدیل می‌شود.

مدل ۲۰۲۰ تسلا مدل S پلید

در صدر لیست بهترین خودروهای آمریکایی از لحاظ پرفورمنس، تسلا S Plaid قرار دارد. این ماشین، از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این پیشرانه قوی، شتاب صفر تا صد ۱.۹۹ ثانیه‌ای را برای خودرو رقم می‌زند. علاوه بر این شتاب‌گیری فوق‌العاده، مدل S پلید همچنین دارای تمام تکنولوژی‌های پیشرفته در عصر حاضر است. سیستم اطلاعات سرگرمی قوی و نمایشگر قدرتمند با گرافیک عالی، امکان اجرای بازی‌های ویدیویی را فراهم می‌آورد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0