ایستگاه
خواندن 3 دقیقه
.
1 سال پیش
.
10 بازدید

بهترین خودروهای آفرود در ایران – قسمت دوم

بهترین خودروهای آفرود در ایران – قسمت دوم

در ادامه مطلب قبل

سوزوکی گرند ویتارا

گرند ویتارا یکی دیگر از بهترین خودروهای آفرود در ایران است. این خودرو با ظاهری سنگین و محکم، از یک موتور ۲.۴ لیتری استفاده می‌کند که قدرت آن به ۱۷۰ اسب بخار می‌رسد. قوای محرکه از طریق گیربکس ۴سرعته به دو محور چرخ‌ها وارد شده و سبب حرکت ماشین می‌شود.

لکسوس LX570Lexus LX570

شاسی‌بلند LX570 در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت لکسوس ژاپن عرضه شد. این خودرو به موتور ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر مجهز است و از طریق گیربکس ۶سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، ۳۸۳ اسب بخار قدرت را به چهارچرخ ماشین انتقال می‌دهد. این خودرو آلایندگی بسیار پایینی داشته و علی‌رغم قدیمی بودن، تقریباً شامل تمام امکانات موجود در بهترین خودروهای آفرودی جدید می‌شود.

 

میتسوبیشی پاجرو

در میان محصولات متنوع شرکت‌های ژاپنی بد نیست به نام پاجرو، آفرود خوش‌نام میتسوبیشی نیز اشاره‌ای داشته باشیم. پاجرو علاوه بر استحکام و کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایینی داشته و یکی از بهترین خودروهای آفرود در ایران به‌حساب می‌آید. پیشرانه این خودرو با ۶ سیلندر و حجم ۳.۸ لیتر، قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت است که از طریق گیربکس ۵سرعته دستی به چهارچرخ ماشین وارد می‌شود.

کیا موهاوی

موهاوی در سال ۲۰۰۹ با موتور ۶ سیلندر و در سال بعد با موتور ۸ سیلندر وارد کشور شد. این خودروی کره‌ای ظاهری شبیه به آفرودی‌های آمریکایی داشته و مواردی همچون قابلیت تنظیم ارتفاع، پدال برقی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در لیست آپشن‌ها و امکانات آن مشاهده می‌شود. پیشرانه ۸ سیلندر موهاوی می‌تواند قدرتی معادل ۳۳۷ اسب بخار و گشتاور ۴۳۸ نیوتن متری را از طریق گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک به چهارچرخ وارد کرده و جثه ۲ تُنی را در مسیرهای آفرود به حرکت درآورد.

کیا سورنتو

کیا سورنتو به‌عنوان یک خودروی آفرودی از امکانات و تجهیزات متنوعی برخوردار است، اما کابین کوچکی داشته و هندلینگ آن به‌خوبی محصولات ژاپنی نیست. سورنتو در زیر کاپوت از یک موتور ۴ سیلندر استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۸۸ اسب بخار است.

هاوال H9Haval H9

لیست بهترین خودروهای آفرود بازار ایران با نام هاوال H9 کامل می‌شود. این شاسی‌بلند چینی اگرچه در تعداد محدود وارد بازار ایران شده، ولی از قابلیت آفرود بالایی برخوردار است. هاوال H9 از موتور ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند که قادر به تولید ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو از لحاظ تکنولوژی نیز نسبت به سایر رقبای چینی خود برتری دارد و سیستم انتقال نیروی آن از ۶ حالت متناسب با شرایط جوی (رانندگی در برف، شن و ماسه، گل‌ولای و…) پشتیبانی می‌کند.

از دیگر خودروهای آفرود چینی حاضر در بازار ایران می‌توان به اسامی آشنایی همچون آسنا توربوشارژ اتوماتیک آمیکو، کلوت مکث موتور، فوتون تونلند ایران‌خودرو، کینگ لینگ تاگا H پارادیزل و KMC T8 کرمان موتور اشاره کرد. بااین‌وجود، هنوز هم بسیاری از آفرود بازهای خبره، خودروهای خوش‌ساخت و محکم قدیمی و دست‌دوم را به محصولات مونتاژی جدید ترجیح می‌دهند.

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0