admin_fariborz
خواندن 3 دقیقه
.
2 سال پیش
.
6 بازدید

از شرکت خودروسازی NIO چه می‌دانید؟

از شرکت خودروسازی NIO  چه می‌دانید؟

 “آسمان آبی می‌آید! “

این جمله فلسفهٔ راهنمای شرکت NIO است که آینده‌ای مثبت و روشن‌تر و فردایی پایدارتر را توصیف می‌کند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بیشتر با NIO آشنا شوید.

حتماً از جمله “آسمان آبی می‌آید! ” متوجه شده‌اید که “ان آی او” در زمینه خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، حدستان درست است. این شرکت چینی چندملیتی در سال 2014 با متخصصانی از سراسر دنیا جهت تحقق مأموریتشان شکل گرفت. مأموریت NIO شکل‌دادن به یک سبک زندگی شاد است. NIO طراحی، توسعه، تولید مشترک و فروش وسایل نقلیه برقی هوشمند ممتاز، ایجاد نوآوری در فناوری‌های نسل بعدی در رانندگی خودکار، فناوری‌های دیجیتال، پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها را انجام می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در شانگهای است و در طراحی و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی متخصص است.

بنیان‌گذار و مدیرعامل  “ان آی او” ویلیام لی یک مدیر اجرایی و کارآفرین چینی است. در ژوئن 2021، شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص لی را 7.11 میلیارد دلار تخمین زد. لی بیش از 40 شرکت در صنعت اینترنت و خودرو تأسیس و در آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

درست است که این شرکت در ایران به‌اندازه کافی شناخته شده نیست؛ اما در کشورهای دیگر به دلیل توسعه ایستگاه‌های تعویض باتری برای وسایل نقلیه خود به‌عنوان جایگزینی برای ایستگاه‌های شارژ معمولی شناخته شده است.

NIO, ES8 Model

 

بررسی روند پیشرفت NIO

در سال 2016 پس از معرفی برند در گالری ساعتچی لندن، چندین شرکت از جمله Tencent، Temasek، Sequoia، Lenovo و TPG در NIO سرمایه‌گذاری کردند. اولین مدل آن، خودروی اسپرت NIO EP9، در همان روزی که برند تأسیس شد، رونمایی شد.

در اکتبر 2016، NIO اعلام کرد که توسط DMV کالیفرنیا “مجوز تست خودروی خودکار” دریافت کرده است و آزمایش را در جاده‌های عمومی تحت دستورالعمل “برنامه تست خودروی خودکار” آغاز خواهد کرد.

در ماه مه 2018، NIO اولین ایستگاه تعویض باتری خود را در چین، به نام «ایستگاه تعویض نیرو» افتتاح کرد و باتری‌های خودروهای ES8 از این ایستگاه در دسترس قرار گرفت.

در سپتامبر 2018، این شرکت برای عرضه اولیه 1.8 میلیارد دلاری آمریکا در بورس اوراق بهادار نیویورک درخواست داد.

در ماه مه 2021، NIO خبر از توسعه بازار خود داد و اعلام کرد که تا سپتامبر 2021 تحویل خودرو به نروژ را آغاز خواهد کرد و با ارائه 24,439 دستگاه از مدل‌های ES8، ES6 و EC6 به بازار شاهد رشد چشمگیری بود.

در 22 فوریه 2022، NIO در جهت رشد و مطابق با استراتژی تنوع، اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند چین است.

 

[inline_related_posts title=”شاید این مطالب هم برای شما جالب باشد ” title_align=”right” style=”list” number=”4″ align=”none” ids=”” by=”tags” orderby=”title” order=”DESC” hide_thumb=”no” thumb_right=”no” views=”no” date=”yes” grid_columns=”2″ post_type=”” tax=””]

 

 

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

0